סטודנטים למען כלבים: הפרויקטים שפותחו כדי לעזור להולכים על ארבע

ארבע סטודנטיות ב-HIT, המכון הטכנולוגי חולון, בחרו להתרכז בעולם החי • הם יצרו אתרים ייעודיים ברשת שנועדו לסייע להולכים על ארבע

מיזם BUDDY, צילום: HIT, המכון הטכנולוגי חולון

במסגרת פרויקט גמר בתואר, ארבע סטודנטיות בחרו להתרכז בעולם החי - ויצרו אתרים ייעודיים ברשת בעלי חשיבות רבה. קבלו שני פרויקטים מוצלחים שאולי יעזרו לכם, ובטוח יעזרו לבעלי החיים.

פרויקט "הכלב שלי ואני"

האתר "הכלב שלי אני" פותח בשיתוף "אגודת צער בעלי חיים בישראל" ומטרתו לסייע לצמצום תופעת החזרת כלבים לעמותות ולארגונים השונים לאחר אימוצם. האתר מכיל מידע שיוכל לעזור למאמצים בקבלת החלטות נכונות, החל ממה כרוך בגידול כלב ועד התמודדות עם קשיים ובעיות בחיי היום יום.

האתר מיועד לגילאי 18 ומעלה, בעלי אוריינטציה דיגיטלית בסיסית - וניתן לגלוש בו דרך המחשב או דרך המובייל. השאיפה היא למסור למאמצים את המידע הדרוש להם במקום אחד מאורגן, ולהקנות להם הבנה על אופן גידול הכלב ומכאן לצמצם את החזרת הכלבים לעמותות השונות.

מיזם "הכלב שלי ואני", צילום: HIT המכון הטכנולוגי חולון

באתר שש קטגוריות כלליות אשר בכל אחת מהן בין שתיים לארבע תתי-קטגוריות המכילות תוכן רב ומקיף על כל מה שמאמצים צריכים לדעת – איך בוחרים סוג אוכל? מה כוללת תקופת ההסתגלות של הכלב ובמה הדבר כרוך? איך מתמודדים עם בעיות התנהגות? אילו טיפולים רפואיים הכלבים צריכים לעבור? ועוד. בנוסף, קיים מידע על גזעים שונים של כלבים, ההבדל בין כלב גזעי למעורב ועל תהליך בחירת הכלב וכל השלבים השונים של יום האימוץ.

יוצרות הפרויקט סתיו ליברובסקי ושרית זחרוב: "נכון ל-2018, במדינת ישראל ישנם כחצי מיליון כלבים הגדלים בבתים. מידי שנה מאומצים כ-700 כלבים. מדי שנה כ-30 אלף כלבים ננטשים. אז למה בעצם ננטשים כל כך הרבה כלבים? ואיך אפשר לשנות את זה? הסיבה העיקרית היא שאין תמיכה וליווי למאמצים וקיים מחסור במידע מאורגן על גידול כלבים, במה זה כרוך, ואיך מתמודדים עם בעיות וקשיים? בדיוק בשביל זה יצרנו את האתר: 'הכלב שלי ואני'. באתר, תוכלו למצוא מידע רב, החל מאיך בוחרים את האוכל המתאים לכלב שלכם, אילו טיפולים רפואיים צריך לבצע, כמה זמן לוקחת תקופת ההסתגלות, ועד הסברים על אילוף הכלב או חינוך לצרכים. באתר גם ניתן למצוא מענה לשאלות שכיחות כגון: 'מה עושים אם הכלב אכל משהו שאסור?', 'איך מצמצמים בעלויות ובהוצאות?', וכדומה. באתר הסברים גם למשפחות עם ילדים שמתעתדות להכניס כלב לבית, ניתן ללמוד כיצד לגשת לכלב, כיצד ללטף אותו ועוד".

הפרויקט פותח בהנחיית ינאי זגורי במסגרת פרויקט גמר בתואר טכנולוגיות למידה ב-HIT המכון הטכנולוגי חולון. קישור לאתר

פרויקט BUDDY

BUDDY הוא אתר שנוצר בשיתוף "המרכז הישראלי לכלבי נחיה" במטרה ללוות את משפחות האומנה בתהליך גידול ואימון הגור. האתר פותח במטרה להעביר ידע מקצועי בצורה יעילה ונכונה למשפחות האומנה על מנת למתן פניות לארגון.

האתר מיועד למשפחות אומנה, לרוב סטודנטים ומשפחות צעירות בגילאי 45-25 בעלי ניסיון כלבני משתנה המאמצים את הגורים לתקופה קצרה של עד שנה. האתר מחולק לארבעה עמודים פנימיים: "פרופיל", "הכל בקליק", "רק בריאות" ו"שימושי". רוב האתר מכיל תוכן ומידע הנוגעים לנושאים שונים בעת גידול גורי האומנה. כמו כן, האתר מכיל בתוכו עשרה סרטוני הדרכה פרוצדורליים שנוצרו בשיתוף מדריכי המרכז במטרה להנגיש למשפחות האומנה את התכנים המוצגים.

מיזם BUDDY, צילום: HIT המכון הטכנולוגי חולון

יוצרות הפרויקט: "המרכז הישראלי לכלבי נחיה הוא ארגון ללא מטרות רווח שהוקם לפני כ-25 שנים ומטרתו לענות על הצורך של אלפי אנשים עיוורים ולקויי ראייה בישראל בשיפור חייהם ע"י כלב נחיה. במסגרת פעילות המרכז נוצרו למעלה מ-600 צמדים של לקויי ראייה וכלבי נחיה המלווים אותם בחיי היום-יום".

לדבריהן, "בגיל שמונה שבועות הגורים נמסרים למשפחות אומנות המספקות בית חם ואוהב במשך השנה הראשונה של חייהם. במשך תקופת האומנה מתמודדות המשפחות עם אתגרים שונים בגידול הגור והמענה עליהם מתבצע רק באמצעות שיחות טלפון או הודעות 'וואטסאפ' ישירות למדריכי האילוף. כאן BUDDY נכנס לתמונה. רוב משפחות האומנה לא בטוחות בעצמן ויפנו דבר ראשון אל המאמנים כשהן נתקלות בסיטואציות שאינן מוכרות להן".

הן הוסיפו כי "BUDDY הוא אתר ייעודי למובייל המהווה סביבה תומכת ומלווה הכוללת את התוכן הקיים בחלוקה לארבעה נושאים: התקדמות נדרשת על פני ציר גיל הגור, משמעת תרגולים וגידול שוטף, שאלות רפואיות ומידע שימושי. בנוסף יצרנו 10 סרטוני הדרכה בשיתוף מאמני המרכז המאפשרים למשפחות האומנה הבנה נכונה של פרוצדורות בסיסיות נדרשות במהלך אימון הגורים. BUDDY הוא החבר שלך לתהליך האומנה".

הפרויקט פותח בהנחיית נוהר רז פוגל במסגרת פרויקט גמר בתואר טכנולוגיות למידה ב-HIT המכון הטכנולוגי חולון. קישור לאתר

ינאי זגורי, רכז פרוייקטי הגמר, ראש אשכול פיתוח הדרכה ומרצה בפקולטה טכנולוגיות למידה:
"פרויקטי הגמר של השנה עסקו בקשת מאוד מעניינת של פתרונות, ארגונים ותוצרים. כל הפרויקטים הללו, אשר התחילו לפני יותר משנה, נוהלו בתקופת הקורונה ומרחוק. אנו רואים דרישה הולכת וגדלה של ארגונים ליצור תהליכי למידה דיגיטליים, אשר ניתן לצרוך אותם מרחוק, ויחד עם זאת עדין מייצרים חווית משתמש משמעותית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר