כוכבת הרוק הוותיקה נגד טיילור סוויפט: "היא לא חשובה בעולם המוזיקה"

בראיון שהעניקה כדי לקדם את תוכנית הרדיו החדשה שלה, הרוקרית קורטני לאב הביעה את דעתה הנחרצת על כוכבת הפופ • גם ביונסה ולנה דל ריי לא חמקו מביקורת

קורטני לאב וטיילור סוויפט. צילום: AFP ו-EPA

מתברר שקורטני לאב לא מעריצה גדולה של טיילור סוויפט, בלשון המעטה. וגם לא של לנה דל ריי. ושל ביונסה. ושל מדונה. בראיון שהעניקה לאחרונה לאב לעיתון ה-"Standard" האנגלי לטובת קידום תוכנית הרדיו החדשה שלה ב-BBC בשם "Courtney Love's Women", העוסקת בנשים בעולם המוזיקה ושבה מציגה לאב את "פסקול חייה" - לא התביישה הרוקרית הוותיקה לפתוח את הפה על כמה מהיוצרות הבולטות של ימינו (לא שהיא אי פעם צנזרה את עצמה, אבל בכל זאת).

על סוויפט, למשל, היא ליהגה: "טיילור לא חשובה. אולי היא משמשת כמקום בטוח לבנות, והיא ככל הנראה המדונה של תקופתנו, אבל היא לא מעניינת כאמנית", הבהירה לאב בת ה-59, שגם הקדישה בראיון כמה מילים מחממות לב למדונה, דוגמת "אני לא אוהבת אותה והיא לא אוהבת אותי".

טיילור סוויפט, צילום: רויטרס

כשעברה לשוחח על לנה דל ריי - ואף שהצהירה בעבר כי הגאונים המוזיקליים היחידים שהיא אי פעם הכירה הם בעלה המנוח קורט קוביין ודל ריי עצמה - מתברר שגם כאן המצב השתנה. "לא אהבתי את לנה מאז שהיא הקליטה קאבר לשיר של ג'ון דנבר ("Take Me Home Country Roads" האייקוני, שאותו שחררה דל ריי בשנה שעברה - ד"פ), ואני חושבת שהיא היתה צריכה לצאת להפסקה של שבע שנים. עד אז חשבתי שהיא נהדרת".

קורטני לאב, צילום: AFP

ונקנח ברשותכם בביונסה ובדעתה הנוקבת של לאב על אלבום הקאנטרי החדש והמגה-מצליח שלה "Cowboy Carter". אל תצפו לפרגונים, כמובן. "אני אוהבת את הרעיון שביונסה הקליטה אלבום קאנטרי, מפני שמדובר באישה שחורה שנכנסת לתחום שעד עכשיו רק נשים לבנות היו מורשות להיכנס אליו - לא שאני יותר מדי מחבבת אותו (את תחום הקאנטרי). כקונספט, אני מתה על זה. אני פשוט לא אוהבת את המוזיקה שלה", הבהירה.

ביונסה, צילום: איי.פי.

לאלה שפחות מעורים בדיסקוגרפיה של קורטני לאב, נספר שהמוזיקאית שחררה במהלך הקריירה שלה אלבום סולו אחד בלבד, "America’s Sweetheart", לפני עשרים שנה בדיוק, בעוד שהאלבום הרביעי והאחרון של להקת הרוק Hole בהנהגתה, "Nobody's Daughter", הושק ב-2010. הסינגל האחרון שהוציאה לאב, "Miss Narcissist" (שלא היה חלק מאלבום), ראה אור ב-2015. עם זאת, לאב צפויה לשחרר אלבום סולו נוסף במהלך השנה הנוכחית, ואולי בשל כך היא מחממת מנועים עם תוכנית הרדיו החדשה ושלל המחמאות שהיא מרעיפה על עמיתותיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר