מה חייבים לדעת לפני שאתם לוקחים או ממחזרים משכנתא?

הריבית שהבנק מציע נתונה למיקוח וישנן דרכים נוספות להוזלה • המדריך המלא

מה חייבים לדעת לפני שאתם לוקחים או ממחזרים משכנתא?, צילום: שאטרסטוק

בשיתוף ברק פיננסים

הריבית שהבנק מציע לכם נתונה למיקוח וישנן אפשרויות נוספות בנוסף ללקיחת משכנתא רגילה מהבנק. אנשים רבים מגיעים לבנק ופשוט סומכים על יועץ המשכנתאות של הבנק. זאת טעות נפוצה, היות שהוא עובד רק בשביל הבנק, לא בשבילכם.

בטרם החלטה גדולה וגורלית, מומלץ להיעזר ביועץ משכנתאות מיומן שיסייע לכם בפגישת הכנה עוד לפני שתגישו את הבקשה למשכנתא.

כמו כן, כדי לקבל משכנתא הבנק יבדוק את תעודת הזהות הבנקאית שלכם. ישנם הבדלים גדולים מאוד בתנאי המשכנתא התלויים בין היתר בוותק במקום העבודה, הכנסה משפחתית נטו למשק הבית, חריגות אשראי, שיקים שחזרו, הלוואות פתוחות ואי אלו עוד בדיקות רבות שיש לבנק ולכם לבצע לפני לקיחת המשכנתא.

מעוניינים לחסוך במשכנתא? השאירו פרטים: 

כמה הון עצמי אתם מביאים?

כדי לרכוש דירה ראשונה עליכם להביא הון עצמי של 25% אחוזים לפחות. במידה ותצליחו להביא אחוז גבוה יותר, תזכו לקבל תנאים משופרים בלקיחת המשכנתא.

לרוב האנשים ישנם כספים פנסיונים שהם אינם מודעים אליהם היכולים להביא לתנאים משופרים במשכנתא. את המסלול הזה חייב ללוות בעל מקצוע שמרכז, מסדר ומנתח, ובהתאם לתוצאה שהתקבלה מהניירת ידע לאיזה גוף משכנתאות להפנות אותך. ישנה תחרות גדולה מאוד בין הגופים ויש צורך לבצע התמחרות רחבה ככל הניתן.

רבים נוטים להסתכל על 25% בתור היעד לקבלת משכנתא, אבל אם תצליחו להגדיל את ההון העצמי תפחיתו את תקופת ההחזר ותהיה לכם אפשרות לחסוך עשרות ואולי מאות אלפי שקלים בעתיד בתשלומי ריבית.

מיחזור משכנתא

בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה של ממש בקרב מיחזור המשכנתא. זה אומר שאתם בעצם לוקחים מחדש את המשכנתא שלכם, אבל הפעם בתנאי ריבית משופרים. כך תוכלו לחסוך סכומים של עשרות אלפי שקלים בתשלומי ריבית עתידיים. בנוסף לכך תוכלו להתאים את המשכנתא הנוכחית למצב הכלכלי שלכם כרגע. מדובר באפשרות מעולה שרבים בוחרים לנצל אותה. כמובן שכדאי לבצע מיחזור משכנתא רק אם התנאים מתאימים והחסכון לטווח הארוך משתלם לכם.

ייעוץ פיננסי חוסך לכם כסף

בין אם מדובר בהלוואה, מיחזור משכנתא, משכנתא או כל פעולה עסקית אחרת, כדי לעבוד מול הבנק או כל גוף אחר אתם צריכים סיוע מגוף פיננסי מקצועי.

צוות המומחים של ברק משכנתאות בעלי ניסיון של שנים בפתרון בעיות והתמודדות מול המערכת הבנקאית והחוץ בנקאית כך שאתם יכולים לדעת שברגע שפניתם אליהם, אתם בידיים טובות.
ברק משכנתאות תומכים בכך שמגיע לכם ליווי צמוד, אישי ומותאם אישית ונציג שיעבוד עבורכם, ולא עבור הבנק.

מעוניינים בפרטים נוספים?

צרו קשר במספר 3526*

לאתר הבית של קבוצת ברק פיננסים

בשיתוף ברק פיננסים

כדאי להכיר