זו לא תקופה פשוטה להיות יצרן רכב. עם אבני הבסיס שרועדות באופן קבוע. חשמל מכאן, סינים משם ואלו פשוט טורפים את כל הקלפים. באותה נשימה, המצב הזה יכול גם לעזור. כשכל המכוניות על הכביש מתחילות להיראות ולהרגיש אותו הדבר, קל יותר לייצר משהו שונה. בולט.
ועל רגל אחת, זה פחות או יותר הסיפור של ה-DS4 הזו. היא משתמשת בפלטפורמה ורכיבי הנעה מוכרים (מתקופת PSA, טרום סטלנטיס) אבל היא עושה כל מה שאפשר לעשות בכדי לייצר מקום משל עצמה – משכיחה ממך כל מכונית אחרת באזור. איך הם עושים את זה? בקלות, הם צרפתים, להיות שונים, קפדנים ואפילו קצת מתנשאים, זה חלק מה-DNA שלהם.

אין טעם לחפש כאן, או בכל דגם אחר של DS סממנים מאותה אחת מקורית. ההיא שנתנה למותג הזה את השם. כן אפשר למצוא כאן המון אוונגארד צרפתי, ירידה מדוקדקת לכל פרט או קו ועיצוב שגורם לה להיראות ולהרגיש שונה, במבט מבחוץ ובתא הנוסעים. אם אלו הקווים החדים של הגוף, שיכולים לעטות מסיכות שונות לפי רמת הגימור, ואם זה תא הנוסעים, מעיצוב הכפתורים ועד לטיפוגרפיה של המסכים. זו DS, וזה לא מועתק או דומה לשום דבר אחר.
כמובן, שהצרפתים יכניסו לכאן גם קצת מוזרות, הכרחית מבחינתם. כיוונון פתחי האוויר הקדמיים קצת מבלבל בהתחלה. מיקום מתגי החלונות, מבלבל גם אחרי יומיים. זה הגיוני, הרי DS חייבת להיות קצת אקסצנטרית לא? בוודאי שכן. אבל כאן נגמרת המוזרות האופיינית.

בכל הקשור לאיכות וחומרים הרושם טוב מאוד, וזה אחד הדברים היותר חשובים במחוזות הפרימיום האלו. גם בכל הקשור למרווח ונוחות. לכל אלו עוזרים רמת האבזור הגבוהה, מהעיסוי בגב למטה, ועד לגג הנפתח מעלה, התא הזה עמוס לטובה. בתום ימי המבחן מצאנו שתי נקודות שלא אהבנו בתא הנוסעים הזה – תא המטען מרגיש קטן ושפת הטעינה גבוהה וגם, מסילות גג השמש חשופות – לא ראוי במכונית כה מוקפדת.
בנסיעה הדבר הבולט כאן ביותר זו הנוחות. המתלים מקבלים כאן עזרה ממצלמת הדרך ומתכווננים בהתאם לכביש שלפנים. בשילוב המושבים והבידוד המוצלח התוצאה נוחה מאוד. למעשה הרעש היחיד שחודר אל התא מגיע מהמנוע תחת עומס, שלא ממש מתאים לחוויה המעודנת שיש כאן. וזה אולי הזמן להגיד שהביצועים טובים, והתנהגות הכביש בוגרת ובטוחה. יותר לכיוון המהיר והנינוח ופחות פוחז ותזזיתי.

כן, לגרסה הנבחנת יש מערכת הנעה היברידית, שיודעת לנוע על כוח החשמל בלבד למשך כמה עשרות ק”מ. אבל ה-DS הזו גורמת לך לא להתעסק ולהתעניין בזה. צריכת הדלק מושפעת מאוד מאופן השימוש ומעורבות המערכת החשמלית. אבל זה לא הסיפור של המכונה הזו.
הסיפור כאן מתרכז ביצרנית שמתרכזת בלייצר תכונות שונות ומכוונת לאנשים שרוצים משהו אחר. בכל הקשור ל-DS4 הזו, התוצאה מיוחדת בהחלט. לא בטוח שהיא תרשום ניצחון בכל סעיף מול המתחרות בקטגוריה הזו במבחן השוואתי. מצד שני, אף אחת מאלו, לא ירגישו מיוחדות כמותה.

DS4 קרוס ריבולי
מנוע: 1,598סמ”ק, היבריד פלאג אין
הספק (משולב): 225 כ”ס
מומנט (משולב): 36.7 קג”מ
בסיס גלגלים: 268 ס”מ
משקל: 1,496 ק”ג
צריכת דלק (מבחן): 13.2 ק”מ/ל’
מ-0 ל-100 קמ”ש: 7.7 שנ’
מהירות מרבית: 233 קמ”ש
מחיר (דגם נבחן): 279,000 שקלים
בעד: נוחות, אבזור, מראה
נגד: מתחרות משובחות
שורה תחתונה: פרימיום צרפתי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו