החלטה דרמטית בביהמ"ש המחוזי: מונו שני נאמנים לחברת הנדל"ן 'רום כנרת'

בית המשפט בתל אביב מינה שני נאמנים לחברה לקראת דיון בפתיחת הליכי חדלות פירעון בחודש הבא לאחר שזו צברה חובות בסך מאות מיליוני שקלים • עורכי הדין המייצגים את רוכשי הדירות בפרוייקטים: "החלטת כבוד השופטת גרוסמן חשובה והגיעה בעתה"

הדמיה ששל פרויקט בי טאוורס של חברת רום כנרת בבת ים

השופטת נועה גרוסמן מבית המשפט המחוזי בתל אביב פרסמה הבוקר (רביעי) כי ימונו שני נאמנים זמניים לחברת הנדל"ן 'רום כנרת'. כמו כן החליטה השופטת הקפיא את נכסי החברה ונכסיו האישיים של בעל השליטה אילן ששון, ודחתה את בקשתה של החברה להגיע בעצמה להסדר חוב עם נושיה. איסור כולל על העברת כספים הוטל על החברה.

כזכור, אל אולמה של השופטת גרוסמן התנקזו בימים האחרונים ענייניהן של מספר קבוצות רכישה, המונות מאות רוכשי דירות במגדלי מגורים ועסקים בבת ים, שנוהלו תחת 'רום כנרת', ולכולן בקשה דומה – לשמור על כספי המשקיעים בנאמנות, למנוע מהחברה לעשות בהם שימוש.

השופטת גרוסמן היא גם זו שהתמנתה לדון בקשתם של עובדי 'רום כנרת' להכנסת החברה לפירוק, וזאת בשל אי תשלום שכרם במועד, ופגיעה מתמשכת בפנסיה שלהם ובתנאיהם הסוציאליים.

בהחלטה הבוקר דחתה השופטת את בקשת בעלי החברה להיכנס להליך של הגנה בפני נושים, ולהמשיך, במקביל, לנהל את החברה באמצעות הנהלתה הקיימת, בליווי נאמן מטעם בית המשפט.

בית המשפט המחוזי בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ

עוד הורתה גרוסמן על מינויים של עורכי הדין אהוד גינדס ושי מילוא כנאמנים זמנים לחברה. תפקידם יהיה לבדוק לעומק את מצבת הנכסים והתחייבויות חברת 'רום כנרת', וחברות נוספות שפעלו לצדה, ולקבוע האם יש להכניסן להליך של חדלות פירעון.

השופטת הורתה לנאמנים למסור לידיה דיווח מסכם על מצב החברה עד ל-18 בספטמבר. כמו כן, קבעה השופטת דיון בפתיחת הליכי חדלות פירעון נגד החברה, ליום המחרת, ה-19 בספטמבר.

"החלטת כבוד השופטת גרוסמן חשובה והגיעה בעתה", אומרים עורכי הדין גיא סרוסי ואוריאל זעירא, המייצגים את רוכשי דירות בפרויקטים סי-טאואר ובי-טאואר בבת-ים, וכן את עובדי חברת 'רום כנרת'. "בדומה למה שהערכנו, אין לנו ספק שמינוי נאמן זמני לנכסי החברה הוא הצעד המתבקש והנכון מכול".

לדבריהם, רק כך ניתן למפות את כלל נכסי החברה לצד התחייבויותיה, ולאתר הברחות נכסים, אם אירעו, בסמוך למשבר שפקד את החברה.

אתר בנייה (אילוסטרציה), צילום: יהושע יוסף

"אנו ניאבק על כך שיאותרו כלל העברות הכספים, ויינטלו חזרה מהנהנים מהם, תוך הפעלת עקולים וחילוטים נגדם, כשלנגד עינינו קיימת מטרה אחת: להבטיח את כספם של רוכשי הדירות," הוסיפו עורכי הדין סרוסי וזעירא. "כמו כן, נשאף שכל אחד ואחד מנכסי החברה ינוהל בנפרד, והכספים שנצברו בו ישרתו את כלל הרוכשים באותו פרויקט".

פתרון זה, לדברי עורכי הדין, הוחל בהצלחה בפרשת פרי נדל"ן, ורק כך הושבו לרוכשי הדירות מרבית כספי השקעתם. לדבריהם, על נושי חברת 'רום כנרת', חברי הקבוצות והספקים, להיערך להגשת תביעות חוב, שרק באמצעותן ניתן יהיה להשיב כספים מקופת הנאמנים.

רעו"ד איתי אנשל, המייצג יחד עם עו"ד שלי נחום את רוכשי הנכסים מהקבוצה, מסר בתגובה: "אין רגע במהלך הימים האחרונים שלא נגלה לנו עוד מחדל ועוד רמיה, עד שנראה שפרשיית ענבל אור מחווירה לעומת היקף ההונאה של קבוצת רום כנרת. בית המשפט הבין היטב את הקטסטרופה וקיבל את בקשתנו לאיסור דיספוזיציה גורף על כלל נכסי החברה. אנו פועלים כבר מהבוקר מול הנאמנים שמונו לביצוע פעולות מידיות להצלת כספם ולדירותיהם של כלל לקוחותינו רוכשי הזכויות.

"בבית המשפט הצגנו צעד אחר צעד את מלאכת המחשבת שנעשתה כדי להונות את המשקיעים את העובדים ואת הרשויות בעוד שכספי הנאמנות עברו לחברות מימון חוץ בנקאיות והבעלים נמצא במדינה שאין עימה הסכם הסגרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר