"סיפורים מופלאים": מיושנת מהאגדות

ספילברג ו"אפל" התאחדו לייצר גרסה מחודשת של הסדרה, אבל לא ניכרת בה טביעת יד הבמאי • הסיפור פשוט והמהפך צפוי

פשוט ולא מתוחכם. "סיפורים מופלאים"

בשנות ה-‭,80‬ כשסטיבן ספילברג כבר היה שם דבר בתעשיית הקולנוע, יצר הבמאי המהולל סדרת טלוויזיה קסומה, "סיפורים מופלאים" (ששודרה בערוץ ‭ .(1‬במאים בכירים אחרים נטלו חלק, שחקנים כמו קיפר סאת'רלנד, ג'ון ליתגו, דני דה ויטו, קווין קוסטנר, צ'רלי שין ואחרים השתתפו בה. מאז הטלוויזיה היא לא אותה טלוויזיה, והיום אם חייזר כמו אי.טי היה רוצה להתקשר הביתה - מישהו היה שולף אייפון; אבל כששני מותגי-על כמו ספילברג ו"אפל" מתאחדים כדי לייצר גרסה מחודשת של "סיפורים מופלאים", ברור שלא מדובר בעוד סדרת רשת רגילה.

לאחר ההצלחה עם "תוכנית הבוקר" של ג'ניפר אניסטון, ‭ Apple‬ TV‬מעוניינת למשוך כעת אל שירות הסטרימינג (שזמין למשתמשי אפל) קהל ספילברגי, ולספק לו חוויית צפייה משפחתית. זה טריקי, כי מי שיחפשו טביעת יד של ספילברג, שמפיק גם את הסדרה המחודשת, לא ימצאו אותה; לפחות לפי פרק הבכורה, ששוחרר בסופ"ש.

מדובר בסדרת אנתולוגיה, שבה כל פרק עומד בפני עצמו ומספר סיפור עם טוויסט בסגנון מד"ב או פנטזיה. בפרק הראשון, למשל, עוקבת העלילה אחר סאם, קלישאה של מילניאל שמדפדף בחורות בטינדר, ובדרך לא מפוענחת חוזר ‭ 100‬שנה אחורה בזמן כדי להתאהב בבחורה מאורסת שלא מסתדרת עם אורח החיים הפטריארכלי. סיפור פשוט עם מהפך צפוי, שפה נקייה, ועם הבדלה בין טובים ורעים.

היצירה המקורית של ספילברג ספגה השראה מ"אזור הדמדומים", שהשפיעה על כל סדרות הפנטזיה, המד"ב והאימה שנוצרו מאז הסיקסטיז. אולם טלוויזיה היום זה נטפליקס, ולנטפליקס יש את "מראה שחורה". בעולם של בלאק מירור, עם ההיבטים הטכנולוגיים-חברתיים, "סיפורים מופלאים" נראית כמו מעשייה מיושנת מהאגדות. טלוויזיה טובה, שתעזור לכם לכבות את המוח בסוף היום. בשביל משהו יותר מתוחכם חכו לעונה הבאה של "מראה שחורה".

"סיפורים מופלאים" - פרק ‭ Apple tv+ ,1

קורונה? ב"הישרדות" לא מפחדים

• בהרצה: שירות חדש לספוטיפיי

• הכל על "האח הגדול"

• מיוחד: "2020 בסיפורים"

• בריטניה: מנחת הריאליטי התאבדה

• נישואי הסלבס הקצרים בהיסטוריה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר