הונדה CBR1000RR-R במבחן

אופנוע הסופרבייק החדש של הונדה מושק בישראל. עוצמה ויכולת הישר ממסלולי המרוצים. לא לבעלי לב חלש

כמו תכשיט יקר ערך ומציאות המתין ההונדה פיירבלייד על מסלול המרוצים. אופנועים כמוהו, מהווים את הפסגה הטכנולוגית של התחום הדו-גלגלי. שיא בדחיסת ביצועים ויכולת, לתוך אריזה קטנה וקלה ככל האפשר. הכיוון של הכלי הזה ברור, ולא בכדי הוא מוצג בפנינו בתפאורה הזו. יש לו כמובן רישוי כביש, מראות ומאותתים, אפילו רגליות ומושב למורכב מאחור, אבל האופנוע הזה, רואה רק דבר אחד בין הכוונות שלו.


עוד מאוברדרייב >>>


מאיפה זה בא


קטגוריית הסופרבייק לא זרה להונדה, בלשון המעטה. יש שיגידו שהיא המציאה אותה בתחילת שנות ה-90′. מישהו ביפן חשב שהאופנועים הספורטיביים הגדולים הם מסורבלים וכבדים מדי, כך נולד הפיירבלייד הראשון, שלא היה הכי חזק, אבל לגמרי היה הקל והתזזיתי ביותר. מכאן השוללת הזו לא הפסיקה, אבל בחרה בנתיב מעודן יחסית. הפיירבלייד תמיד הציע ביצועי קצה עם שימושיות ונוחות גבוהה. היום, עם הדור האחרון של הפיירבלייד, המסורת הזו מפסיקה. עושה רושם שבהונדה הורידו את הכפפות וכיוונו את מד הטירוף למקסימום.



 


כך שה-CBR שמפאר את העמוד הזה, הוא כלי קיצוני, מחודד, קל וחזק. כזה שלוקח מוטיביים מאופנוע ה-MOTOGP של הונדה, אחד האופנועים המוצלחים ביותר באליפות הנחשבת ביותר. זה מתבטא במידות הבוכנות מצד אחד, ובעזרים האווירודינמיים מהצד השני. התוצאה מרשימה, זה נראה אופנוע סופר-תכליתי, עמוס שסעים, כונסים, כנפונים ומה לא. הכל עשוי בצורה מעוררת התפעלות ומגומר באופן מושלם.


לאן זה מגיע


אירוע ההשקה הציע שלוש רכיבות של כ-20 הקפות בכדי לתהות על קנקנו של הכלי. עם החום השורר בצהרי היום ועם תשומת הלב שדורשת רכיבה ספורטיבית במסלול המרוצים זה היה מספיק לחלוטין. האופנוע הזה מרגיש קטן, קטן מאוד, ודורש כיפוף משמעותי של הברכיים אגב התכופפות משמעותית לא פחות אל הכידון הנמוך. רק 201 ק”ג שוקל ה-CBR כשהמנוע מפיק לא פחות מ-217 כ”ס. כוח, לא חסר כאן. ממש לא.



 


על המסלול, עם צמיגים מתאימים, קשה מאוד לאתגר את האחיזה של הצמיגים. גם כששולחים את כל הכוח הזה אליהם. הגלגל הקדמי הוא זה שדורש ריכוז היות והדחף מהמנוע גורם לו לרצות לרחף באוויר בכל הזדמנות. המנוע הזה מתעורר מאוחר יחסית, בכ-5,500 סל”ד ומהרגע הזה לא מפסיק לדחוף אל מעבר ל14,000 סל”ד. התחושה מחשמלת. ולמרות כל אלו התחושה בטוחה ונטועה. כשעל היכולת הדינאמית מפקחים עזרי רכיבה אלקטרונים שעוזרים לרוכב לשמור את המפלצת הזו, בכיוון הנכון.


טעימה אחרונה


אופנועים מסוגו של ההונדה פיירבלייד הזה, כמעט נכחדו. המכירות ירדו מסביב לעולם, ותהליך הפיתוח שלהם עצר. בשנים האחרונות יצרניות רבות החלו מרעננות את הנציגים שלהם בסגמנט הזה ונרשמה התעוררות.



 


כשהונדה, יצרנית הענק, לוקחת צעד כ”כ ברור קדימה עם אופנוע כזה, זה נותן לנו תקווה. תקווה שגם בזמנים כאלו, יש עדיין כלי רכב, שנוצרו למטרות הנאה בלבד. כזה הוא הפיירבלייד החדש. כלי לא הגיוני, שעושה המון היגיון.


הונדה CBR1000RRR


מנוע: 999.9 סמ”ק


הספק: 217 כ”ס ב-14,500 סל”ד


מומנט: 11.5 קג”מ ב-12,500 סל”ד


גיר: 6 היל’


משקל (רטוב): 201 ק”ג


בסיס גלגלים: 145 ס”מ


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: פחות מ-3 ש’


מהירות מרבית: 299 קמ”ש


צריכת דלק(יצרן): 16 ק”מ/ל’


מחיר: 160,000 שקלים


בעד: חלום ברכיבה ספורטיבית


נגד: צפוף


שורה תחתונה: טיל כירורגי


צילום: רונן טופלברג


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר