לנה דל ריי: ההסתבכות והשיר

כוכבת הפופ ספגה לאחרונה אש בגלל התבטאויות שנויות במחלוקת - וכל זה הסיט את תשומת הלב מהשיר החדש והיפה שלה: "Chemtrails Over the Country Club" • האזינו לשיר

צילום: GettyImages // מסתבכת סדרתית. דל ריי

השנה עוד לא התחילה ולנה דל ריי, מסתבכת סדרתית, מצאה את עצמה שוב בלב סערה ציבורית. או אפילו משבר יח"צני קשה, כפי שיש המתארים את מסע קידום אלבומה החדש "Chemtrails Over the Country Club", שעתיד לצאת באביב. 

מאז חשפה את עטיפת האלבום, נפלה בשבוע האחרון מלכת הפופ האפלולי בכמעט כל מלכודת שזמנים אלה מספקים עבור אנשים בפרופיל גבוה. על העטיפה נראית הזמרת מוקפת בחבורת נשים, לבושות בגדי רטרו, סביב שולחן פיקניק. עוד בטרם הגיב מישהו על העטיפה, ניסתה להקדים תרופה למכה ומיהרה לכתוב באינסטגרם כי "יש באלבום הזה גם אנשים צבעוניים, וזה כל מה שאומר בנושא. אלה הן חברותיי בחיים האמיתיים....כולנו עירבוב יפהפה של הכל, כפי שניתן לראות... לפני שאתם ממהרים להעיר לי משהו לגבי אנשים צבעוניים".

אלא שהניסיון הזה להגן על עצמה עוד בטרם הופנתה אליה איזושהי האשמה - חזר אליה כמו בומרנג. ההתגוננות הזאת הזכירה לכולם את הההסתבכות של דל ריי מחודש מאי האחרון, אז השוותה עצמה לזמרות שחורות כמו ביונסה וקארדי בי והואשמה בגזענות. 

לפני מספר ימים היא הסתבכה שוב בפליטת פה, כשטענה בראיון שדונלד טראמפ לא אשם במהומות בקפיטול משום שהוא לא מודע למעשיו. עוד אמרה כי הנשיא היוצא היה "שיעור חשוב שאמריקה היתה צריכה, רע ככל שהוא היה". בעקבות זאת שוב הואשמה בחוסר רגישות ציבורית, וכל זה הסיט את תשומת הלב מהסינגל החדש והיפה שלה, שיר הנושא של אלבומה השביעי. 

כמיטב המסורת של דל ריי, השיר "Chemtrails Over the Country Club" הוא מחווה מלנכולית סיקסטיזית מתקתקה לימים תמימים יותר. פלוס קליפ וינטג'י עם מכוניות בעלות גג נפתח ושמלות - שהופך לחלום בלהות ובו נשות זאב, לא פחות. דל ריי מרבה לעסוק ביצירתה  - מוזיקלית ואסתטית - באמריקנה ובתמונת החיים המושלמים בארה"ב שיצר האמן נורמן רוקוול. גם כאן היא נותרת נאמנה לקונספט ומגישה בלדה יפה, חולמנית ואפלה בקצוות על הפנטזיה התרבותית האמריקנית ושברה. או בקיצור: עוד שיר של לנה דל ריי, בקטע טוב.      

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר