הקאמבק של הסיוויק: חוזרת לישראל ורק בגרסה היברידית

אחרי היעדרות של כשנה, הונדה סיוויק חוזרת לישראל בדור חדש לחלוטין ועם יחידת הנעה היברידית מתקדמת. המחיר התייקר משמעותית ומתחיל ב-180 אלף ש"ח

הונדה סיוויק קנתה לעצמה מעמד כאחת המשפחתיות היפניות החביבות על הקהל הישראל, גם ולמרות שמאז שנות ה-90 מוצבה מעל המתחרות כמו טויוטה קורולה, מאזדה 3 ומיצובישי לאנסר. מה שעזר למצב את הסיוויק במקום זה הוא תדמית ספורטיבית, הודות להצלחה של הונדה מרוצים, כמו גם עיצוב נועז ביחס למקובל וטכנולוגיה לא שגרתית עבור עוד משפחתית יפנית.

עוד מאוברדרייב >>> 

בשנתיים האחרונות הונדה די נעלמה מהשוק הישראל, תוצאה של ספיחי משבר הקורונה, בעיות אספקה וגם תהליך התחדשות של הונדה עצמה שכלל הצגת קו דגמים חדש לחלוטין. כעת יבואנית הונדה מתחילה בקאמבק מקומי, ואין כמו הדור החדש של הסיוויק כדי להניע את המהלך.

הדור החדש של הונדה סיוויק, ה-11 במספר ב-50 שנות קיומו של הדגם, הוצג בשנת 2021 וחולק פלטפורמה משותפת עם הדורות החדשים של רכבי הקרוסאובר HR-V ו-CR-V שצפויים להגיע גם לישראל בהמשך הדרך. הסיוויק מגיע אלינו בתצורת האצ’בק, עם מידות כשל משפחתית סדאן גדולה: אורך של 455 ס”מ ובסיס גלגלים נדיב שאורכו 273 ס”מ. תא המטען לעומת זאת לא גדול במיוחד ומציע נפח של 345 ליטרים.

סיוויק החדשה, מבט מבפנים, צילום: יצרן

הסיוויק החדשה מוצעת בעולם עם מנוע ה-1.5 ליטר טורבו המוכר של הונדה, אך אלינו היא מגיעה רק בגרסת e:HEV ההיברידית. מדובר ביחידת הנעה היברידית מתקדמת שלה מנוע 2.0 ליטר המספק 142 כ”ס ורוב הזמן משמש כגנרטור המייצר חשמל עבור שני מנועים חשמליים בהספק משלב של 183 כ”ס ו-32 קג”מ. התוצאה היא ביצועים נאים עם זינוק ל-100 קמ”ש ב-7.8 עד 8.1 שניות בהתאם לגרסה, וצריכת דלק ממוצעת של 20 ק”מ לליטר.

לישראל מגיעה הסיוויק ההיברידית בשלוש רמות גימור, לכולם מפרט בטיחות מלא הכולל 9 כריות אוויר (כולל כריות לרגלי הנהג והנוסע מלפנים וכרית אוויר מרכזית), מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות לבלימה ושמירה על נתיב, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 9 אינטש, לוח מחוונים דיגיטלי, חימום למושבים ותאורת LED ראשית.

סיוויק החדשה, צילום: יצרן

הסיוויק מעולם לא הייתה מהדגמים הזולים בקטגוריית המשפחתיות, ומחיר הדור החדש מטפס עוד יותר כלפי מעלה. מחיר רמת הגימור הבסיסית ‘אלגנס’ מתחיל ב-180 אלף שקלים. תוספת של 10,000 שקלים עבור רמת גימור ‘ספורט’ מעניקה גם ריפודי עור סינטטי, פנס ערפל LED וחישוקי 18 אינטש. בפסגה נמצאת רמת הגימור ‘אדוונס’ עבורה נדרש סכום לא צנוע של 210 אלף שקלים תמורתם מקבלים גם תאורת אור גבוה אדפטיבית, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם ריפודי עור, מערכת שמע של BOSE עם 12 רמקולים וגג שמש פנורמי חשמלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר