יפו משנה פניה לבוטיק?

קבוצת יוסי אברהמי נבחרה לבצע פינוי-בינוי במתחם יפת שבעיר יפו, במסגרתו ייבנו 273 דירות וכ-800 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה

משכונות לבנייני בוטיק מפואר: פינוי בינוי במתחם יפת ביפו , צילום: גידי בר אוריין אדריכלים (הדמיה)

קבוצת יוסי אברהמי נבחרה ע"י למעלה מ- 95% מדיירי מתחם "יפת" ביפו לביצוע פרויקט פינוי בינוי שיכלול 273 דירות וכ- 800 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה.   

הפרויקט מתפרס על פני שטח של כ-16 דונם בשכונת יפו ג', ברחוב יפת 185-197 בתל אביב-יפו, ובמסגרתו ייהרסו 84 יח"ד בשבעה מבני שיכון ישנים. המתחם יכלול 273 יחידות דיור חדשות ב-5 בניינים בני 8 קומות מעל חזית מסחרית ושטחי תעסוקה בשטח של כ- 800 מ"ר, וכן מגדל מגורים בן 18 קומות בשטח כולל של כ- 38,000 מ"ר. על תכנון הפרויקט אמון האדריכל גידי בר אוריין.

מדובר בפרויקט רביעי שיוצא לדרך באמצעות המודל של עיריית תל אביב-יפו, המקודם באמצעות חברת הבת "עזרה ובצרון", במסגרתו חברת "עזרה ובצרון" מארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית. עם פרסום התוכנית להתנגדויות, יוצאת החברה ב"קול קורא" פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים. בקרוב צפוי להתפרסם "קול קורא" ליזמים ברחוב עין גב.

החברה נבחרה ברוב קולות על ידי יותר מ- 95% מהדיירים באמצעות קול קורא שפורסם על ידי חברת עזרה וביצרון, חברה עירונית בבעלות עיריית תל אביב אשר מסייעת לתושבים בשכונות המוחלשות בתל אביב לקדם מיזמי התחדשות עירונית מתחמית (פינוי בינוי). למכרז זה הוגשו מספר רב של הצעות מהחברות המובילות בתחום. בעלי הדירות הוותיקים יקבלו דירות חדשות בתכנון מודרני מוקפד ומפרט טכני עשיר הכולל בין היתר תוספת בנייה ניכרת לדירה הקיימת בשטח של 40 מ"ר, מרפסת שמש בשטח 12 מ"ר, חניה תת קרקעית לכל דירה ומחסן.   

יוסי אברהמי, יו"ר ובעלים קבוצת יוסי אברהמי: "אני מאמין שנכון להיום, ההתחדשות העירונית היא הפתרון לבעיית היצע הדירות הנמוך, לבעיית הבניינים המסוכנים שמטים ליפול והיא המפתח לחידוש סביבת החיים בשכונות הוותיקות. מתחם יפת הוא מתחם הממוקם במיקום אסטרטגי ונחשק, בסמוך לחוף הים ועם נגישות גבוהה לכל חלקי תל אביב ואין לי ספק שהדירות במתחם ובאזור כולו ישביחו את עצמן במהירות". 

אלי גינזברג, מנכ"ל חברת "עזרה ובצרון": "העובדה ש-27 חברות התמודדו והציעו לדיירים תמורות משמעותיות, מוכיחה כמה המודל הזה נותן מענה לכל הצדדים: לבעלי הדירות, ליזמים ולעיר. מדובר במודל ייחודי בכך שהוא מיטיב עם כל הצדדים. מחד, הוא מאפשר לתושבים הליך בטוח והוגן בליווי גורם בלתי תלוי הפועל ללא מטרות רווח, ומאידך, הוא מייצר וודאות ובטחון ליזם. במקום שהיזם יישא בכל עלויות התכנון ובכל הסיכון, העירייה מובילה תהליך תכנון, יחד עם הדיירים, והיזם יודע בדיוק לאן הוא נכנס ומה הוא מקבל. ולא פחות חשוב, העיר מתחדשת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר