נתניהו ביקש ארכה של חודש לתשובה על הגיוס: "השגנו התקדמות ניכרת"

ראש הממשלה צירף תגובה לבית המשפט העליון בנוגע לגיוס החרדים • " הממשלה התחייבה ביוני אשתקד להסדיר את הנושא תוך תשעה חודשים - מטבע הדברים אני והשרים הנוגעים בדבר נדרשים להשקיע את הרוב המוחלט של זמננו בניהול המלחמה"

לקראת חוק הגיוס: הפגנה ליד ביתו של הרב לנדו בבני ברק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) בנושא חוק הגיוס. במכתב שנשלח לבג"ץ כתב כי: " אכן הושגה התקדמות ניכרת, אם כי המלאכה טרם הושלמה".

"סוגיית השוויון בנטל היא נושא חשוב מאין כמוהו לחברה הישראלית ולעתידה. כוונת הממשלה לפתור נושא מורכב זה, שלא נפתר במשך עשרות שנים, מתבטאת בכך שהממשלה התחייבה ביוני אשתקד להסדיר את הנושא תוך תשעה חודשים" כתב נתניהו. "אלא שהזמן שעמד לרשותנו בפועל היה שלושה חודשים בלבד".

נתניהו, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

עוד אמר כי בעקבות המלחמה נדרש גיוס משאבים וזמן לניהול המלחמה. " מטבע הדברים אני והשרים הנוגעים בדבר נדרשים להשקיע את הרוב המוחלט של זמננו בניהול המלחמה, במערכה המדינית ובכל מה שנלווה להם".

למרות זאת, כותב ראש הממשלה, נעשה מאמץ למציאת פתרון גם תוך כדי המלחמה. "זאת לאחר שכבר הוכח בעבר שגיוס ללא הסדר מוסכם השיג דווקא תוצאה הפוכה". לדבריו, נעשו בשבועות האחרונים מאמצים רבים על מנת לגבש הסדר "ואכן הושגה התקדמות ניכרת, אם כי המלאכה טרם הושלמה".

המכתב המלא שצירף נתניהו

"דרוש עוד פרק זמן קצר לגיבוש סופי של ההסדר, להשלמת עבודת המטה המקצועית, לקביעת המסלולים והמסגרות שיאפשרו למתגייסים לשמור על אורח חייהם במהלך שירותם, ולהבטיח שאלו ש׳תורתם אומנותם׳ יוכלו ללמוד תורה.

"בנסיבות אלו, אני מבקש מבית המשפט הנכבד שלא לקבל החלטה בשאלת הגיוס ובשאלות הכרוכות בה במשך 30 יום, על מנת שיתאפשר לנו לגבש סופית את ההסכמות, להשלים את עבודת המטה המקצועית, ולהסדיר את המסלולים והמסגרות הנדרשים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר