בגלל "זובור": 25 לוחמי מג"ב ייענשו

לוחם צעיר פונה לבית החולים עם שברים בצלעות לאחר שעבר "זובור" • ההורים זועמים על העונש הקולקטיבי: "זו בושה, אין להם קשר לאירוע"

למצולמים אין קשר לכתבה // צילום: יהושע יוסף // למצולמים אין קשר לכתבה // צילום: יהושע יוסף

25 לוחמים ותיקים ממג"ב איו"ש, מהם 12 לוחמים מפלוגת בית המושל באבו דיס, פוזרו במפתיע השבוע במוצבים ברחבי יהודה ושומרון לאחר שהתגלה כי לפני כמה חודשים התרחש במוצב אירוע "זובור" - חניכה אלימה של חייל צעיר. 

האירוע התרחש לפני כשלושה חודשים, אז התגלה לוחם צעיר בפלוגה כשהוא פצוע בפלג גופו העליון. בתשובה לשאלות מפקדיו הוא טען כי נפל ונפצע, אך לאחר שפונה לבית החולים התגלה כי הוא סובל משברים בצלעות. השבוע התגלה כי הלוחם הוכה באלימות במסגרת ה"זובור". בתגובה החליט מפקד המרחב כי לוחמים ותיקים שאינם קשורים למקרה, יועברו לבסיסים אחרים בכל רחבי הארץ. 

ההורים, מנגד, טוענים כי הלוחם שאחראי ל"זובור" כבר השתחרר, ושבניהם הועברו מתפקידם כעונש קולקטיבי שאינו מקובל. "זו בושה. מדובר בחיילים מצטיינים, חלקם אמורים להשתחרר בעוד חודשיים, וכעת יש חשש שהם יתחילו לעשות שטויות. ההורים משתגעים. אנחנו רוצים שהם יחזרו לבסיס, שימשיכו בשירות, שיחתמו קבע, לא שיעשו שטויות בבסיסים. אין להם שום קשר לאירוע", זעם אחד ההורים בשיחה עם "ישראל היום". 

עוד במדור חיילים

אתר ביטחוני מפרגן: "הנשק הקטלני של ישראל"

תיעוד: אוהל ענק עף על חיילי גבעתי

בום! לוחמי יהל"ם פוצצו מאות מוקשים יחד

זהב בציונות: ויתרה על האולימפיאדה - כדי להתגייס לתותחנים

בשימוש "יחידות קומנדו זרות": תחמושת לירי במים

ההורים שוקלים לנקוט שורה של צעדים חריפים, ודורשים להיפגש בדחיפות עם מפקד המרחב. לדבריהם, לא ייתכן שתופעל ענישה קולקטיבית נגד הלוחמים על מעשה שלא עשו, בעוד האחראי לאירוע לא ייענש, מכיוון שהוא שוחרר ממג"ב עם תום שירותו הצבאי.

ממג"ב נמסר בתגובה: "אנו מגלים אפס סובלנות כלפי אלימות. בעקבות טקס חניכה פסול שבו נפצע לוחם צעיר על ידי לוחם ותיק שכבר השתחרר, התקבלה החלטה פיקודית להעביר כ־25 לוחמים ותיקים במג"ב איו"ש ולפזרם בפלוגות מבצעיות אחרות במרחב. מייד עם היוודע המקרה הוא הועבר לטיפול מח״ש".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר