אפשר להתחיל את הסיפור כאן מהסוף. שברולט קמארו ZL1 נותנת יכולת, ביצועים ותחושות מעולמות אחרים. בכדי לקבל את חוויה דומה, צריך ללכת אל מותגים אקזוטיים מאירופה ולשלם מחיר כפול ויותר.
מקובל לחשוב שכוחן של אמריקאיות עתירות ביצועים כאלו, מרכזות את עיקר יכולתן בכביש הישר. אבל זו טעות חשוכה, כפי שהקמארו הזו מדגימה בצורה כל-כך משכנעת. ובמטרה להבהיר את זה, בואו נקפוץ אל מעבר לים לרגע קט.
ראש בראש
כשהוצגה הקמארו הזו ב-2018 היא קבעה זמן הקפה מהיר מאוד על הנורבורגרינג נורדשלייפה – מסלול שהוא אמת המידה למכוניות מסוגה. היא רשמה זמן מהיר יותר במסלול המאתגר מול דגמים נחשבים ויקרים להחריד של פרארי ופורשה. כן, מכונית הספורט של מעמד הפועלים האמריקאי יכולה לדגמים האקסלוסיביים של יצרניות הקצה. מאז כאמור, לקח לא מעט זמן עד היא נחתה כאן, וכעת, בחזרה לקרקע ישראלית.
עם מחיר שמגרד את ה-600,000 שקלים מלמטה, ה-ZL1 מציעה הכי הרבה כ”ס לשקל אבל עדיין לא ממש זולה אבסולוטית למרות התמורה האדירה לכסף בכל מה שקשור למהירות, אבזור, ממדים וכו’. צריך לשבת בתוך המכונית הזו, להניע את ה-V8 מוגדש העל בנפח 6.2 ל’ בשביל להבין כמה נדיר מה שהיא מציעה ברמת המחיר הזו. להרגיש את 650 כ”ס שיש כאן בקצות אצבעות רגל ימין ולהזיז את ידית הגיר בעל 10 המהירויות ל-D.
גז ונעלם
עם רמות כאלו של הספק ומומנט, ולמרות הצמיגים הייעודיים אדירי המידות, אפשר לשכוח מלחוץ על דוושת הגז עד סופה ברוב הסיטואציות. יש כאן כל-כך הרבה כוח, שלחיצה מוגזמת פשוט מתגברת על האחיזה כאן, גם במהירות תלת-ספרתית. התאוצות מהממות כשמנוע הזה מגיב מיידית ובונה כוח משמעותי, עוד ועוד עד לקצה קשת הסל”ד.

ההפתעה האמיתית מתגלה כשהאספלט מתפתל. יש כאן הגה משובח, מהיר, עם משקל ודיוק נדירים. האחיזה אדירה והאף פונה בצורה נחושה מאוד ויחד עם ההתנהגות נוצר קצב שומט לסתות, כזה המייצר כוחות G משמעותיים. יש כאן לא מעט עזרים שתומכים ביכולת הזו כמו המתלים החכמים, הבלמים של ברמבו או הדיפרנציאל האחורי החכם, כל אלו מייצרים חווית נהיגה טבעית וממכרת מאוד.
סדרי עולם
שברולט קמארו ZL1 היא הרבה יותר ממכונית מרשימה וכובשת. אין לה מתחרות במחיר שלה ואף למעלה ממנו, היא מרגשת בכל הנעה מחדש, מציעה שימושיות יום-יומית סבירה ומלאה באבזור נוחות (וקצת חסרה אבזור בטיחות מתקדם). לחובבי רכב רציניים היא תציע עולם ומלואו אבל זה לא הסיפור כאן. מה שהקמארו הזו עושה, זה לתת מנעד תחושות שהיה מנת חלקם של בודדים. היא מביא אותו למחוזות קצת יותר נגישים. בכך היא משנה סדרי עולם, וצריכה לגרום לאלו שעולות פי שתיים ושלוש, להזיע
שברולט קמארו ZL1
מנוע: מגדש-על, 6,162 סמ”ק
הספק: 650 כ”ס ב-6,400 סל”ד
מומנט: 89.5 קג”מ ב-3,600
גיר: אוט’, 10 היל’
הנעה: אחורית
בסיס גלגלים: 281.1 ס”מ
תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 3.5 ש’
מהירות מרבית: 317 קמ”ש
צריכת דלק (מבחן): 6.3 ק”מ/ל’
מחיר : 595,000 שקלים
בעד: כוח, התנהגות, תמורה
נגד: אביזרי בטיחות מתקדמים
שורה תחתונה: עוצמה ממכרת
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו