קרוביה של האישה ההרה שנפטרה מקורונה קוראים: "לכו להתחסן, שמרו על עצמכם"

אוסנת בן שטרית ז"ל, צעירה בשנות ה-30 ואם ל-4 ילדים, נפטרה הבוקר לאחר שאושפזה בשבוע ה-30 להיריון עם סיבוכי קורונה • "ראינו אותה נאבקת על חייה", מסרו גיסותיה • גיסה של אוסנת, שהתנגד לשימוש בחיסוני הקורונה, הביע חרטה: "תתחסנו, העיקר שלא יהיה פה מוות"

אסנת בן שטרית, נפטרה מסיבוכי קורונה // צילום: יוסי שוואב // אסנת בן שטרית, נפטרה מסיבוכי קורונה

הטרגדיה בבית החולים "הדסה עין כרם": משפחתה של אוסנת בן שטרית ז"ל, בת 32 ואם לארבעה ילדים שנפטרה היום (ראשון) מקורונה בשבוע ה-30 להריונה, הוכו בתדהמה. קרובי משפחתה, שחלקם אף התנגדו לחיסוני הקורונה, עדיין בהלם מהאירוע וכבר התחילו לבחון את סוגיית החיסונים מחדש. גיסותיה של אוסנת ספדו לה: "היא כבר לא יכלה, הקורונה אכזרית, לכו להתחסן". אוסנת הובאה היום לקבורה בבית העלמין הר המנוחות בירושלים.

קורע לב: ילדיה של אוסנת בן שטרית שנפטרה מקורונה אומרים עליה קדיש // צילום: רפי אוחנה

גיסותיה של אוסנת ז"ל התייחסו להידרדרות המהירה במצבה והדגישו שלמרות המאמצים הרפואיים, לא היה ניתן לעשות הרבה במצבה. "זה לראות אותה נאבקת על החיים שלה, הרופאים עשו הכל, הם מדהימים", אמר גיסותיה שבהמשך אמרו שהם "מודים לרופאים, הם עשו הכל, אבל היא כבר לא יכלה. הקורונה אכזרית, לכו להתחסן, שמרו על עצמכם. זה לא פשוט, היא השאירה ארבעה ילדים בבית, עברנו לילה קשה".

לפני שהתאשפזה בשל הקורונה, נשמעה אוסנת בשיחת טלפון מתלוננת על מצבה הבריאותי כשהיא נשמעת משתעלת ומדברת בכבדות: "כל יום זה מחמיר, הביאו לי חמצן, הדלקת ריאות הרגה אותי, זה קטלני השילוב של הקורונה עם הריאות".

גיסה של אוסנת התייחס היום במהלך ראיון שהעניק ל"כאן" לפטירתה של גיסתו. הוא הסביר שלמרות שהוא בין הראשונים שהתנגדו לחיסונים, ואף ניהל קבוצה כזאת ברשת בעצמו, יש צורך לשנות את צורת החשיבה. "אני מהראשונים שפתחו קבוצות של מתנגדי חיסונים ואני עדיין בקבוצות האלה. אני עד היום מתנגד לחיסון בכפייה, אבל ויש אבל גדול, עד עכשיו זה לא היה בתוך החצר שלנו, בבית שלנו, אבל כשזה מגיע לחצר שלך אתה מבין שאתה צריך לחשוב אחרת. אני לא אומר שתרוצו להתחסן, פשוט, אם אתם רוצים למנוע את המוות בבית שלכם יש לכם יכולת להתחסן".

אסנת בן שטרית, נפטרה מסיבוכי קורונה // צילום: יוסי שוואב
אסנת בן שטרית, נפטרה מסיבוכי קורונה // צילום: יוסי שוואב

בהמשך, נשאל הגיס האם משהו בהתנהלות שלו ביחס לחיסונים השתנה בעקבות מותה של אוסנת והוא השיב: "כן. כרגע אני השבתתי את הקבוצה שלי, עד שאני ארגיש שלם עם עצמי. כרגע אני בכלל לא שלם עם עצמי לגבי העניין הזה, אני חושב שהיינו צריכים לעשות צעד בשינוי התדמית כלפי התקשורת שצועקת 'לרוץ להתחסן'. בתור אחד שמגיב כל היום לביבי, מה אתה אומר 'רוצו להתחסן' אתה מנסה לדחוף אותנו למשהו שאנחנו לא מכירים. אבל יש דבר אחד גבוה, לפעמים עדיף לעשות משהו אחד כלפי עצמכם וכלפי המשפחה שלכם, העיקר שלא יהיה פה מוות. המוות זה משהו שאנחנו לא יכולים להתמודד איתו. כל המשפחה פה התפרקה בבת אחת, בגלל ילדה אחת מהמשפחה".

הבוקר, כאמור, אוסנת בן שטרית ז"ל, חולת קורונה בת 32 שהייתה בשבוע ה-30 להריונה, אם לארבעה ילדים, נפטרה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. היא יולדה בניתוח קיסרי על מנת לנסות להציל את העובר. המצב שלה ושל בנה היה אנוש ולמרות המאמצים להצילם הם נפטרו.

מחלקת מיון בביה"ח הדסה עין כרם // צילום: אורן בן חקון
מחלקת מיון בביה"ח הדסה עין כרם // צילום: אורן בן חקון

בן שטרית ז"ל השתייכה לקהילה החרדית בשכונת הר שמואל שבגבעת זאב. היא היתה נשואה לאברך, ילדתה הקטנה ביותר - בת שנה בלבד. גיסותיה של המנוחה פרסמו תמונה שלה באינסטגרם ורשמו: "אמא לארבעה נסיכים טהורים, אישה לאחי הגדול, עברה היריון שלא שרד... הלב שבור". 

בהודעה שיצאה מטעם בית החולים נמסר: "הצעירה בהיריון מתקדם אושפזה עם מצוקה נשימתית ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה ביום שלישי האחרון, כשהיא במצב קשה. מצבה החל להידרדר במוצאי שבת, והיא פיתחה כשל רב-מערכתי. אל היחידה הוזעק צוות רב-תחומי בכיר, הכולל מומחי טיפול נמרץ והרדמה, מיילדות וגניקולוגיה, צוות אקמו ומנתחי לב חזה. הצוות החל בטיפול מיידי וביצע החייאה ממושכת ביותר, ואף בוצע ניתוח קיסרי בשבוע 30 כדי לנסות ולהציל את העובר. לצערנו, מצבם של האם ושל העובר היה אנוש ולמרות חיבורה של היולדת למכשיר אקמו, והמאמצים הכבירים להצילה ולהציל את חיי העובר ביחידת טיפול נמרץ פגים, הם נפטרו". 

בהדסה הוסיפו כי הצוות ביחידה לטיפול נמרץ קורונה והמומחים שהוזעקו לטיפול באישה ובתינוק נמצאים בסערה רגשית. למאמצי ההצלה היו שותפים רבים מכל רחבי בית החולים אשר נלחמו על חיי האם והתינוק. בהדסה אמרו: "אנו משתתתפים בצערה הכבד של המשפחה. צוות השירות הסוציאלי בבית החולים מלווה אותם בשעתם הקשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר