רכבת קלה? לא. מהיום השם הוא דנקל. כך הודיעה שרת התחבורה מירי רגב. היא גם הודיעה על האצת העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן, למרות שפתיחת הקו האדום כבר נדחתה בשנה לאוקטובר 2022.
מדברים נדל"ן עם עופר פטרסבורג. האזינו לפודקאסט החדש >>
השרה רגב סיירה במרכז התפעול של הרכבת הקלה והשתתפה בנסיעת מבחן לפורטל אם המושבות ומשם במנהרה לתחנת אם המושבות, שבנייתה הולכת ומסתיימת.
"לא נסבול עוד עיכובים בלוחות הזמנים, ולא נגלה הבנה לדחייה נוספת – מדובר בכסף ציבורי ויש לנו אחריות כבדה", אמרה במהלך הסיור.
מנכ"ל נת"ע חיים גליק התחייב לעשות הכל לעמוד בלוחות הזמנים והבטיח כי כבר במהלך השנה הבאה תחל הרכבת בנסיעות מבחן באזור פתח תקווה.
לסיור התלווה ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, שאמר: "פתח תקווה בדרך להפוך למטרופולין החזק והמשמעותי במדינה, ואין ספק כי פעילות הרכבת הקלה במהלך השנים הקרובות תהווה נדבך מרכזי בהשגת היעד".
הקו האדום, שאורכו 24 ק"מ, 12 מתוכם מתחת לקרקע, יחבר את בת ים לפתח תקווה דרך תל אביב, רמת גן ובני ברק. צפי הנסיעה ברכבת עומד על 6 דקות מתחנת אבא הלל ברמת גן לקרליבך בתל אביב, 6 דקות מבן גוריון בבני ברק לשאול המלך בתל אביב ו-9 דקות מביאליק ברמת גן לבילינסון בפתח תקווה.
