צילום: יהושע יוסף //

הקרב על החלב: תנובה נגד שופרסל

רשת החנויות השיקה היום מוצרי חלב ממותג הבית שלה במחיר מוזל לצרכנים • סמנכ"ל שופרסל הגדיר את המהלך: "מהפך החלב"

שחקנית חדשה נכנסת החל מהיום לשוק החלב: רשת שופרסל משיקה הבוקר מותג פרטי בתחום זה, ויוצאת לקרב נגד תנובה ושחקניות נוספות כמו טרה ויטבתה.

צילום: רועי קסטרו

המוצרים הראשונים שאותם תשיק הרשת ינסו להוות תחרות ישירה בתחומים שבהם תנובה שולטת. שופרסל משיקה מוצרים ב־4 קטגוריות: חלב טרי 3% ו־1%, שוקו טרי 2% בשקיות ובקרטונים, שמנת להקצפה 38%, גבינה צהובה וגבינה צהובה מגורדת. בהמשך יושקו מוצרים בקטגוריות נוספות, בהן: חלב מועשר, גבינת גאודה, חלב ללא לקטוז, גבינות מוצרלה וגבינות שמנת. כרגע המותג החדש לא צפוי לשווק גבינת קוטג' מטעמו בשל מורכבות בייצור.

תחרותי - גם בפיקוח

כצפוי, המותג של "שופרסל" ינסה להציע בכל מוצריו מחירי השקה נמוכים מהמקובל בשוק. בחברה מצהירים כי גם המוצרים שנמצאים בקטגוריית הפיקוח יימכרו במחיר נמוך יותר מהמחיר המפוקח (ראו בתמונה).

לדברי קילשטיין, שוק החלב מגלגל כ־7.5 מיליארד שקלים בשנה, ומשפחה ממוצעת מוציאה על חלב 3,600 שקלים בשנה. על המותג החדש עבדו ברשת יותר מ־4 שנים, ושמו דגש על מחיר. "המהפכה החברתית הגיעה ממוצרי החלב, והמחירים בישראל אכן יקרים. אנחנו קוראים למהלך 'מהפכת החלב בשופרסל'", הוסיף במסיבת העיתונאים.

קילשטיין ציין כי הצרכן הישראלי משלם כ־40% יותר מהצרכן האירופאי על מוצרי חלב, ושבכוונת המותג של שופרסל לשבור את השוק. הוא העריך כי במידה שאכן יבוטל המע"מ על מוצרי יסוד, ייתכן שהמחיר של חלק מהמוצרים כאן יהיה זול יותר ממחירו המקביל בבריטניה.

גם איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל אמר אתמול כי למותג הפרטי יש תרומה ישירה להוזלת הסל לצרכן. "שופרסל תיכנס לכל העולמות של מוצרי החלב, בהם היא תוכל לתרום להורדת מחירים ולשמירה על רווחיות", אמר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...