5 טיפים לכתיבת קורות חיים מנצחים

כתיבת קורות חיים אפקטיביים הינה חיונית להצגת הכישורים, היכולות וניסיון העבודה שלכם בפני מעסיקים פוטנציאליים - וכמובן, בכוחה של כתיבה נכונה להעלות את הסיכויים להתקבל לעבודה. אז אם גם אתם נמצאים בהליך כתיבת קורות חיים (או לפניו) להלן מדריך הכולל 5 טיפים מנצחים אשר בכוחם לעזור לכם ליצור קורות חיים משכנעים (ולהתבלט על פני מתחרים)

צילום : .pexels

בשיתוף המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

טיפ 1 – הקפידו לבחור את הפורמט הנכון

הדרך לקורות חיים מנצחים עוברים בבחירת פורמט קורות חיים המתאים לרקע ולניסיון העבודה שלכם. שלושת הפורמטים הנפוצים ביותר הם כרונולוגי, פונקציונלי ושילוב בין שניהם ביחד.

הפורמט הכרונולוגי אמור להדגיש את היסטוריית העבודה והלימודים שלכם (כך שאם יש לכם ניסיון רב כדאי לשקול את האפשרות הזאת), הפורמט הפונקציונלי מדגיש את הכישורים שלך, ופורמט השילוב משלב את שניהם.

טיפ 2 – דגש על נושא ההשכלה

יש לשים דגש משמעותי על ההשכלה ובעיקר אם אתם בוגרי תואר ראשון או לימודים רלוונטיים למקצוע. אם לדוגמא, אתם מעוניינים להתקבל לעבודה בתחום משאבי האנוש ואתם גם בוגרי תואר ראשון בניהול משאבי אנוש חשוב שתשימו דגש משמעותי על הנושא הזה.

כשאתם כותבים פרטים על התואר, חשוב לציין את המכללה או האוניברסיטה בה למדתם ולהרחיב קצת על תחומי ההתמחות. כמובן, שאם לקחת חלק בתוכנית מיוחדת או שסיימת בהצטיינות כדאי לשים דגש גם על הנושא הזה.

טיפ 3 – דגש על מיומנויות וכישורים

בכדי שתוכלו להתבלט על פני שאר המועמדים לאותה המשרה חשוב שתשימו דגש על המיומנויות הרלוונטיות - הן מיומנויות טכניות והן מיומנויות אחרות שהינן בעלות ערך עבור התפקיד אליו אתם מגישים מועמדות.

השתמשו בנקודות תבליטים כדי להקל על הקריאה. כדאי גם להקדיש על נושא של הכישורים המיוחדים שיש לכם ושיכולים להיות רלוונטיים ולהעלות את סיכויי הקבלה שלכם לאותה העבודה.

טיפ 4הקפדה על הגהה ועריכה של קורות החיים

יש לבדוק שוב את קורות החיים שלכם לאחר שסיימת לכתוב אותם זאת לצורך איתור של שגיאות הקלדה, שגיאות דקדוקיות או חוסר עקביות. בנוסף, מומלץ לבקש מחבר או מבן משפחה לעבור על קורות החיים בעבורכם, על מנת שיחווה את דעתו ויסמן שגיאות או טעויות – תוכלו לתקן אותם לאחר מכן על מנת להשיג תוצרה מיטבית.

טיפ 5 – דגש על הפרטים הקטנים (והלא פחות חשובים)

בעת כתיבת קורות החיים יש לשים דגש על התאמה אישי לכל בקשת עבודה שתבצעו (בעיקר אם אתם מחפשים משרות במספר תחומים שונים) תוכלו להשיג את המטרה על ידי הכללת מילות מפתח מתיאור התפקיד.

דבר זה יכול לעזור לקורות החיים שלכם לעבור דרך מערכות מעקב אחר מועמדים ומראה למעסיק שאתם אכן מתאימים לתפקיד. כדאי לשים דגש גם על עיצוב קורות החיים ולוודא שהם יהיו קצרים וברורים, נקיים וקלים לקריאה. השתמש בגופן מקצועי, כגון Arial או Times New Roman, בנוסף יש להקפיד על עיצוב עקבי לאורך כל הדרך. ההמלצה היא שקורות החיים לא יגלשו מעמוד אחד.

לסיכום, יש לזכור כי המגייסים משקיעים מספר בודד של שניות במעבר על כל קורות חיים ואם המטרה שלכם ליהנות מקורות חיים מנצחים אשר ימשכו את תשומת ליבם של המגייסים, קיימת חשיבות גבוהה שתשקיעו את כל הזמן והתכנון הנדרשים לצורך המטרה. כיום, בעידן האינטרנט תוכלו להיעזר בפלטפורמות שונות ומתקדמות אשר בכוחם לסייע לכם ליהנות בסופו של דבר מהתוצאה האיכותית והטובה ביותר אותה תוכלו לקבל – מה שיעלה את הסיכויים שלכם להתקבל בסופו של דבר במקום עבודה.

בשיתוף המרכז האקדמי למשפט ולעסקים

כדאי להכיר