"התמיכה בענף הנדל"ן תביא לייצוב המשק"

יגאל דמרי, בעלי חברת י.ח דמרי: "בשבועות האחרונים אנחנו מזהים התאוששות קלה וחזרה למשרדי המכירות והאתרים, אך לשם המשך מגמה זאת חובה לוודא שהענף חוזר לתפקוד מלא ככל הניתן.

יגאל דמרי בעלי חברת י.ח דמרי. . צילום: משה עמר
  

"הנעת הכלכלה היא אינטרס לאומי ועל הממשלה לתמוך ככל האפשר במטרה זו, על ידי יצירת תשתית פיננסית כמו הורדת ריבית או ערבות לבנקים שתאפשר ליזמים לממן ולקדם תכנון מהיר והוצאה לפועל של פרויקטים, וגיוס עובדים זרים מקצועיים שיחליפו את העובדים הפלסטינים שלא יחזרו בקרוב. גיוס כזה כולל מתן אישור העסקת עובדים זרים במקצועות שבהם כוח האדם התבסס ברובו על עובדים פלסטינים כמו חשמל, אינסטלציה, אלומיניום ועבודות פיתוח, בהם לא ניתנים כיום אישורי העסקת עובדים זרים. תמיכה בענף וחזרתו לצמיחה יובילו לייצוב המשק וכמובן להחזרת אמון הציבור. פעולות נחושות יתרמו לשיקום שוק הנדל"ן והמשק הישראלי".


אסף יוגב, סמנכ"ל השיווק של קבוצת דוניץ-אלעד: "אנחנו צופים עלייה ב־2024 בביקושים שתיווצר כתוצאה מ'ירידה מהגדר' של רוכשים כנגד ירידה במלאי הדירות. המחסור בהיצע נובע מהקשיים בייצור שנוצרו מהסיבות המוכרות של מחסור בכוח אדם, עליית מחירי חומרי הגלם, גיוס רחב של עובדים ועליית ריבית שהורידה את הכדאיות והגדילה את הסיכון של היזמים.

"לכך יש להוסיף אזורים מסוימים בארץ שנגרעו, באופן זמני (אנו מקווים), ממצבת ההיצעים. מדובר באלפי יחידות דיור בדרום ובצפון שפונו עקב המלחמה או שבנייתן לא מתקדמת ומכאן גם איכלוסן יתארך מול משפחות הזקוקות לדירות באזורים קרובים יותר למרכז. בנוסף אנו מעריכים כי צפי ירידת הריבית יעודד לקיחת משכנתאות לבצע רכישות מתוך ראייה שהתשלומים השוטפים ילכו ויקטנו עם הזמן".

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר