הטויוטה ראב4 המתין לנו בחנייה התת-קרקעית, שהוא מחובר לשקע הטעינה. זה אומר שהוא כל-כולו מוכן לצאת אל הדרך. או לחילופין, שכל המנועים כאן דרוכים (גם הבנזין וגם החשמליים) ומוכנים לשלוח 306 כ”ס משולבים דרך ההנעה הכפולה, לכביש. זה נתון הספק פנטסטי, שגם המשקל הכבד של הגרסה הזו, לא מעמעם. היציאה לדרך נחשונית כפי שמרמז נתון התאוצה הרשמי. צבירת מהירות אחידה וחלקה כל עוד הכביש מאפשר זאת.
כוח לא חסר כאן. ומהצד השני, החשמלי הטהור, גילינו טווח ריאלי של כ-55 ק”מ בטרם התרוקנה הסוללה. זה אומר כמה דברים. קודם כל, מי שהנסועה היומית שלו, עומדת סביב המספרים האלו, יוכל לא לבקר בתחנת דלק בחיים – אם רק יטעין את הטויוטה הזו כל ערב משקע ביתי. הדבר השני שמגלים עם סוללות מרוקנות, זה את הרעש שמייצר מנוע הבנזין. הוא חזק למדי, אבל נותן את עיקר כוחו בסל”ד גבוה. התיבה הרציפה, מציבה אותו שם בכל פעם שהנהג דורש תאוצה או עקיפה. התוצאה רועשת ולא נעימה. בייחוד על רקע הנינוחות שמתקבלת עם סוללה מלאה ומנועים חשמליים תומכים.

המערכת החשמלית המתוחכמת הזו, יודעת לנהל את עצמה או לאפשר לנהג לבחור בין שלל מצבי נהיגה, טעינה והנעה. בזכותה גם יש תחתינו הנעה כפולה, כשאת הגלגלים האחוריים מניע מנוע חשמלי (אחד מתוך שניים שיש כאן). והיא גם מוסיפה משקל לא מבוטל. מאות ק”ג שמביאים את הגרסה הזו לכמעט שני טונות.

וכשהסוללה אוזלת, ומנוע הבנזין סוחב בכל התחכום הזה, צריכת הדלק נפגמת. אם בעזרת המערכת ההיברידית הצלחנו להתקרב ל-20 ק”מ/ל’, עם מנוע הבנזין לבד הנתון הזה ירד אל מתחת ל-13 ק”מ/ל’. גם נוחות הנסיעה הטובה המוכרת לנו מהראב4 הרשימה פחות כאן. את האשמה ניתן להפנות לכיול הקשוח יותר (המשקל מחייב) ולחישוקים גדולי הקוטר.

וזה השאיר אותנו עם תוצאה מעורבת. בייחוד כשמתחשבים במחיר הלא מבוטל של הגרסה הזו. טויוטה ראב4 בדורו האחרון הרשים אותנו מאוד. הוא מעוצב נפלא, תא הנוסעים מרווח וחכם, התנהגות הכביש משובחת ועל מוניטין האמינות ושמירת הערך של טויוטה, לא צריך להוסיף. הגרסה הזו, הרגישה לנו קצת לא מגובשת.

מציעה המון תחכום ויכולת, אבל גם מחיר גבוה ויכולת חשמלית ממוקדת מאוד. תוספת ההנעה הכפולה מבורכת בתנאי אחיזה נמוכים בכביש אבל זה לא באמת רכב שטח, למרות ההנעה הכפולה ובגלל זוויות המרכב המגבילות. כך שהגרסה הזו תקסום בעיקר לכאלו שרוצים ראב4 והטווח החשמלי הנקי עונה לצרכים היום-יומיים שלהם.
מנוע 4 ציל’, 2,487 סמ”ק, טורבו, שני מנועים חשמליים הספק משולב 306 כ”ס מומנט בנזין 23.1 קג”מ ב-3,200 סל”ד משקל 1,930 ק”ג 0-100 קמ”ש 6.0 שנ’ מהירות מרבית 180 קמ”ש מחיר בסיס 255,000 שקלים
בעד תצוגת כוח טכנולוגית
נגד כשנגמר החשמל, מחיר
שורה תחתונה הרבה תחכום ומחיר בהתאם
