מרצדס EQS מתחילה את דרכה המקומית

מכונית הדגל החשמלית של מרצדס כאן, עם טווח של עד 700 ק"מ, הרבה פאר וטכנולוגיה ומחיר בהתאם. החל מ-890,000 שקלים

מכונית הדגל החשמלית של מרצדס הושקה אתמול בישראל. אם מרצדס S קלאס נחשבת למכונית הנוסעים המתקדמת והטובה ביותר בעולם, אז ה-EQS אמורה להיות הפרשנות הכל-חשמלית ליכולת הזו של מרצדס.

עוד מאוברדרייב >>> 

וכמו שהיטיבה לעשות לאורך השנים עם סדרה ה-S עושה רושם שעם אותה גישה הגיע מרצדס אל ה-EQS. זו פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה לחלוטין, כזו שתשרת דגמים עתידיים כמובן, הנמתחת כאן על אורך אדיר (521 ס”מ) עם בסיס גלגלים מתאים (321 ס”מ). הגוף עצמו בנוי בגישת “קשת אחת”, משוחרר מהכתבות מכאניות מסורתיות ומשיג מקדם גרר נמוך במיוחד (Cd 0.20). יש כאן גם תשומת לב אינסופית לפרטים, מידיות נעלמות, דרך הפנסים הייחודיים, הגריל הקדמי ועוד.

שתי גרסאות הנעה מוצגות אצלנו. האחת היא ה-EQS450 עם מנוע חשמלי המפיק 333 כ”ס ומניע את הגלגלים האחוריים. הגרסה החזקה יותר, EQS580 מוסיפה מנוע המעביר את כוחו לגלגלים הקדמיים, סידור שמייצר הנעה כפולה ותפוקה של 523 כ”ס. הגרסה הבסיסית (890,000 שקלים) מציעה טווח מוצהר של 700 ק”מ ואילו זה של החזקה יותר עומד על 627 ק”מ.

למרות המשקל האדיר, כ-2.5 טון, ה-EQS מסוגלת להאיץ ל-100 קמ”ש תוך 6.2 שנ’ בגרסתה הבסיסית, או 4.3 שנ’ בגרסה החזקה יותר ושתיהן מוגבלות אלקטרונית ל-210 קמ”ש מרביים. את סוללת הענק (107.8 קוט”ש) ניתן להטעין בעמדת טעינה מהירה תוך חצי שעה עד ל-80 אחוז.

כמובן, שתא הנוסעים, וכל פינה אחרת במכונית הזו, עמוסים בטכנולוגיה. אם אלו חיישנים, מצלמות ורדארים המאפשרים נהיגה אוטונומית בדרגה 3 (כפוף לאישור המחוקק). ההיגוי האחורי האקטיבי שמייצר כאן רדיוס סיבוב קטן משל A קלאס. פתיחת הדלת במחוות יד באוויר ועוד אפשרויות רבות.

כמובן, שב-EQS אפשר למצוא את ההייפרסקרין של מרצדס. הוא מגיע כסטנדרט בדגם החזק יותר ועוטף את הנהג והנוסע מלפנים מצד לצד – סה”כ 141 ס”מ המאפשרים לנהג לקבל מידע, מסך ענק במרכז הקונסולה ואזור ייעודי לנוסע. מאחור, יכולים הנוסעים לשלוט על פונקציות מסוימות בעזרת טאבלט מקורי.

גילי פריאנטה, מנכ”ל מרצדס ישראל, ציין באירוע החשיפה: “ה-EQS היא המכונית החשמלית המתקדמת בעולם עם חוויית נסיעה המשלבת יוקרה וטכנולוגיה פורצת דרך. היא גם הראשונה בישראל שתוכל להגיע מתל אביב לאילת ובחזרה ללא צורך בטעינה”. פריאנטה הוסיף: “כי על בסיס הארכיטקטורה החדשה של ה-EQS תוצג בהמשך גם ה-EQE וגרסאות SUV ל-EQE ו-EQS, אשר ירחיבו עוד את מערך דגמי היוקרה החשמליים של מרצדס. בשנת 2022 כ-20% ממכירות מרצדס בישראל יהיו של דגמים חשמליים”.

ה-EQS אמורה להיות הדגמת יכולת, שלא להגיד חשיפת שרירים, לעבר העולם כולו וחסידי החשמל בפרט. היא אמורה להכיל בתוכה את כל מה שמרצדס למדה לאורך יותר מ-100 שנות ייצור כלי רכב. ומה שנאלצה ללמוד מהר מאוד, עם שאר התעשייה בשנים האחרונות. האם זו המכונית החשמלית הטובה ביותר בעולם היום? לענות כן, הוא הימור די בטוח. לאחר מבחן נדע את התשובה בוודאות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו