יונדאי טוסון חדש לחלוטין הוצג מעבר לים ועומד להגיע אלינו בחודש אפריל הקרוב. אי-אפשר להפריז בחשיבותו של הטוסון, הן בעבור הלקוח המקומי והן בתרומתו למיצובה של יונדאי בישראל. בבואם לתכנן את הדור הרביעי במספר של רכב הפנאי, יונדאי לא נקטו בגישת השינוי ההדרגתית. להיפך.
השינוי בולט מאוד, עם מראה אגרסיבי, חדשני, בולט. יחידות תאורה מתוחכמות, כנפיים בולטות ועוד פרטים רבים, שגורמים לטוסון החדש להיראות טוב בהרבה מקודמו. הוא גם גדול, במעט כשלבסיס הגלגלים נוסף סנטימטר, לדוגמה. בתא הנוסעים אפשר לרשום מהפך נוסף. מעבר להבטחה על חומרים משופרים וקפיצה נוספת באיכות, גם כאן יש פריסה מושכת ועדכנית. אם זה ההגה, המסכים או ידית ההילוכים שפנתה את מקומה לטובת מתגים – התוצאה מרשימה בהחלט.

ויש, כמובן, רשימה טכנולוגית ארוכה למדי שצמודה לכל מה שנאמר עד עכשיו. אפשר לבחור כאן בין כמה מצבי נהיגה, 64 גוונים לתאורת הפנים ומערכת מולטימדיה שמאפשרת שליטה מרחוק וקבלת מידע מהמרכב. רשימה חלקית מאוד. גם רשימת אבזור הבטיחות ארוכה ואפשר לציין כאן כרית נוספת בין הנהג לנוסע שעורכת הופעה ראשונה בסגמנט. מעבר למערכות המקובלות הטוסון יודע להתריע על תנועה בצומת, למנוע התנגשות ברכב בשטח המת, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור ועוד.

בצד הטכני מקבל הטוסון שורה ארוכה של מערכות הינע. בנזין, דיזל, תגבור חשמלי קל, היברידי נטען בשילוב תיבות ידניות, כפולות-מצמד או רציפות, בהתאם לגרסה. בארץ אפשר לצפות שגרסת הכניסה תשתמש במנוע ה-2.0 ל’ בשילוב תיבה אוטומטית. יחד איתה תוביל את השקת הדגם בישראל גרסת ה-1.6 ל’ המוגדשת בשילוב תיבת DCT. שתי אלו צפויות להמשיך ולבסס את מעמדה של יונדאי בשוק המקומי.
הטוסון בישראל
2004: הטוסון הראשון מגיע לישראל. נמכרו כאן 10,143 יח’ ממנו.
2010: ה-35IX מחליף את הטוסון. 14,134 יח’ נמכרו ממנו כאן.

2015: דור שלישי וחזרה לשם טוסון. נמכר כאן ביותר מ-42,000 יח’ בינתיים.
