אור יהודה מפוטנציאל לתנופה

השכונות החדשות "בית בפארק" ו"נווה איילון" הן רק חלק ממתיחת הפנים שעוברת אור יהודה בנוסף מקדמת העירייה עשרות תוכניות להתחדשות עירונית, טיפול יסודי בתשתיות השכונות הוותיקות ושלושה מיזמי הסעת המונים . הסלוגן "המרכז של המרכז" הולך והופך למציאות

השכונה המבוקשת ביותר בישראל בית הפארק, צילום: מיטל חואזי

בשיתוף עיריית אור יהודה

אור יהודה משנה את פניה. כל מי שמבקר בעיר בשנים האחרונות ומכיר אותה מתקופות קודמות, יסכים שהמקום עובר מהפכה של ממש. מעבר להשקעה האדירה של העירייה בכל תחומי החיים ובראשם החינוך, מורגשת בכל פינה תנופת הפיתוח שעוברת העיר.

בשנים האחרונות מקימה העירייה שכונות חדשות, מפתחת את OPARK - איזור תעשייה ענק למסחר ולתעסוקה - מקדמת תוכניות להקמת פארק ירוק רחב ידיים בהיקף של 600 דונם, מאיצה תוכניות התחדשות עירונית ומפתחת את המרחב הציבורי בשכונות הוותיקות.איך כל זה קורה, ומה מזמן העתיד לעיר שהופכת להיות אחת המשמעותיות במרכז הארץ?

אירועי תרבות ברמה הגבוהה ביותר. פסטיבל הבירה באור יהודה, צילום: סטודיו ישראל.

תעסוקה, מסחר ופנאי

לפני כשנה החל הליך האכלוס של שכונת "בית בפארק" שהוקמה בצפון אור יהודה. כחלק מהסכם הגג שעליו חתמה ראש העיר, ליאת שוחט, בשנת 2017, שווקה מרבית השכונה במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן". העירייה פעלה לקדם את הקמת השכונה במהירות המירבית, עם השקעה אדירה במוסדות הציבור והחינוך הנדרשים עבור 3,000 המשפחות שיתגוררו בה.לפני כשנה נפתח במקום בית הספר היסודי נבון, השנה נפתח בית הספר העל יסודי הצומח רמון, ובנוסף נפתחו לא פחות משלושה אשכולות גנים וכיתות מעון יום חדשות, ובימים אלו עומלת העירייה על הקמת מרכז קהילתי ענק, בית כנסת ואולם ספורט.

השקעה בכל תחומי החיים.אולם חדש באור יהודה, צילום: סטודיו ישראל

 

בנוסף להשקעה בחינוך על היבטיו השונים, פועלות במקום שלוש גינות משחק והעירייה משקיעה כעת משאבים רבים בהקמתו של הפארק המרכזי שחוצה את השכונה לאורכה.במקביל, מקדמת העירייה את הקמתה של שכונת "נווה איילון" במערב העיר, אשר תכלול כ־2,500 יחידות דיור. לצד השכונה יוקמו מבני ציבור וחינוך חדשניים ואיכותיים וקאנטרי קלאב.

בימים אלו מקדמת העירייה גם תכנון של פארק ירוק ענק בהיקף של כ־600 דונם. אין ספק שמדובר בבשורה של ממש לא רק עבור תושבי השכונות החדשות, אלא בעיקר עבור דור המייסדים של העיר שייהנה גם הוא משטחים ירוקים משמעותיים.לצד תנופת בנייני המגורים, מקדמת עיריית אור יהודה את הקמת OPARK, פארק תעסוקה ומסחר ענק בהיקף של כמיליון מ"ר שמטרתו לספק מקומות תעסוקה לתושבי העיר והאיזור. המקום עתיד לשמש גם כאיזור פנאי ובילוי, עם מתחם קולנוע, מסעדות ועוד.

לא שוכחים את דור המייסדים

לצד השכונות החדשות והפיתוח המואץ, דואגת עיריית אור יהודה לשדרג את השכונות הוותיקות. בשנים האחרונות קודמו עשרות מיזמי תשתית על ידי החברה הכלכלית לפיתוח אור יהודה, עם השקעה נרחבת בשדרוג הרחובות, טיפול יסודי בניקוז ובביוב, הקמת מבני ציבור חדשים, שדרוג המבנים הוותיקים ושדרוג נרחב של בתי הספר וגני הילדים.

מי שיסתובב באור יהודה יבחין כי אין כמעט רחוב שלא מתקיימות בו עבודות פיתוח, מתוך הבנת החשיבות הרבה של דאגה לוותיקי העיר שייסדו אותה  במאה הקודמת. כל זה קורה יחד עם קידום תוכניות ההתחדשות העירונית שמתבצעות במקומות רבים בעיר ויאפשרו איכות חיים טובה בהרבה לתושבים. "אין כמעט מקום שאנחנו לא נוגעים בו", מציינת בגאווה ראש העיר, ליאת שוחט, "במקביל להקמת השכונות החדשות אנו מייצרים מענה לתושבים הוותיקים ודואגים לקידום תכניות התחדשות עירונית שיאפשרו את איכות החיים הגבוהה ביותר. יש לנו חוב לדור המייסדים של העיר ואנו פועלים לחדש את התשתיות הישנות מתוך הבנה שלצד הפיתוח אנו חייבים לדאוג גם להם".

ואם כל זה לא מספיק, יהנו התושבים גם משלושה מיזמי הסעת המונים שהעבודות עליהם נמצאות בעיצומן: הקו הסגול של הרכבת הקלה, המטרו ופרויקט "מהיר לעיר". בימים אלו נמשכות העבודות במלוא המרץ בשלל הפרויקטים, כשכבר כעת קוטפים בעירייה את הפירות. לאחרונה נבחרה "בית בפארק" לשכונה המבוקשת במדינה וגם מחירי הדירות מאמירים, כתוצאה מההבנה של המשקיעים שמשהו טוב עובר על אור יהודה. "אם עד היום דיברו על אור יהודה כפוטנציאל גדול", מסכמים המומחים", היום השיח הוא כבר על עיר בתנופה שמממשת מדי יום את הפוטנציאל הזה.

 

בשיתוף עיריית אור יהודה

כדאי להכיר