כוכבי ים מסוג נדיר נצפו בשמורת האלמוגים באילת

כוכבי הים, מסוג גרגירנים מגושמים, נצפו בעיר הדרומית במהלך סוף השבוע • אורכם מגיע ל-25 ס"מ והם חיים בעומק של עד 40 מטרים בעומק הים • צפו בתמונות המרהיבות

תצוגה מרשימה בשונית האלמוגים באילת, צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים

זוג כוכבי ים גרגירנים מגושמים מרשימים נצפו בסוף השבוע בשמורת האלמוגים במפרץ אילת. הגרגירן המגושם חי בקרבת השונית, בעומק של עד 40 מטרים והוא נחשב לבע"ח מוגן על פי רשות הטבע והגנים.

כוכבי הים שנתפסו בעדת המצלמה באילת // צילום: עמרי עומסי רשות הטבע והגנים,

גרגירן מגושם הוא כוכב ים בעל זרועות קצרות ועבות, בדרך כלל חמש. צבעו ורוד בהיר ועליו גבשושיות חומות. בצידו התחתון תוספתנים גמישים המתארכים ומתכווצים באמצעות שליטה בלחץ המים. בקצותיהם כפתור הצמדה המאפשר להם להיאחז במצע. בעזרת התוספתנים הללו, המכונים "רגלי מים", הוא יכול לנוע על הקרקעית והם גם מסייעים בנשימה. אורכו עד 25 סנטימטרים. גרגירן מגושם חי בקרבת השונית באזורים חוליים, בעומק עד 40 מטרים.

כוכבי הים נצפו בשמורת האלמוגים בעיר // צילום: עמרי עומסי, רשות הטבע והגנים,

גרגירן מגושם ניזון מחסרי חוליות קטנים, מאלמוגים ומפגרים. בכוכבי הים הפה ממוקם בחלק התחתון של הגוף. כוכב הים עלול להיטרף בידי בני מינו, בידי מינים אחרים של כוכב הים, בידי חלזונות ים (כגון חצוצרת הים), סרטנים, דגים, שחפים ולוטרות. אמצעי ההגנה העיקרי של כוכבי הים הוא חומר הסאפונין המצוי בעורם, שגורם לטעם לא נעים.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי כל קווצי העור, ובהם כוכבי הים, מוגנים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר