אקזיט כשרותי: "השגחה פרטית" התאחד עם "צהר"

הארגון שעורר סערה מוזג לתוך המערך החדש של צהר • "מדובר בניצחון ענק לכשרות", הם אומרים

מייסד "השגחה פרטית", הרב אהרון ליבוביץ' // צילום: דודי ועקנין

ארגון "השגחה פרטית", שהפך במהלך השנים לסמל של הכשרות האלטרנטיבית וספג מתקפות מצד הרבנות הראשית וגורמים חרדליים, מוזג לתוך מערך הכשרות של צהר, במה שמוגדר אצלם כ"אקזיט" כשרותי. מדובר במהלך שקרם עור וגידים בחודשים האחרונים, שבמסגרתו סוכם כי המשגיחים והמשגיחות יעברו לצהר, וראש המערך האלטרנטיבי, הרב אורן דובדבני, יעמוד בראש המערך החדש. 

גורמים ב"השגחה פרטית", מדגישים כי הארגון לא נסגר וימשיך להתקיים כעמותה, אך יחד עם זאת לא ימשיך כרגע לספק שירותי כשרות ופיקוח על מזון. לאחרונה סיימו בארגון קורס להכשרת משגיחים ומשגיחות ואלו יכנסו למערך החדש, כמו גם המסעדות שנעזרו בשירותי ההשגחה של "השגחה פרטית" עד כה. מבחינתם מדובר על הישג משמעותי שיוביל למיצוב ההשגחה האלטרנטיבית בישראל בשנים הקרובות. "מדובר בניצחון ענק", אמרו הגורמים.

"לאורך השנים התעלמו מאתנו, אח"כ לעגו לנו, בהמשך השמיצו אותנו ורדפו אותנו, אבל היום כבר ברור לכולם: ההיגיון - ניצח. הציבור בישראל - ניצח", אמר היום מייסד הארגון, הרב אהרון ליבוביץ'. "אסור לזלזל בכוחם של יחידים להזיז הרים. מה שהתחיל ביוזמה מקומית עם ח"כ רחל עזריה וסיעת 'ירושלמים' – הוביל לשינוי כלל ארצי. בחמש שנות פעילות אינטנסיבית, ומול מתקפות בלתי נגמרות מצד גורמים שניסו לשמר בידיהם את מוקדי הכח, הצלחנו בארגון ׳השגחה פרטית׳ לשנות את המשוואות בתחום הכשרות. לשמחתנו, ההצלחה שלנו פתחה את השער ואת התיאבון גם בעבור ארגונים ותיקים, גדולים ומכובדים כמו 'צהר'. האקזיט מסמל את ההתבגרות של ההנהגה הדתית-לאומית, שבמקום להמשיך ולחכות לשווא – נוקטת מעשה, ודואגת לשירותי דת ראויים".

מדובר במהלך משמעותי מאוד מבחינת "השגחה פרטית" שספגה ביקורת רבה בשנים האחרונות. בין היתר בשל פעולתם כארגון כשרות אלטרנטיבי, נקבע בבג"ץ כי יינתן לארגונים מסוג זה אפשרות לפקח על מזון, זאת ללא שימוש במילה "כשר". כעת מקווים בארגון שהמערך החדש יהפוך את הכשרות האלטרנטיבית למיינסטרים שישלוט על חלק משמעותי משוק הכשרות בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר