נשלם יותר: בשורה מאכזבת לטסים לאחד היעדים המבוקשים בעולם

ברחבי העולם תיירים משלמים מסים עירוניים על השהייה בערים המתוירות • המס העירוני קיים כבר כמה שנים בברצלונה, אך העיר החליטה להעלות אותו משמעותית

ברצלונה. צילום: Getty Images

אחת הערים הכי מתוירות ומבוקשות בקרב תיירים מכל העולם וגם מישראל היא ברצלונה. בירת קטלוניה מתמודדת עם כמויות גדולות מאוד של תיירים והחל מהשבוע הבא, 1 באפריל, תיירים שיגיעו לעיר יצטרכו לשלם יותר עבור מסי הלינה שכבר היו קיימים בעיר.

על פי הפרסום באתר יורוניוז, החל מ-1 באפריל, מבקרים שיגיעו לברצלונה יצטרכו לשלם 3.25 אירו עבור מסים עירוניים. מדובר בעלייה קלה של חצי אירו, אך מדובר בעלייה שנייה ברציפות כאשר השנה המחיר עלה מ-1.75 ל-2.75 אירו וכעת כאמור, ל-3.25 אירו.

סגרדה פמיליה בברצלונה, צילום: Getty Images

במקביל, המסים עבור לינה בבתי המלון ובבתי ההארחה יעלו גם כן ומי שישן במלון בדרגת ארבעה כוכבים, ישלם 1.70 אירו ללילה. בדירת AIRBNB למשל, המחיר יעמוד על 2.25 אירו ללילה ובמלון בדרגת חמישה כוכבים יצטרכו הנופשים לשלם 3.50 אירו ללילה. מי שיגיע לברצלונה לפחות מ-12 שעות ישלם לעיר שלושה אירו עבור אותם מסי תייר.

המשמעות היא שאורח במלון חמישה כוכבים ישלם תוספת של 6.75 אירו ללילה, 47.25 אירו לחופשה של שבוע בברצלונה. מדובר בתוספת משמעותית מאוד של כ-190 שקלים לאדם. בדירת נופש יצטרכו הנופשים לשלם תוספת של 5.50 אירו ללילה ו-38.50 אירו לתקופה של שבוע.

בקרוב נצטרך לשלם יותר, צילום: Getty Images

הסיבה שברצלונה החליטה לגבות מסי תייר ובסכומים כאלה, היא כדי למנן את מספר התיירים ואת איכותם, כך על פי הדיווח באתר יורוניוז. בכל שנה, מגיעים לברצלונה כ-32 מיליון תיירים, מספר שגבוה פי תשעה ממספרי השיא שהיו בישראל בשנים שקדמו למלחמה ולמגפת הקורונה.

הרשויות בברצלונה מעריכות שהמסים יכניסו לעיר כ-100 מיליון אירו בשנת 2024. ברצלונה היא לא העיר היחידה בספרד שגובה מסים מתיירים וגם באיביזה, מיורקה ואפילו בקרוב בוולנסיה, צפויים לגבות מסים מתיירים. מדובר בעניין נפוץ ברחבי העולם וגם הלנים בברלין, מיאמי וערים נוספות ברחבי העולם, נאלצים לשלם את אותה התוספת שלפעמים מפתיעה את התייר בעת החופשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר