בנט: "לא להסתפק בריבונות חלקית - לקחת הכל"

שר הביטחון בנט על תוכנית המאה: "המערכה עוברת מהבית הלבן בוושינגטון לחדר הממשלה בירושלים" • עוצמה יהודית: "נתנגד למסירת שטחי ארץ ישראל"

נפתלי בנט // צילום: גדעון מרקוביץ'

בימין קיבלו הערב (שלישי) ברגשות מעורבים את הצגת פרטי תוכנית המאה להסכם שלום בין ישראל לפלשתינים שגיבש צוותו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. את התוכנית הציג הערב הנשיא טראמפ במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

עוד בנושא:

תוכנית המאה נחשפה: ארה"ב תכיר בהתיישבויות, ירושלים המאוחדת תישאר בירת ישראל
 

נתניהו אחרי פרסום תוכנית המאה: "נביא את החלת הריבונות לאישור הממשלה ביום ראשון"
 

זעם בעולם הערבי: "ירושלים לא למכירה"
 

בשמאל תוקפים: "מופע אחיזת עיניים"

שר הביטחון, נפתלי בנט, קרא לרה"מ נתניהו לאשר כבר בישיבה הקרובה את הריבונות ביישובים בשטחי יהודה ושומרון: "ההיסטוריה דופקת בדלת. כעת, המערכה עוברת מהבית הלבן בוושינגטון לחדר הממשלה בירושלים. לא לדחות לאחרי הבחירות, ולא להסתפק בריבונות חלקית - לקחת הכל, ועכשיו. לא נאפשר שממשלת ישראל תכיר במדינה פלסטינית בשום מצב. בימים הקרובים יש להביא להחלטת ממשלה את הצו להחלת הריבונות הישראלית על כלל שטחי ההתיישבות".

צילום: דוברות הבית הלבן | צילום: דוברות הבית הלבן

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, המחזיק בתיק יחסי החוץ של מועצת יש"ע ונמצא בוושינגטון אומר על רקע הצגת התוכנית "בתוכנית ישנם הישגים רבים ולצידם אתגרים מאד לא פשוטים למדינת ישראל ולהתיישבות. נצטרך לשבת ולחשוב כיצד ניתן לממש ולמנף את התוכנית למען מדינת ישראל".

רביבי שעמד בקשר רציף עם הנציגים של הממשל אומר כי "התוכנית המוצעת אינה מושלמת, אולי אפילו יותר נכון שהיא רחוקה מלהיות מושלמת, היא מאפשרת מצד אחד הישגים להתיישבות ואף ביסוס של חלק מרכזי ממנה ומהצד השני היא מציבה אתגרים שלא כולם קלים ופשוטים כמו ההכרזה על מדינה פלשתינית והכרה בשכונות המזרחיות בירושלים כבירה פלשתינית. מולם נצטרך לשבת ולחשוב כיצד ניתן להתמודד. חובה עלינו לנהוג עם ההצעה בחוכמה ולא רק מתוך תחושות הבטן הקשות"

צילום: אי.פי

 "וסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון  אמר בתגובה לתוכנית המאה: "התוכנית שנחשפה, טומנת בחובה פוטנציאל להזדמנות הסטורית אולם גם סכנה הממשלה צריכה להחיל  מיידית כבר ביום ראשון ריבונות ולא דברים שמסכנים את קיומה של המדינה. תכנית המאה שלנו היא מליון יהודים ביו"ש. צריך להודות לנשיא ארה"ב על עמידתו לצד ישראל ועל שינוי החשיבה ומתן רוח גבית להתיישבות. אני מחזק את ראש הממשלה על החלטתו להחלת ריבונות וחיזוק ההתישבות. וקורא שלא להקים מדינת טרור. לא תקום מדינת טרור בלב ישראל".

במפלגת עוצמה יהודית היו נחרצים יותר ואמרו: "האופוריה ומחיאות הכפיים מסתירות את הסכמת ממשלת ישראל להקמת מדינה פלשתינית. האופוריה בבית הלבן ומחיאות הכפיים מסתירות את העובדה שממשלת ישראל מאמצת מתווה הכולל הקמת מדינה פלשתינית, העברת הר הבית לירדנים, מסירת רוב שטחי יהודה ושומרון לפלסטינים והקפאה למשך ארבע שנים. אכן, בתכנית גם נקודות יתרון, אך ההסכמה הבסיסית למדינה הפלסטינית מוותרת הלכה למעשה על הזכות הבסיסית של עם ישראל בארץ ישראל".

עוד הוסיפו במפלגה כי: "עוצמה יהודית תתנגד לכל מתווה הכולל מסירת שטחי ארץ ישראל והקמת מדינה פלשתינית ותיאלץ את ראש הממשלה שלא לוותר על החלום של ארץ ישראל השלמה בתמורה להבאת ה'שלום'. אנו בטוחים כי אם ראש הממשלה היה נוקט עמדה תקיפה יותר ומכריז כי ארץ ישראל כולה שלנו, גם הנשיא טראמפ היה מקבל את דבריו".

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר