מי צריך הנעה כפולה? שלג אין לנו ובוץ יש רק בעמק. ובואו נודה על האמת, כמה מאיתנו יוצאים לשטח? נשארו השבילים בדרך לקמפינג המשפחתי ולטפס על המדרכה ליד בית הקפה. בשביל זה אין צורך בהנעה כפולה ובתג מחיר גבוה - מספיק מרווח גחון קצת יותר גבוה, וזה בדיוק מה שמציעים היום רכבי הפנאי הפופולריים. אבל עכשיו באה סובארו והופכת את הקערה על פיה עם גירסת ה־1.6 ל' ל־XV. פתאום לא צריך לשלם יותר בשביל יכולת שטח בסיסית.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
הדומה
ה־XV לא מוחצן כמו שאר בני מינו, אבל עדיין קל להבין עם מה יש לנו כאן עסק: חישוקים נאים בגודל מכובד ("17), מרווח גחון מרשים, מסילות מטען על הגג ומרכב גדול למדי. מבפנים תגלו תא נוסעים נאה ובסיסי - החומרים איכותיים בחלקו העליון ופחות ככל שיורדים מטה. אנחנו קיבלנו תא נוסעים שחלקו העליון כהה וחלקו התחתון בהיר, שילוב נאה. כוונון ההגה ומציאת תנוחת הנהיגה (טובה, אגב) חשפו ברזל בין חובקי ההגה ללוח המחוונים. זה, בשילוב חישור הגה עשוי פלסטיק, מעניק תחושה ספרטנית. מצד אחר, הנטייה של סובארו לצבוע חלקים רבים בכסוף כמעט נעלמה. וזה טוב, אם כי נשארו שרידי "אלומיניום" פה ושם. במרכז הדשבורד אפשר למצוא צג מידע גדול השולט, בין השאר, במערכת השמע והמשמש גם מסך למצלמת הרברס.
ה־XV מבוסס על האימפרזה, מה שאומר שמרווח הפנים טוב למדי. בסיס המושבים מלפנים רחב ומעניק תמיכה טובה לירכיים. גם מרווח הכתפיים, הראש ובעיקר הרגליים (בזכות קונסולה צרה יחסית) טוב למדי. מאחור המושב טוב פחות, נוקשה במקצת וחסרה תמיכת ירכיים ראויה. מרווח הרגליים סביר, אך תעלת גל הינע גבוהה תאלץ את היושב במרכז לפשק את רגליו. תאי אחסון יש למכביר, ותא המטען מציע 380 ליטר סבירים, עם פתח הטענה גבוה וצר.
השונה
יחידת ההנעה שקיבל ה־XV מוכרת מהאימפרזה (1.6 ל', 114 כ"ס ותיבה רציפה), רק שכאן ההנעה, כמובן, כפולה. רוב הזמן זה בסדר, בעיקר אם אתה גר בהולנד, שם אין עליות. עקיפה בין־עירונית, שלא לדבר על אחת כזו בכביש הררי, דורשת תכנון. היא נמרצת פחות מגירסת ה־2.0 ל'. נתון צריכת הדלק בזמן המבחן עמד על ליטר לכל 10.4 ק"מ בנהיגה מאומצת.
נסיעה בכביש עירוני חושפת מתלים רכים, שמצליחים לשכך את מפגעי הכביש הקטנים בצורה טובה, אך מתקשה להתמודד בצורה נאותה עם מפגעים גדולים יותר. רצף מהמורות יצליח להפר את שלוות המרכב. בכביש הישר היתה חסרה לנו בקרת שיוט. בכביש המפותל האחיזה הרשימה, אך הגה קל מדי, בלמים חסרי נשיכה (אך בעלי עוצמה טובה) וזוויות גלגול גדולות דאגו להרגיע אותנו. בשטח, לעומת זאת, הזכיר ה־XV עד כמה חשוב הניסיון. ולסובארו יש הרבה ניסיון בתחום. ה־XV לא מתרגש משבילים ומצליח לשמור על קצב מרשים, אם כי סרח העודף מלפנים הוריד את הביטחון. כמו בעיר, הנוחות סבירה, אבל רצף שיבושים יבלבל את המתלים. מרווח הגחון מרשים בהחלט, ומערכת ההנעה מייצרת משיכה יעילה אבל איטית בהתמודדות עם הצלבות.
סיכום
יכולת שטח בסיסית, הכוללת הנעה כפולה ומרווח מספק לחמישה, דרשה עד עכשיו צ'ק של 180,000 שקלים, פחות או יותר. לא עוד. המנוע אמנם חלש במקצת אבל מספק רוב הזמן, והוא פשרה סבירה בהתחשב בפער מחיר של כ־20,000 שקלים ביחס לגירסת ה־2.0 ל'. תחשבו על זה, בתוספת קטנה יחסית למחיר של משפחתית ממוצעת מקבלים מראה ויכולת של רכב שטח אמיתי. דיל לא רע בכלל.
סובארו XV | תעודת זהות
דגם: סובארו XV 1.6 ל'
מנוע: 4 ציל', 1,599 סמ"ק
הספק: 114 כ"ס ב־5,600 סל"ד
מומנט: 15.3 קג"מ ב־4,000 סל"ד
בסיס גלגלים: 263.5 ס"מ
מהירות מירבית: 175 קמ"ש
תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש: 13.8 שנ'
מחיר: 135,900 שקלים
יתרון: חבילה ותמורה טובה
חיסרון: קצת חלש
* * *
על גלגלים
הסדאן הזולה בישראל
שברולט ישראל מודיעה כי היא תשווק את גירסת ה־1.4 ל' (101 כ"ס) האוטומטית (שישה יחסי העברה) של שברולט סוניק ב־79,000 שקלים בלבד. זהו תמחור אגרסיבי מאוד, שמציב למעשה את הסוניק כמכונית ארבע דלתות עם תא מטען גדול (בנפח 502 ל') ותיבה אוטומטית הזולה בישראל. הגירסה המוזלת תגיע ברמת אבזור LT.

תמחור אגרסיבי. שברולט סוניק // צילום: יח"צ
סיאט מוזילה בסיאט מתחילים לשווק גירסה מוזלת של האיביזה. ה־AM5 מצוידת במנוע 1.2 ל' טורבו המוכר (105 כ"ס), שמשודך לתיבת DSG עם שבעה יחסי העברה. אף שמדובר בגירסת בסיס, רשימת האבזור נאותה וכוללת מערכת שמע מקורית בעלת שליטה מגלגל ההגה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וארבע כריות אוויר. מחיר המבצע, נכון לימים אלה, עומד על 79,900 שקלים, מה שמציב את סיאט איביזה כמכונית הסופרמיני האוטומטית הזולה בישראל עם מיצובישי ספייסטאר.

אוטומטית וזולה. סיאט איביזה // צילום: יח"צ
יונדאי i20 חדשה זה לא סוד שיונדאי עומדת להציג בתערוכת פאריס באוקטובר את יונדאי i20 החדשה, ובינתיים משחררת איור של המכונית החדשה. יונדאי i20 החדשה עתידה להיות גדולה יותר, ולא צפוי להיות שינוי ביחידות הכוח. המכונית אמורה להגיע ארצה ב־2015.

הדור הבא. יונדאי i20 // צילום: יח"צ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו