הדג שנתפס "מטופל" במטבח של מסעדת יאקימונו // צילום: באדיבות המסעדה // הדג שנתפס "מטופל" במטבח של מסעדת יאקימונו

טעמנו דג טונה במשקל 350 קילוגרם

הדג במשקל החריג נתפס בנמל אשדוד והגיע למסעדת יאקימונו בת"א, שם פולט ועבר למסעדות נוספות • האם זה באמת טעים כמו שזה נראה?

דג טונה ענק במשקל של 350 ק"ג נתפס אמש (רביעי) בנמל אשדוד ומשם עשה את דרכו לרבות ממסעדות הדגים בתל אביב, בראשן יאקימונו ברוטשילד, שילה, משייה ושיינע. כששמענו את הבשורה מיד עשינו את דרכנו ליאקימונו כדי לטעום מן הדג העצום בתקווה שנזכה לשחזר את הטעמים המדהימים בהם נתקלנו בטיול ביפן, בה אפשר להיתקל בדגים הללו בתדירות גבוהה יותר, כשהם במשקל ממוצע של 200 קילוגרם.

המנה הראשונה והחשובה ביותר שטעמנו היא הסשימי. חתיכת דג נא נקיה, בלי תוספות, בלי תיבול ובלי משחקים - והתוצאה מושלמת. דג טרי ברמה הגבוהה ביותר, שומני במידה מדויקת וטעים להפליא. גם מנות הקונוס ורול הסושי מאותו הדג היו ברמה גבוהה מאוד ואין ספק שמדובר בהזדמנות נדירה ליהנות מדג ברמה שכזאת.

סשימי טונה אדומה ביאקימונו // צילום: שמעון יעיש
סשימי טונה אדומה ביאקימונו // צילום: שמעון יעיש

הטונה, מזן בלו פין האיכותית, נתפסה בסמוך לחופי אשדוד והיא בין הדגים הגדולים ביותר שנתפסו עד כה בישראל. מדובר בסוג דג אותו ניתן להשיג במהלך מאי-יוני, חודשיים בשנה, כאשר נודדים דגים אלו לכיוון יוון. לא פחות מעשרה אנשי צוות מיאקימונו עמלו להכניס את הדג למטבח המסעדה לתהליך הפילוט שארך שעות רבות.

"כמיטב המסורת של אבא שלנו מסעדת יאקימונו בכל שנה אנו מחכים בסבלנות לטונה המושלמת שתפתח את העונה", סיפר אלכסנדר כהן, מבעלי המסעדה. "גם השנה, למרות כל הקשיים שפקדו את העולם את המדינה וענף המסעדנות

אנחנו גאים להמשיך במסורת ארוכת השנים עם דגש בלתי מתפשר על האיכות הטובה ביותר לאורחים הפוקדים את המסעדות מידי יום. מאחלים לנו ולשאר המשק להמשיך לשגשג ולתת את השירות הטוב ביותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו