סקודה אוקטביה 1.0 ל’ במבחן

דורה הרביעי של סקודה אוקטביה נוחת בישראל עם לא מעט עדכונים ובעיקר תחושה מסגמנט גבוה יותר בתא הנוסעים

סקודה היא המותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל זה זמן מה. אפשר להבין למה, מדף עם מכלולים של אחת היצרניות הנחשבות בתחום, תחושת איכות וביטחון וגישת תמחור נטולת הגזמות. הדור הרביעי של המשפחתית המצליחה של היצרן הצ’כי נוחת בישראל, וזה הזמן לראות האם המסורת הזו ממשיכה.


עוד מאוברדרייב >>>


מה חדש


הסקודה אוקטביה החדשה מציעה עיצוב, ממדים, שדרוגי אבזור, מראה חדש וגם מערכת הנעה סמי-היברידית. האחרונה משתמשת במערכת חשמל קלה בכדי לשפר את נתוני צריכת הדלק. אבל הדבר המשמעותי ביותר באוקטביה, הוא תא הנוסעים. אם לדייק התחושה אותה הוא נותן לאוחז בהגה.


הטיפול בחומרים מצוין, כך גם בחירת הגוונים והגימור. יש כל מיני פרטים קטנים, כמו המתגים הייחודים על ההגה, או ידית ההילוכים הקטנה שמרימים את האווירה כאן. המושבים מצויינים, קל למצוא תנוחת נהיגה נכונה, ולוחות השעונים והמידע הדיגיטליים מרחיבים את הדעת גם הם.



 


התחושה הזו מתחזקת גם במהלך השימוש. מישהו תפר כאן חבילה נכונה ומחמיאה מאוד לטעם הישראלי. יש כאן בדיוק מה שצריך, כמו תפעול ללא מפתח, מצלמה לנסיעה לאחור ומערכת עם יכולת הגונה. מצד שני יש כאן אביזרי בטיחות יעילים מאוד כמו בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מהנתיב ובלימה אוטונומית ועוד. כל אלו ארוזים בעיצוב נאה מאוד, כשרכב המבחן בגוון כחול עמוק, מדגיש עוד יותר את העיצוב האלגנטי.


 


על הכביש


האוקטביה מונעת על ידי מנוע 1.0 ל’ עם מערכת חשמלית שמאפשרת לו גלישה ללא שימוש בדלק וזמן כיבוי ארוך יותר ברמזורים. בשורה התחתונה התוצאה היא נתוון צריכת דלק של 15.3 ק”מ/ל’. כך שהמערכת הזו מצדיקה את קיומה. לחיצה על הגז והמנוע הקטן מניע את המכונית הזו בנחישות ראויה לציון. באותה נשימה, קל מאוד להרגיש שהאוקטביה החדשה, שעלתה קצת במשקל, תטפל בלי בעיה גם בהספק כפול מזה.


התנהגות הכביש מייצרת את אותה התחושה. הנוחות טובה מבלי להיות רכרוכית ובמהירת ועומסים גובהים שומרת האוקטביה על שלווה בתא. גם משדרת המון בטיחון לנהג וגם נסיעה שקטה ונעימה לנוסעים. גם כאן, זו מרגישה מכונית עם עומק ואיכות, כאלו שנדמה ששייכים למכוניות מסגמנט או רמת מחיר גבוהים יותר.



 


שורה תחתונה


במהלך השימוש היו חסרים לנו דברים קטנים. חיישני חנייה מלפנים בכדי לשמור על הפגוש המעוצב. עוד קצת כוח תמיד יתקבל בברכה. תפעול מערכת המולטימדיה מהיר ונהיר, אבל לתפעל את המזגן על מסך מגע זה לא תמיד נוח או יעיל. ומי שמשתמש בשקעי 12V יימצא אחד רק בתא המטען.


לפחות תפריט המזגן מופיע רוב הזמן בתחתית המסך. לעומת הדברים הקטנים האלו, נותנת האוקטביה משהו גדול – תחושה של מכונית איכותית, סולידית ובוגרת. כמעט יוקרתית במחיר משפחתי. כמעט. זה בטוח יגרום לה להמשיך להתחבב על הקהל המקומי.


סקודה אוקטביה 1.0  ל’ DSG


מנוע: טורבו, 999 סמ”ק  סמי-היברידי (48V)


הספק: 110 כ”ס ב-5,500 סל”ד


מומנט: 20.4 מ-2,000 סל”ד


גיר: רובוטי כפול-מצמדים, 7 היל’


הנעה: קדמית


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 10.6 ש’


מהירות מרבית: 201 קמ”ש


צריכת דלק(מבחן): 15.3 ק”מ/ל’


בסיס גלגלים: 268 ס”מ


מחיר: 142,000 שקלים


בעד: מרווח, תא נוסעים, טכנולוגיה


נגד: עלתה במשקל


שורה תחתונה: משפחתית פלוס


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר