עושה רושם שבכל רגע נוחתת כאן חשמלית חדשה, כזו שצריכה לשאת את כתפיה, את עול החדשנות. עכשיו הגיע תור הנירו EV – גרסה כל חשמלית לרכב מוכר ומצליח במחוזותינו. מכאן אפשר להבין שזהו לא רכב שתוכנן מלכתחילה כחשמלי, אלא אחד כזה המשתמש בבסיס מכאני קיים ומוכר, בתוכו הונחה יחידת הנעה חשמלית.
לקיה יש כמובן מכונית כל-חשמלית ייעודית (EV6) וזו תגיע בקרוב לישראל. בינתיים, על הנירו לעמוד מול שלל החשמליות שמגיע לכאן מקצוות תבל, ולהשאיר את קיה בתמונה החשמלית.

כמעט אותה אדרת
קיה נירו בגרסאותיה האחרות היא מכונית נפוצה מאוד על הכביש הישראלי. כאחת מרבות המכר של השוק, קשה להגיד שהיא מושכת את העין. העיצוב הבסיסי סולידי וכאמור יש הרבה ממנו על הכביש. הגרסה החשמלית משתמשת במניירות המוכרות של הז’אנר (גריל אטום לדוגמה), בכדי לבדל את עצמה, במעט, מאחיותיה לשם.
גם בתא הנוסעים אין תחושה של הכנות למסע בחלל. הכול נמצא במקום, האבזור והמרחב טובים והדמיון לאותה נירו מוכרת מורגש היטב.. עד שמעירים אותה כמובן, ויחידת ההנעה החרישית מתחילה להניע אותנו לפנים.

לא אותה גברת
אז כבר אפשר לשים לב לעוד דברים. ללוח השעונים הדיגיטלי שמבשר על הטווח, ק”מ ל-קוט”ש ואופי הנהיגה. אפשר גם לבחון את היעילות החשמלית במסך המגע במרכז הקונסולה. מסך הבית שלו נראה מעט ארכאי ותגובתו מעט איטית, אבל הוא נוח והגיוני מאוד לתפעול.
לחיצה הגונה על דוושת החשמל והנירו הזו מאיצה באופן מרשים למדי לפנים. אל תתנו לנתון התאוצה להטעות אתכם. התחושה מהירה בהרבה. למעשה ביציאה מהמקום מתקשה הנירו להעביר את כוחו הרב לגלגלים הקדמיים ובקרת המשיכה עובדת שעות נוספות. רק לאחר כמה מטרים ניתן לייצר תאוצה נטולת התערבות. מערכת בקרת המשיכה כמובן מונעת את סבסוב הגלגלים הקדמיים אבל גם מונעת מהנירו להשיג נתון תאוצה מרשים הרבה יותר מעמידה. תאוצות הביניים מידיות ויעילות והביצועים סה”כ מצוינים.

טווח הנסיעה לאורך ימי המבחן היה מרשים למדי עם כ-400 ק”מ בין טעינות. לנירו EV בלימה רגנרטיבית מוצלחת עם אפשרות לבחור בין כמה מצבים לבין פעולה אוטומטית. כנראה שזו אחראית בין השאר לטווח האמור.
ראש בראש
הנוסחה המוכרת של הנירו מתבטאת בתוצאה מוצלחת למדי, גם באינטרפרטציה החשמלית שלה. הביקורת המשמעותית היחידה מופנית אל נוחות הנסיעה. כמו חשמליות אחרות, גם כאן הכיול קשיח יחסית במטרה להתמודד עם המשקל. גם כאן, התוצאה היא נוחות נסיעה בינונית על כביש עירוני משובש.

מעבר לזה זו מכונית חשמלית יעילה וסולידית, בלי עיצוב עתידני וגימיקים. מה שמוביל אותנו למחיר, שהוא פשוט גבוה מדי ומציב אותה מול מכוניות חשמליות ייעודיות ומרשימות יותר.
קיה נירו EV
מנוע: חשמלי
הספק: 204 כ”ס
מומנט: 40.3 קג”מ
גיר: אוט’, 1 היל’
בסיס גלגלים: 270 ס”מ
משקל: 1,825 ק”ג
טווח (מבחן): 396 ק”מ
מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.8 ש’
מהירות מירבית: 167 קמ”ש
מחיר: 180,000 שקלים
בעד: ביצועים, טווח
נגד: נוחות עירונית
שורה תחתונה: יעילה, יקרה
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו