צילום: יח"צ // בריגה בכפר. דירות 5 חדרים גדולות במיוחד

"כמה עולה מטר דירה?"

לידיעת רוכשי הדירות: במקום לספור חדרים, עדיף לבדוק שטחים ולהשוות מחיר למ"ר

רוכשים דירה? ידעתם שבמדינות אחרות בעולם נהוג לספור רק חדרי שינה, והסלון לא נכלל במניין החדרים? בחינת דירה לפי מחיר למ"ר לעומת מספר החדרים אפקטיבית יותר, מייצגת יותר ועשויה להשתלם הרבה יותר.

בשוק הנדל"ן המקומי רוב הישראלים קונים דירות לפי מספר חדרים ובוחנים בעיקר את הפרמטר הזה כשהם שוקלים את המחיר של דירה מסוימת על פני השנייה. כשמוצגת בפניהם דירת 5 חדרים, למשל, הם מייד מדמיינים מה ישימו בכל חדר, איפה יהיו הילדים ואיפה חדר העבודה.

יש בשוק תמהיל רחב של טיפוסי דירות במגוון גדלים. לפני שרוכשים כדאי מאוד לבחון פרמטר חשוב - המחיר למ"ר דירתי. לדברי שמאי ישראל יעקב בעל משרד המתמחה בליווי פרויקטים, "נכון שיש חשיבות רבה לתכנון הדירה והתאמתה לצרכי היומיום, אך בחינתה לפי מחיר למ"ר מאפשרת להשוות את מחירה עם המחיר המקובל באזור ולבדוק אם העסקה בכלל כדאית. השוואה זו אפקטיבית יותר מאשר מספר החדרים".

"לדוגמה, דירת 4 חדרים בשטח 110 מ"ר או דירת 4 חדרים בשטח 80-90 מ"ר? כמובן שבמקרה הזה הראשונה יותר פרקטית מהשנייה", אומר יעקב. "אפשר אפילו ליצור ממנה דירת 5 חדרים, או לתכנן אותה כך שתענה על הצרכים של כל יושבי הבית. במקרים רבים המחיר למ"ר בדירות גדולות נמוך מאשר בדירות קטנות, המבוקשות מאוד בפרויקטים וחסרות יחסית בשוק".

יעקב. השוואה אפקטיבית // צילום: איגור פינקלשטיין

אז מה המחיר הממוצע למ"ר בערים השונות בישראל? לפי נתוני אתר יד 2, העיר היקרה ביותר היא תל אביב – 34,967 שקל למ"ר נכון למאי 2020, ירידה מזערית לעומת מאי 2019. בהרצלייה תשלמו כ-23,525 שקל למ"ר, ירידה של 3.8% ביחס לשנה הקודמת. גם בנתניה נרשמה ירידת מחיר של כ-1.2% בשנה האחרונה,  עם 16,450 שקל למ"ר.

לדברי יקי בריגה, בעלים ומנכ"ל של חברת בריגה, הבונה את פרויקט בריגה בכפר בשכונת יפה נוף בכפר יונה, "כפר יונה מבוקשת מאוד על ידי זוגות צעירים ומשפרי דיור. המחירים בה אטרקטיביים יותר מאשר בנתניה הסמוכה, וכפי שניתן לראות מהנתונים בשנה האחרונה המחירים למ"ר ביישוב המשיכו לעלות בעוד שבנתניה הם ירדו. אנחנו בונים בפרויקט דירות 5 חדרים מרווחות בשטח של 131 מ"ר + מרפסות גדולות של 20 מ"ר + 10 מ"ר מחסן. כאשר בוחנים את דירות ה-5 חדרים שלנו ניתן לראות שהן גדולות יותר מדירות  5 חדרים אחרות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו