חדש באיכילוב: חדר המיון הגדול ביותר בעולם

איך בונים מיון המספק שירותים ללמעלה ממיליון תושבים ומה לזה ולאמפי של 500 איש?

, צילום: Evolve Media

בקרוב יפתח בבית החולים איכילוב חדר המיון הגדול בעולם. בקומה העליונה בגג המבנה יהיה אמפי פתוח לרווחת המטופלים בעודם ממתינים להשלמת הבירור הרפואי. האמפי יכלול מדשאות, ספסלי ישיבה מפנקים, עמדת קפה וניתן יהיה לקיים בו גם אירועים של עד 500 איש. איש העסקים סילבן אדמס תרם כעשרים ושמונה מיליון דולר למען הקמתו. ״המרחב האופקי של בית החולים נוצל כמעט במלואו בעת בנייתו בשנות ה-70 והוא מחייב התפתחות לגובה״, אומר האדריכל ארד שרון.

הדמיה: Evolve Media,

הוחלט למקם את המיון החדש של המרכז הרפואי בהמשך ישיר למיון הקיים, במקביל לרחוב וייצמן. ״בניין המיון נראה כמו אוניה, משלב רמפה שמטיילת על חזיתות המבנה ומקשרת את כיכר הכניסה הצפונית עם גג המיון החדש, עליו תוכננה גינת טרסות עם צמחיה ובית קפה לרווחת הציבור. על גינת הגג אפשר יהיה לערוך מופעים וכנסים. חזיתות המיון החדש יהיו עשויות מזכוכית אקלימית על מנת לייצר קשר אופטימלי בין המאושפזים לבין הנוף העירוני, וכמו כן, להחדיר אור טבעי לחללי הטיפול, מה שהוכח כתורם לתהליכי הריפוי״, מוסיף שרון.

הדמיה: Evolve Media,

המיון של איכילוב הוא היחידי בארץ, מתברר, שתוכנן אנכית בקומות, יאכלס בקומת הקרקע את המיון הכללי ויתקשר לחללי המיון הקיים שיעבור שיפוץ כללי. בקומה הראשונה תמוקם מחלקת מיון המהלכים (המיון האמבולטורי) ובקומה השניה יחידה לאישפוז קצר מועד. היות והמבנה החדש פונה לרחוב וייצמן, עיצובו משדר אופטימיות כלפי העיר.

השיפוץ המסיבי של המיון הקיים יחד עם חלל האישפוז של הבניין החדש ייצר ארבעה אולמות אישפוז כולל מרכז דימות, מערך טראומה וחדרי שירות. מאחורי הכל ניצבים משרדי אדריכלים בכירים שתכננו את חדר המיון על כ-8,000 מ"ר! מדובר במבנה מעוצב אדריכלית (שרון אדריכלים בשיתוף רני זיס אדריכלים), עצום בגודלו, בן שלוש קומות: חזית הבניין החדש חשופה ופונה לרחוב ויצמן, הכניסה הינה אזור הקבלה והטריאז' המאפשרת ביצוע בדיקות ראשוניות כבר במעמד קבלת המטופל.

הדמיה: Evolve Media,

הודות לסדרת טכנולוגיות חדשניות, אשר חלקן פותחו במיוחד לבקשת הנהלת איכילוב, יוענק למטופל טיפול טכנולוגי חדשני. שטח הבניין החדש יחד עם המיון הקיים: כ-8,000 מ"ר.

מתכננים: ארד שרון, שרון גור-זאב – שרון אדריכלים, רני זיס אדריכלים.
צוות אדריכלים מוביל במשרד שרון אדריכלים: ארד שרון, שרון גור-זאב, אני לנציאנו ודנית יעיש. במשרד רני זיס: רני זיס ודוד אדר.

קרדיט סטילס: ג׳ני ירושלמי,

בין הטכנולוגיות הבולטות במיון: עמדת זיהוי פנים ורישום עצמי דיגיטלית, אשר תעמוד לצד עמדת הקבלה המסורתית ותאפשר לבצע קבלה עצמונית באמצעות טכנולוגיה של זיהוי פנים (אימות זהות מול תעודה מזהה, סריקת מסמכים כגון הפניה, הקלדה של פרטים דמוגרפים). בסוף התהליך תתבצע פתיחת מקרה במערכות המחשוב של בית החולים והדפסת ידון זיהוי למטופל ואף תור להמשך טיפול.

קרדיט סטילס: ג׳ני ירושלמי,

עמדת לקיחת מדדים עצמית על ידי המטופל: לאחר קבלתו, המטופל מגיע לעמדת הטריאז' שם באפשרותו לקחת באופן עצמי מדדים חיוניים כמו לחץ דם, דופק, חום וסטורציה. הנתונים מוזנים באופן אוטומטי לתיק הממוחשב של החולה.

קרדיט סטילס: ג׳ני ירושלמי,

רובוטי ניווט: רובוטים המשמשים לניווט ברחבי בית החולים לרפואה דחופה ואף במחלקות מחוץ למתחם הרובוטים מקבלים את פני המבקרים ומציעים להם עזרה בהגעה ליעדים שונים.

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, ת"א: "לאחר עבודה מאומצת של למעלה מחמש שנים, אני גאה להוביל בישראל מהפכה רפואית וטכנולוגית עם הבטחה למתן הטיפול הטוב והמהיר ביותר בישראל. אני מודה למר סילבן אדמס, שבנדיבות ליבו הגשים לנו באיכילוב חלום זה למען למעלה מרבע מיליון ישראלים שמגיעים לשער המחלקה לרפואה דחופה של איכילוב מידי שנה".

סילבן אדמס, איש עסקים ופילנטרופ מוסיף: "אני שמח להעניק לתושבי מדינת ישראל את חדר המיון הגדול והמתקדם מסוגו בעולם באיכילוב. הטכנולוגיה החדשנית, התפיסה ששמה את החולה במרכז ורמת התשתיות הגבוהה יוצרים רמת שירות ורפואה מתקדמת לטובת מדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר