הרשת סוערת: מה קרה למייקל ג'ורדן?

הסדרה על כוכב הכדורסל שעלתה בנטפליקס, "הריקוד האחרון", עוררה שדים מרבצם וגרמה לדיונים ותהיות ברשת • אלו ההשערות והספקולציות שעוררה הצפייה בסדרה המדוברת

צילום: צילום מסך מתוך הסדרה // לצד הנוסטלגיה העלה גם דיון. מייקל ג'ורדן

"הריקוד האחרון", הסדרה הדוקומנטרית המדוברת אודות מייקל ג'ורדן וימיו בקבוצת השיקגו בולס, עלתה השבוע ב"נטפליקס" והשיבה את אגדת הכדורסל לכותרות. אבל לצד הנוסטלגיה וסיפורו של אחד הספורטאים האמריקאיים הגדולים ביותר, היא הציפה מחדש ברחבי הרשת גם נושאים צהובים יותר, ביניהם העיניים שלו. 

לאחר ששני פרקי הסדרה הראשונים עלו ביום א' האחרון, החל דיון ברשתות החברתיות אודות המראה המוזר של עיניו בעשורים האחרונים, והעובדה שקיבלו גוון צהוב-אדמדם שנראה חולני משהו. בין שלל הספקולציות אודות המקור לשינוי, בולטות במיוחד ההנחות כי ג'ורדן, 57, סובל מזה מספר שנים מצהבת או מחלת כבד. כמו כל דיון רשת המוני, גם כאן מדובר בעיקר בהשערות של מומחים מטעם עצמם, ללא מידע רלוונטי או קרבה לסיטואציה. ג'ורדן עצמו לא מאשר את הדברים ועל פי דיווחים מצבו הבריאותי תקין ויציב. 

השמועות אודות מחלה אפשרית בה לוקה שחקן הכדורסל החלו לקראת סוף העשור הראשון לשנות ה-2000 ותחילת העשור הקודם. זאת לאחר שבתמונות נראו עיניו של הכוכב בעלות גוון צהבהב. הדבר הוביל לספוקליצות רבות, שכמובן התמקדו בעיקר בהסברים בריאותיים, אך כאמור, ג'ורדן מעולם לא הודה בבעיה רפואית כלשהי. עיניים צהובות הינן סימפטום של צהבת, הנגרמת בין היתר כתוצאה מדלקת כבד נגיפית (הפטיטיס) או דלקת כבד על רקע רעלים. הצהבת עצמה יכולה להגרם עקב עודף יצור של בילירובין או בעיה בפינויו מהגוף.

צבע העיניים הוביל לספקולציות. מייקל ג'ורדן // צילום מסך מתוך הסדרה
צבע העיניים הוביל לספקולציות. מייקל ג'ורדן // צילום מסך מתוך הסדרה

השערה נוספת שהעלו מעריציו של הספורטאי, היא כי מדובר בתוצאה של מאבקו בהתמכרות לאלכוהול. בעבר עלו דיווחים כי סגנון חייו הרהבתני הובילו לתלות בסמים ואלכוהול, ואלו כעת מועלים כמקור האופציונלי למצבו הפיזי והבריאותי. יש לציין כי עיניים צהובות יכול להוות גם תולדה של גנטיקה, ולא בהכרח תוצאה של מחלת כבד או תגובה פיזית להתמכרות כלשהי.

הסדרה התיעודית "The Last Dance" תשודר במשך ארבעה שבועות, כאשר שני פרקיה הראשונים כבר ניתנים לצפייה באתר נטפליקס. הדוקו עוקב אחר קריירת ה-NBA המפוארת של הכדורסלן, מהדראפט ב-1984 דרך שש זכיותיו באליפות הליגה כחלק מהשיקגו בולס בשנות ה-90', והפיכתו אייקון ספורט ותרבות.

• הלם: בן זיני וטיילור מלכוב נפרדו

• תופעה מוזרה: "נס בתא מס' 7"

• מי איים לשלוח לגל גדות צואה בדואר?

• 5 סיבות להצלחה של "טייגר קינג"

• "חתונה ממבט ראשון": איפה המתח?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר