המדריך המלא: קידום אתרים אורגני בגוגל

90% מהגולשים בארץ ובעולם עושים שימוש במנוע החיפוש של גוגל מדי יום, וזאת סיבה מספיק טובה לקדם את אתרכם בגוגל • כיצד עושים זאת ומה באמת חשוב לדעת על הדרך לשם? על כך ועוד בכתבה שלפניכם

צילום: PIXABAY //  קידום אתרים אורגני בגוגל הינו תהליך קידום מקצועי. בואו להבין איך זה קורה

90% מהגולשים בארץ ובעולם עושים שימוש במנוע החיפוש של גוגל מדי יום, וזאת סיבה מספיק טובה לקדם את אתרכם בגוגל. יחד עם זאת, חשוב לציין ש-80% מתוכם, אינם עוברים לדף תוצאות החיפוש השני, וזה כבר נתון המחייב אתכם לעשות הכול על מנת לקדם את דירוג האתר לדף הראשון ולהישאר בו לאורך זמן. כיצד עושים זאת ומה באמת חשוב לדעת על הדרך לשם? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

 

 קידום אתרים אורגני בגוגל הינו תהליך קידום מקצועי שמטרתו לחשוף את האתר המקודם לקהלי יעד רלוונטיים בכל רגע נתון, כלומר, לקהל גולשים המחפש אחר שירותים ו/או מוצרים המשווקים על ידי האתר המקודם. לצורך כך, עומדות לרשותכם 2 אפשרויות לקידום, האחת הינה שיטת קידום ממומן הידועה בשם PPC (PAY PER CLICK), והשנייה, שיטת קידום אתרים אורגני הידועה בשם SEO (SEARCH ENGINE OPTAMIZAION). על אף שניתן לדבר בהרחבה על כל אחת מהשיטות הנ"ל, במדריך זה בחרנו להתמקד בשיטת הקידום האורגני.

 

מהו קידום אורגני בגוגל?

בכדי להבין מהו קידום אתרים אורגני בגוגל, יש להבין תחילה כיצד עובד מנוע החיפוש של גוגל ומה מתרחש מ-"אחורי הקלעים" בכל פעם שאתם מקלידים מילים וביטויים בשורת החיפוש. על מנת להבין זאת נספר לכם שגוגל רשמה פטנט על אלגוריתם מתקדם שתפקידו לסרוק את רשת האינטרנט בכל רגע נתון ולעבור על כך דף אינטרנט כזה או אחר. פעולת הסריקה מתבצעת על ידי מה שמכונה "הרובוטים של גוגל" הפועלים בהתאם לפרמטרים השונים של האלגוריתם.

 

לאחר פעולת הסריקה של אתר מסוים, גוגל מחליט כיצד לאנדקס את האתר ומתי לחשוף אותו בפני קהל הגולשים וזאת בהתאם לביטויים ומילות החיפוש המוזנות על ידי הגולשים בתיבת החיפוש. המדדים לקביעת הדירוג משתנים ללא הרף, כאשר מטרת הקידום האורגני היא לבצע מעקב אחר הפרמטרים השונים באמצעותם האלגוריתם של גוגל קובע את מיקומו של אתר כזה או אחר בתוצאות החיפוש. 

 

חשוב לציין שכל אחד מהפרמטרים על פיהם פועלים האלגוריתם של גוגל, נועדו לספק לקהל הגולשים את תוצאות החיפוש המותאמות ביותר לשאילתות החיפוש השונות, ולכן, גוגל "מקשיחה" את דרישותיה מעת לעת ומתייחסת לכל מרכיבי האתרים המעוניינים להיות מדורגים במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש הטבעיות. כפועל יוצא מכך, הליכי הקידום האורגני בגוגל מסווגים את מרכיבי האתר המיועד לקידום לשני תחומים עיקריים  ON-PAGE   ו- OFF-PAGE.

 

ON PAGE - מאפייני האתר המחייבים התייחסות לצרכי קידום האתר בגוגל

 

על מנת לקבל את הדירוג הגובה ביותר בתוצאות החיפוש בגוגל, הליך הקידום האורגני פועל למיטוב מאפיינים שונים בתוך האתר וביניהם:

 

  • איכות התוכן באתר - בשנים האחרונות, האלגוריתם של גוגל שם דגש עיקרי על איכויות התוכן באתרים השונים והתאמתם לצרכי החיפוש הממוקדים של הגולשים. לפיכך, קיימת חשיבות רבה לשילוב תוכן איכותי ומעניין באתר.
  • META TAGS - תגיות ה-מטא שנועדו לתאר מידע על האתר המקודם, מהווים פרמטר מרכזי לאופן בו ניתן לקדם את במסגרת הקידום האורגני. מיקום ותיאור נכון של תגיות המטא מסייע לאלגוריתם של גוגל למקד את החיפוש באתר וזאת בהתאם למילות המפתח הרלוונטיות.
  • אופטימיזציה לקוד האתר - באמצעות קוד האתר ניתן לקבוע את היררכיית האתר ובכך לאפשר לאלגוריתם של גוגל לאנדקס את האתר באופן יעיל יותר. הקפדה יתרה על אופטימיזציה לקוד האתר כחלק מהשלבים המקדימים לקידום האורגני, מאפשרת בסופו של הליך דירוג טוב יותר וזאת לנוכח העובדה שהיררכיית האתר נגישה יותר, מסודרת יותר וברורה הרבה יותר לגולש הממוצע, וזה בדיוק מה שגוגל אוהב ומחפש.
  •  

כמו כן, קיימת חשיבות רבה לטעינת דפי האתר ותכניו, לרבות, המהירות בה מוצגים תמונות וסרטונים באתר, וזאת לצד יכולת הגלישה באתר מכל אמצעי גלישה אפשרי וזאת באמצעות מה שמכונה התאמה רספונסיבית של האתר.

 

OFF PAGE  - מאפיינים מחוץ לאתר המהווים חלק בלתי נפרד מהליך קידום אורגני

המאפיינים שמחוץ לאתר כוללים בעיקר את האופן בו האתר המקודם בונה לעצמו פרופיל קישורים באמצעותו הוא מקשר את עצמו לרשתות החברתיות, למקורות מידע שונים ברחבי הרשת ולאתרים שונים בתחום הרלוונטי לפעילותו.

 

מאפיין זה הכרחי להליך קידום אתרים אורגני מכיוון שהאלגוריתם של גוגל מאפיין את כל הקישורים המפנים לאתר ובכך קובע את דירוגו. בנוסף, קיימת חשיבות רבה לבחינת פעולות הקידום המיושמות על ידי האתרים המתחרים (הישירים והעקיפים כאחד) של האתר המקודם.

להלן סיכום הדברים עד כה בנקודות:

  • הקפידו על תוכן איכותי ומעניין
  • בצעו אופטימיזציה לקוד HTML
  • הגדירו את תגיות ה-מטא בהתאם למחקר מילות מפתח מקדים אשר יאפשר לכם לזהות מהן מילות המפתח הרלוונטיות בתחום עיסוקו של האתר המקודם
  • צרו לעצמכם פרופיל קישורים איכותי המשלב בתוכו מספר אתרים בעלי סמכות בתחומם
  • וודאו שהאתר שלכם נטען במהירות ובאופן המיטבי ביותר בכל אמצעי גלישה אפשרי
  •  

מעורבותו של מקדם אתרים מקצועי בהליך הקידום

כפי שציינו למעלה, הליך הקידום האורגני מנסה להתחקות אחר האופן בו האלגוריתם של גוגל מקבל את החלטותיו בכל הנוגע לדירוג אתר כזה או אחר, כאשר מעת לעת, גוגל מבצעת שינויים ועדכונים בפרמטרים השונים המשפיעים על תוצאות הדירוג.

 

כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה למעורבותו של מקדם אתרים מקצועי ומנוסה המכיר לעומק את האופן בו האלגוריתם של גוגל עובד. חברות קידום מובילות בתחומן, מובילות הליכי קידום אורגני לאורך זמן ומקפידות לעדכן את האתר בהתאם לצורך, וזאת בנוסף, לפעולות נוספות שמטרתן להוביל את האתר במעלה הדירוג.

 

מעורבותן של חברות קידום מנוסות ומקצועיות, הכרחי לכל הליך קידום אורגני משלבי האפיון המקדימים ובחינת פעולות המתחרים, דרך שלבי הכנת האתר לצרכי הקידום (באמצעות מאפייני ONPAGE ו-OFFPAGE) ועד לביסוס פעולות התורמות למיתוג האתר בקרב קהלי היעד הרלוונטיים.

 

כיצד תוכלו להבטיח לעצמכם חברת קידום מובילה בתחום הקידום האורגני בגוגל?

דירוג גבוה ומיטבי בתוצאות החיפוש הטבעיות בגוגל, הינו פועל יוצא של עבודת קידום מתמשכת ויצירתית לאורך כל שלביה, ולכן, חשוב ומומלץ לעבוד רק עם החברות המובילות בתחום. על מנת להבטיח לעצמכם בחירה נכונה בזהותה של החברה, ריכזנו עבורכם מספר טיפים מעשיים לבחירתה:

 

  • הימנעו מבחירת חברות ואנשי קידום המבטיחים לכם הבטחות ללא כיסוי - "להיות במקום הראשון תוך שלושה חודשים" ..."אתם תראו תוצאות כבר מהחודש הראשון"...כל אלו ועוד הן הבטחות יפות "על הנייר" אך הקשר בינם לבין המציאות הוא מקרי לחלוטין, וזאת לנוכח העבודה שהליך קידום אורגני הינו הליך מתמשך ומורכב המורכב ממספר גדול של משתנים המחייבים אתכם להתאזר בסבלנות על מנת להגיע לתוצאות מטיבות לאורך זמן. מקדם אתרים מקצועי, יפרט בפניכם את הדרך לכיבוש היעד הנכסף וימעיט בסיסמאות ובהבטחות חסרות כיסוי.
  • תוצאות מוכחות בשטח - על מנת לעמוד על הידע, הניסיון וההצלחות של חברת קידום אתרים, חשוב ומומלץ לבחון את הצלחותיה בעבר ובהווה ואף ליזום פנייה ללקוחות החברה בעבר על מנת לקבל מידע ממקור ראשון בנוגע לטיב עבודתה של החברה.
  • על המחיר הזול אתם עלולים לשלם ביוקר - האינפלציה בתחום הקידום האורגני (ריבוי אנשי מקצוע וכאלו המתיימרים להציג את עצמכם ככאלו), הובילה לכך שחלק מאנשי הקידום מציעים את שירותיהם במחירים נמוכים האמורים לעורר בכם חשד. ברוב המקרים, הליך קידום אורגני במחירים נמוכים מדי יאפשר לכם ליהנות רק מהמחיר הנמוך ולא מתוצאות הקידום הרצויות לכם. 
  • האופן בו אנשי הקידום מתנהלים מולכם - מעורבותו של מקדם אתרים מקצועי איננה מסתכמת רק בהיבט הטכני של ביצוע הפעולות הנדרשות לצרכי הקידום. מקדם אתרים מקצועי חייב להיחשף למאפייני בית העסק אותו הוא מעוניין לקדם ולחזון של בעלי האתר. לפיכך, חשוב לתת דגש על האופן בו אנשי הקידום מתנהלים מולכם כבר מהרגע הראשון להיכרותכם..
  •  

מעקב ובקרה אחר פעילותה של חברת הקידום

לאחר שקיבלתם החלטה מושכלת בנוגע לזהותה של חברת הקידום, אנו ממליצים לכם לאפשר לה לעבוד במלוא המרץ ולהציג בפניכם דוחות מפורטים באמצעותם תוכלו לבצע הליכי מעקב ובקרה את פעילותה ואחר הצלחותיה בנוגע לקידומו של ביטוי/מילת מפתח כזה או אחר. חברות הקידום המובילות בתחומן, מסתייעות בכלי עזר וניתוח רבים המאפשרים להם לעקוב בזמן אמת אחר אופן התקדמותו של האתר. באמצעות כלים אלו, חברות הקידום מחויבות להנפיק דו"חות ביניים המיועדים ללקוחותיהן.

 

חשוב לזכור- הליך הקידום האורגני מחייב את חברת הקידום להמשיך ולפעול במלוא המרץ גם לאחר כיבוש היעד הנכסף והשגת הדירוג הרצוי בגוגל, וזאת על מנת להבטיח את הימצאו שם לאורך זמן. חברת אקסטרה קידום אתרים הינה מהחברות המובילות בישראל בשירותי קידום אתרים אורגני בגוגל ותדע לספק לכם קידום אתרים מקצועי ואפקטיבי לדירוג אתר האינטרנט בתוצאות החיפוש המובילות בעמוד הראשון של מנועי החיפוש.

 

למידע נוסף ופרטים עבור שירותי קידום אתרים בגוגל בקרוב באתר https://www.extra.co.il/

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר