צילום: מתוך "המתחזים" // לא אורית הראל

טעות ב"המתחזים", חיים אתגר התנצל

בתוכנית, שעקבה אחר מעלליה של המתחזה אורית הראל, הוצגה בטעות תמונה של אישה שאינה קשורה לנושא • המערכת: "הטעות נעשתה בתום לב"

מבוכה למערכת התוכנית "המתחזים" עם חיים אתגר של קשת 12, לאחר שבפרק ששודר אמש (ראשון) הוצגה בטעות תמונה של אישה שנטען כי היא המתחזה אורית הראל, שבמעלליה עסקה התוכנית. מקשת מוסרים כי הטעות נעשתה בתום לב.

בתוכנית "המתחזים" אתמול הוצג סיפורה של אישה בשם אורית הראל שבמהלך שנים רבות הוליכה שולל מספר רב של נשים, תוך שהיא רוכשת את אמונן והופכת לבת בית אצלם. בחלק מהמקרים אף נטען כי הראל, שהתחזתה לאחות והציגה תמונה שקרית של בני משפחה העוסקים ברפואה, סיפקה לאותן נשים תרופות המצריכות מרשם.

• עושים חרם: גל תלונות שני נגד "הישרדות"

לאורך הפרק הוצגו תמונות שונות של אורית הראל מהשנים האחרונות, אך כעת מסתבר שבין התמונות שורבבה תמונה של אישה אחרת ששמה עינב מזרחי, ושאינה קשורה כלל לפרשה.

בעמוד הפייסבוק של התוכנית פורסמה הבהרה: "לפרק שלנו ששודר זה עתה השתרבבה בטעות תמונתה של גברת עינב מזרחי, שאינה קשורה באופן כלשהו לאורית הראל או להתחזויות שלה. מערכת 'המתחזים' מתנצלת על הטעות שנעשתה בתום לב". חיים אתגר בעצמו התנצל הבוקר בתוכנית "חדשות הבוקר" על המקרה.

במקביל, אישה בשם עירית בן אריה כתבה בפייסבוק כי היא חברתה של מזרחי: "חברה טובה! אישה מקסימה ומוכשרת! נפלה קורבן ותמונתה פורסמה בטעות בתוכנית 'המתחזים' בערוץ 12. נעשו לה עוול ונזק בלתי יתוארו. שתפו בבקשה שיגיע לכולם ובכך נמזער כמה שיותר את הנזק".

• "המתחזים": נורת האזהרה של הגבר המושלם

צילום מסך, מתוך פייסבוק
צילום מסך, מתוך פייסבוק

כצפוי, תגובות רבות נערמו בעמוד הפייסבוק של קשת בנידון, אחת מהן של מי שטוענת כי היא אחותה של עינב מזרחי, שהצהירה: "בתור אחותה של עינב מזרחי אנחנו נלך לתביעת ענק! על עוגמת נפש!".

תגובה אחרת טענה כי "לא ברור איך טעות כזאת יכולה לקרות בתוכנית עם השלכות מרחיקות לכת על חיי אנשים. מצופה מכם ומהעורכים לעבור על הפרק מאה פעמים לפני שאתם משדרים".

מכנה משותף לתגובות רבות נוגע לאפשרות אי שפיותה של המתחזה, שאלה ששאלנו בעצמנו ושתשובתה עלולה להעמיד את התוכנית כולה באור אחר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו