הפתרון לסוכרת מסוג 2: דגים טריים

חוקרים בדקו חולי סוכרת מסוג 2 וגילו כי אחד הפתרונות המפתיעים טמון בדגי הסלמון, המקרל ואפילו טונה וסרדינים • אחד החוקרים ציין: "שמן האומגה 3 מקטין את הפגיעה בכליות ומשפר את תפקודן"

אילוסטרציה

סוכרת מסוג 2 הפכה לאחת המגפות הקשות שעוברות על העולם המערבי. לאחרונה גם פורסם כי גיל הלוקים בסוכרת הזו הולך ויורד ואנשים בעשור השלישי לחייהם לוקים בה. לכן מושקעים מאמצים מחקריים רבים למציאת דרכים לעצור את ההתדרדרות אצל אנשים אל תוך המחלה. 

בהקשר לכך, מתברר כי אנשים הצורכים יותר דגי מים קרים כגון מקרל, טונה טבעית (לא בשמן), סרדינים וסלמון משפרים את התמודדות הגוף ומפחיתים את הסכנה להיפגע בסוכרת, או לכל הפחות מאחרים את התפרצות המחלה באדם. לדברי החוקרים הבריטיים שבחנו את הסיבות לעובדה זו, ישנו קשר בין שמן הדגים אומגה 3 לבין החסינות היחסית של הגוף למחלה. 

"השמן הזה מקטין את הפגיעה בכליות ומשפר את התפקוד שלהן", ציינו החוקרים. "כמו כן הוא מקטין את העמדות לאינסולין וכך מאפשר לגוף לפרק טוב יותר סוכרים". 

מקורה של אומגה 3 לא רק בדגים, לטובת הטבעונים או מתנגדי אכילת הדגים, ניתן לייצר זאת גם מצמחים בהם מרווה, זרעי פשתן, צ'יה, אגוזי מלך ועוד. 

בין התומכים הרבים בצריכת האומגה הוא בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד היוקרתית. מחקר שערך בית הספר מוכיח כי נטילת השמן אכן מקטינה את סיכויי האדם לחלות בסוכרת. עם זאת, מדגישים החוקרים כי לא מדובר בתרופת פלא אלא רק בחלק משינוי אורח חיים, לטובת אחד ספורטיבי ובריא יותר. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר