צילום: סטודיו Adigital // "העובדה שעדיין קיימת השמנה מוכיחה שידע פשוט לא מספיק"

מפתיע: השיטה החדשה לירידה במשקל בלי דיאטה ובלי לצאת מהבית

תכירו את הדיאטנית הקלינית מעיין דיין, שכבשה את הרשת בשנתיים האחרונות עם תכניות אינטרנטיות לירידה במשקל: "אצלי המסגרת מאד מחבקת. זה מה שעושה את ההבדל, ליווי צמוד וקבוע"

כל מי שניסתה אי פעם לרדת במשקל, נתקלה בקשיים בדרך למציאת התכנית המושלמת, שתעזור לה להגיע לתוצאות הרצויות, כמות הזמן והכוחות שצריך להקדיש כדי להגיע לקבוצה אחת לשבוע, המחיר הכספי הגבוה, סוג התכנית שתתאים בדיוק, או הצורך בקבלת יחס אישי, שלא תמיד קיים.

 

"הקושי נופל הרבה פעמים על היכולת של המדריך לייצר מוטיבציה לאורך זמן" אומרת הדיאטנית הקלינית מעיין דיין, שכבשה את הרשת בשנתיים האחרונות עם תכניות אינטרנטיות לירידה במשקל. "רב התכניות מסבירות מה צריך לעשות, אבל לא איך לעשות. ידע לא חסר בגוגל, כולם יודעים מה לעשות כדי לרדת במשקל ואף אחד לא המציא את הגלגל, אבל העובדה שעדיין קיימת השמנה מוכיחה שידע פשוט לא מספיק".

 

התוכנית האינטרנטית של מעיין, בת 30 ואמא ל-3 ילדים, מצליחה לגרום לשינוי הרגלים משמעותי ולירידה של עד 1.5 ק"ג בשבוע בממוצע, מבלי לצאת מהבית ולהגיע למפגש פרונטלי. היא מספקת מעקב צמוד אחרי האכילה וההישגים, קבוצה וירטואלית תומכת, אף אחת לא נופלת בין הכיסאות.

 "אחת הסיבות שרב הנשים לא מצליחות להתמיד בדיאטה, היא בדיוק בגלל שאין להן מסגרת מספיק תומכת" מסבירה מעיין,  "מספיק ששבוע אחד לא הלך כמו שצריך, אז פשוט לא הולכים לשקילה השבוע, ואם כבר הלכנו סביר להניח שהמדריכה תבקש לכתוב מה אכלת השבוע ובזה לפתור את הבעיה.

"למעשה, במצב כזה הלקוחה פספסה שבוע שלם של מסגרת, לא עשתה שינוי הרגלים וכנראה שגם עלתה במשקל. בתכנית און ליין זה פשוט לא קורה כי אני עם הלקוחות בקשר יום יומי. הן מצלמות את הארוחות שלהן ומתלבטות יחד בקניות בסופר או בבית קפה. בנוסף, קיימת שקילה שבועית בה יש לי מעקב ברור. זו מסגרת מאד מחבקת". וזה מה שעושה את ההבדל, ליווי צמוד ולא רק שבועי.

תכנית אינטרנטית חוסכת המון זמן, אנרגיה וכסף //  צילום: סטודיו Adigital

ואיך שינוי ההרגלים נעשה בפועל אם אין מפגשים פיזיים?

"בעידן הדיגיטלי יש כ"כ הרבה יתרונות. תכנית אינטרנטית חוסכת המון זמן, אנרגיה וכסף מאשר פגישות בקליניקה, ואת זה אני אומרת כמי שמטפלת גם בקליניקה באופן אישי.  עצם העובדה שאין צורך לצאת מהבית, להזמין בייביסיטר, למצוא חנייה ולהסתדר לבד כל השבוע עד הפגישה, זה פתרון זמין להרבה נשים.

בתכנית כל הידע ארוז בצורה מסודרת באתר אינטרנט עם שיעורים מקוונים וקצרים בווידאו שם למעשה אני מלמדת את השיטה, בה מפסיקים עם הדיאטות וספירת הקלוריות, עם שקילת המזון ועם האובססיביות סביב המשקל. בהכשרתי אני גם קואצ'רית ומאמנת תזונה בשיטת NLP כך שאני מעניקה להן ליווי מנטלי ולא רק תזונתי.

"זה עובד כמו קסם והתהליך מתבצע באופן הדרגתי ומבוקר. הדגשים בתכנית מתבססים על הנקודות הכי חזקות כמו התמודדות מול מתוקים ופחמימות, אכילה רגשית, שבתות וסופי שבוע, התמדה ומוטיבציה, שריפת שומן מוגברת וכן הלאה. בנוסף, יתרון בולט בתכנית אינטרנטית, הוא היכולת לספק יחס אישי לכל אחת, ע"י שאלון בריאות אישי ומקדים בתחילת התכנית ומענה על שאלות און ליין".

אז איך יורדים במשקל בלי דיאטה?

"המילה דיאטה באופן אסוציאטיבי מכניסה לסטרס, בדיאטה מאד ברור מה אסור. הבעיה מתחילה כשהמוח לא  מזהה את המילה "לא", וכך כל מה שאסור בדיאטה הופך אוטומטית לנחשק. אם למשל אני אגיד "לא לחשוב על פיל לבן" אנחנו נחשוב על פיל לבן. כך גם בדיאטה. לעומת זאת כשרוצים לבצע תהליך נכון של ירידה במשקל, אין עניין של אסור או מותר, יש בחירה נכונה.

"יש איזון מדויק שמביא להצלחה גם בדרך וגם בתוצאות. זו גם הסיבה שבתפריטים שלי יש איזון יעיל בין אבות המזון, יש אפשרות לתפריטים קבוצתיים מגוונים או לתפריטים מותאמים אישית לפי סוג המסלול. בתפריטים שלי יש פחמימות, שומנים וחלבונים וכמובן בשילוב מאכלים לנפש כמו שוקולד או עוגה. כשיש תפריט שפוי שקל לעמוד בו, הדרך כיפית ורק הגיוני שההתמדה תגיע.

"תמיד אמרו לי שיש לי "ראש שמן" ושאני לא דיאטנית סטנדרטית, זו גם הסיבה שמאד קל לי להבין את הקהל שלי ולתת כלים שעובדים. גדלתי על פיתה עם שוקולד, מלאווח ומעדני חלב, אפילו באוניברסיטה הייתי הסטודנטית למדעי התזונה החריגה בכתה שמוציאה מהתיק וופלים. רק במהלך הלימודים הבנתי לאט לאט כמה שהתזונה קריטית לחיים שלנו והשינוי שלי התחיל".

נשמע חלומי. כמה עולה כל הטוב הזה?

"המחירים נעים בטווח של 390-3,492 שקל תלוי במסלול הנבחר. יש מסלולים קצרים ובסיסיים ויש תכניות ארוכות לשנה שלמה, יש תכניות המשך ויש תכניות שנפתחות רק פעם בשנה. המחירים נוחים מאד כדי שכל אחת תוכל להצליח, מבלי לקרוע את הכיס".

כאשר בדקנו את הבדל המחירים של תכניות אינטרנטיות לעומת פגישות אישיות בקליניקה הופתענו לגלות שתכניות אינטרנטיות זולות משמעותית. "פגישה אצל דיאטנית קלינית עם ניסיון עולה לא פחות מ-350 שקל לפגישה חד שבועית", אומרת מעיין "בחישוב מהיר מגיעים למחירים יקרים משמעותית פר שנה מול התכנית האינטרנטית, שהיתרונות שלה ברורים".

ליצירת קשר בהודעת ואטצאפ 050-4496945

לעמוד הפייסבוק של מעיין דיין – דיאטנית קלינית

לאתר האינטרנט של מעיין דיין- דיאטנית קלינית 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו