בג"ץ הוציא צו ביניים האוסר על העברת תקציבים לישיבות שתלמידיהם לא מתגייסים

כמו כן, השופטים הודיעו על דיון שייערך בנושא במאי • ראש הממשלה יוכל להציג תצהיר משלים בנוגע להתקדמות החקיקה • יו"ר ש"ס דרעי במתקפה על בג"ץ: "אות קין"

גנץ מאיים: "אם חוק הגיוס יעבור בכנסת - לא נהיה חברים בממשלה"

בג"ץ הוציא הערב (חמישי) צו ביניים המורה על הפסקת תקצוב הישיבות, שבהם התלמידים החרדים מחוייבים להתגייס ולא עושים זאת. ההערכה היא שכ-56 אלף בחורי ישיבות יושפעו מההחלטה.

חוק הגיוס: החלטת בג"ץ המלאה

בג"ץ דחה את בקשת היועמ"שית להפסיק את תקצוב הישיבות החל מאוגוסט השנה, סוף שנת הלימודים בישיבות וקבע כי יש לחדול מלתקצב כבר מיום ראשון הקרוב.

הצו ייכנס לתוקפו ב-1 באפריל, קרי יום ראשון הקרוב. "צו הביניים ייכנס לתוקפו ביום 1.4.2024. בשים לב, בין היתר, לעמדת היועצת המשפטית לממשלה בדבר אי-חוקיות העברת כספי התמיכות לאחר מועד זה, ובהיעדר מקור סמכות לכאורי להמשך התקצוב, לא ראינו להורות על הוראת מעבר", נכתב.

חרדים בבקו"ם, 28 במרץ 2024,

כמו כן, ייערך דיון במהלך חודש מאי שבו ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להגיש תצהיר משלים, שבו יפרט על התקדמות החקיקה. זאת, לאחר שבמכתבו מוקדם יותר, שבו דרש בין היתר ארכה של חודש ימים למתן תשובה, טען כי "יש התקדמות ניכרת" במגעים

יו״ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי: "צו הביניים שנתן בג״צ לשלילה מיידית של תקציבי הישיבות הוא אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה במדינת היהודים. דווקא בימים בהם עם ישראל זקוק לרחמי שמיים בדרום ובצפון, בג״צ מוביל גישה פוגענית כלפי לומדי התורה שעליהם עומד העולם. ש״ס תמשיך להיאבק על זכותם של תלמידי הישיבות לשקוד על התורה ותבחן את צעדיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר