לקסוס LS500h

ספינת הדגל של לקסוס מכוונת למקום שונה, מצליחה לייצר חוויה נינוחה ומרגיעה ועל הדרך להתחמק מהתמודדות ישירה מול מובילת הקבוצה

לקסוס היא לא יצרנית עם עשרות דגמים. אפשר למנות שמונה דגמים עיקריים המיוצרים על ידי מותק היוקרה היפני. עבור לקסוס, לא יכולה להיות מכונית חשובה יותר מה-LS. אחיותיה למותג יכולות להיות נמכרות יותר, רלוונטיות יותר, אולי אפילו נחשקות יותר. אבל עבור היצרנית הזו, הלקסוס LS חייבת להיות הדגם הנחשב ביותר.

עוד מאוברדרייב >>>

לא בגלל שזו מכונית פאר, מהסוג שמראה את השיא שאליו יכול להגיע כל יצרן. כל יצרן שמעז לייצר אחת כזו הכוונה. ה-LS חשובה כל-כך עבור לקסוס מתוך סיבה קיומית ופשוטה הרבה יותר. בלי LS, לא הייתה לקסוס. ואין ספק שמאולמות הייצור עד לקומות ההנהלה, כל אחד שם יודע את זה.

קפיצה למים

ה-LS400 הוא הדגם הראשון של לקסוס, הדגם אתו התחילה את דרכה. המטרה שסימנו בטויוטה חברת האם הייתה ברורה למדי, לנצח את מרצדס, ב.מ.וו ויגואר (שבשנות השמונים נחשבה עדיין רלוונטית) במשחק שהן המציאו. המטרות כללו מנוע V8, הנעה אחורית, נסיעה שקטה יותר, מהירות מרבית גבוהה יותר ויעילות אווירודינמית עדיפה על ההיצע הקיים. ב-1990 כשמכוניות ראשונות על כבישי ארה”ב, אפשר היה להבין שלקסוס סימנה וי על כל תיבה. זה לקח לה 7 שנים, העסיק 4,000 עובדים ודרש בנייה של 450 אבות טיפוס. בסה”כ עלתה ההרפתקה הזו כמיליארד דולר, במונחים של שנות ה-80′, אבל סופה היה הצלחה.

לקסוס, שנשאה על כפי מוניטין האמינות של טויוטה, אכן הצליחה להציע חוויית פאר אחרת ולקוחות מסביב לעולם נענו להצעה היפנית בחיוב. יוקרה יפנית נולדה, עם לקסוס וה-LS. אם נקפוץ בחזרה לימים אלו, נגלה שלקסוס כבר לא מסתמכת באופן בלעדי על ה-LS, אבל היא לא מפסיקה להשקיע בה. וזה ראוי לציון, בתוך קטגוריה שהפסיקה לנסות לתפוס את מרצדס וה-S קלאס הכל יכולה שלה. בלקסוס לא נמשכים למלחמה הזו, והופכים את ה-LS לשגרירה. לא רק לאמונות הטכנולוגיות של החברה, אלא אפילו לתרבות היפנית כולה.

על מי מנוחות

כך יוצא שמרגע שנכנסים ללקסוס הזו, שהגיעה לכאן אחרי מתיחת פנים, נכנסים לעולם אחר. רחוק מהמולת המסכים, העומס והמוחצנות הגרמנית. יש בה בלקסוס הזה משהו מופנם, איכות שמתגלה רק למי שבאמת מתבונן, בוחן. ברגע הראשון, קל לפספס את זה ולתהות איך לקסוס מציע לוח מחוונים כל-כך קטן לדוגמה. מסך המגע המרכזי, ששודרג במתיחת הפנים האמורה, נראה כבר יותר במקום. ועדיין בלקסוס מתעקשים על אפשרות תפעול עם משטח מגע לא נוח לתפעול.

אחרי כל אלו, כשנעים בנוחות מופלגת ובניתוק מוחלט מפגעי הכביש, עם מנוע חרישי בכל מהירות ורעשי כביש מוחרשים (גם באמצעים אלקטרונים), מפסיקים להשוות, ומתחילים להרגיש. משהו בקווים הארוכים המשוכים כאן, מכל עבר, פשוט מרגיע. כאותן משיכות חול בגינת זן, עם קו נינוח, בטוח, כמעט אינסופי.

ערכי ליבה

כמובן שאפשר למצוא כאן יחידת הנעה היברידית, כמכונית שמגלמת בתוכה את האמונות העמוקות של לקסוס. הביצועים מצויינים, למרות שאותו V8 שהיה חלק מרשימות הדרישות המקורית, נעלם. עם הגישה הייחודית הזו, מצליחה לייצר ה-LS החדשה ייחוד מול מתחרה שהיא מיצג טכנולוגי מרהיב. ואולי משמעותי לא פחות, היא מצליחה להציג אלטרנטיבה למרצדס S קלאס הבסיסית ביותר, עם מחיר זול ב-300,000 שקלים.

לקסוס LS500h

מנוע: 3,456 סמ”ק, היברידי

הספק (משולב): 359 כ”ס

מומנט (חשמלי): 35.7 קג”מ מ-5,100 סל”ד (30.6 קג”מ)

גיר: אוט’, 10 היל’

הנעה: אחורית

בסיס גלגלים: 312.5 ס”מ

תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.4 ש’

מהירות מרבית: 250 קמ”ש

צריכת דלק (מבחן): 8 ק”מ/ל’

מחיר : 800,000 שקלים

בעד: פאר יפני

נגד: מתחרות מגרמניה

שורה תחתונה: משהו אחר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו