טובעים בתשלומים: זינוק גם במחירי הכניסה לבריכות

מים קדושים? בקיץ הזה ניאלץ לשלם יותר גם על הבילוי הקלאסי של התרעננות והנאה - עלייה של כ־10% בכניסות ובמינויים לבריכות השחייה • עבור כניסה חד־פעמית תיאלצו לשלם גם 100 שקלים בחלק מהמקומות בארץ • הסיבות: התייקרות המים, החשמל וחומרי החיטוי ומחסור חריף במצילים • כתבה ראשונה בסדרה

בריכה ציבורית , צילום: יהונתן שאול

החום הגדול ששורר בחוץ הוא לא הדבר הכי מעיק על הישראלים בחודשים האלה. מסתבר שיוקר המחיה לא פוסח על אף תחום בקיץ הזה. לאחר מחירי המים, החשמל ואף ציוד החזרה לבית הספר, הגיע תורן של בריכות השחייה, שהעלו מחירים בכ־10% - כך עולה מנתוני חברת המידע העסקי Coface Bdi.

יש לציין שמדובר בעלייה משמעותית, בהתייחס לכך שמדובר כעת בעונת המדוזות בחופי הים, ורבים מעדיפים להגיע לבריכות. מנתוני החברה עולה כי כניסה חד־פעמית עומדת על 60-35 שקלים לאדם לבריכה קטנה או בינונית, או 85-55 שקלים לבריכה גדולה. תעריף כניסה בשבת לרוב גבוה בכ־25%. בחברה מציינים כי יש גם בריכות המבקשות 100 שקלים לכניסה חד־פעמית.

ברכישת כרטיסייה, לרוב המחיר לכניסה בודדת ישקף הנחה של כ־15%-10% ביחס לעלות כניסה בודדת, ומינוי חודשי ליחיד יעמוד לרוב על כ־500-250 שקלים. ב־Coface Bdi מוסיפים כי מרבית המקומות מציעים הנחות לחיילים, לסטודנטים ולגמלאים, וכן מוצעות הנחות לפי ההרכב המשפחתי במסגרת רכישת מינוי. כמו כן, יש בריכות שלא מאפשרות רכישת כרטיס כניסה בודד.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברה: "גל ההתייקרויות במשק לא פסח על ענף בריכות השחייה, ובשנה החולפת חלה עלייה ממוצעת של כ־10% בתעריפי הכניסה ובמחירי המינויים. מפעילי הבריכות מתמודדים עם ההתייקרויות בעלויות התפעול והאחזקה, ביניהן: חשמל, מים, ארנונה, עלויות שכר, ועוד".

ניר עוז, יו"ר ארגון מנהלי בריכות השחייה, מרכזי ספורט ונופש בישראל, אישר ל"ישראל היום": "יש עלייה של 10% במחירי הכניסות לבריכות לעומת אשתקד. חשוב לציין שכל קאנטרי קלאב וכל מרכז בילוי שונה במהותו ממרכזים אחרים. יש קאנטרי קלאבים עם בריכה מקורה אחת ושירותים מצומצמים, יש פארקי מים, ויש כאלה שפותחים בקיץ עוד שתי בריכות. המחירים משתנים, וקשה לקטלג את כולן כי בכל מקום הלקוח מקבל שירות אחר. כמו כן, יש בריכות עירוניות, בריכות פרטיות, ועוד".

גם עוז מסביר את עליית המחירים בעלויות התפעול שהתייקרו. לדבריו, "העלויות גדלו ב־25% והן כוללות מים, חשמל, חומרי חיטוי של בריכות השחייה, ועוד. אנחנו סופגים 15% מהעלויות בתוך כל עליות המחירים, ואני לא מדבר על עלויות העובדים. נוסף על כך, אני פועל כעת בכנסת להוריד את גיל המצילים ל־17.5.

"בארץ יש 3,600 בריכות ציבוריות, ובמהלך החורף פועלות 1,400 בריכות. כלומר, בקיץ מצטרפות אלינו 2,500 בריכות לארבעה חודשים, ואז אנחנו צריכים תוספת של 20,000 מצילים לפרק זמן זה. מדובר בעבודה מזדמנת וזמנית, לפני עבודה קבועה ולימודים, ולכן נוצר מחסור בתחום. 

"כאמור, אני פועל תקופה ארוכה להוריד את גיל המצילים, והגענו לוועדת הכלכלה. נוצר מצב שיש חוסר אדיר במצילים, ולכן עלות העסקת מצילים עלתה ב־40%. בשורה התחתונה, העלויות אדירות והן לא עולות בקנה אחד עם העלויות שלנו", הוא מסכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר