באו לשבור את שוק ביטוחי המשכנתא

תחזיקו חזק, ענף ביטוחי המשכנתאות הולך לקראת שינוי דרמטי והכל בזכות ליברה, שמתכננת לשבור את השוק ולהביא את המהפכה שעשתה בביטוח הרכב גם לענף ביטוחי המשכנתאות.

, צילום: pixbay

בשיתוף חברת ליברה

אז כמה אתם הולכים להרוויח מזה?

החודשים האחרונים התאפיינו בגל של גזירות  והתייקרויות במשק – מהקורנפלקס ועד הפסטה שהתייקרה בעשרות אחוזים.

גם הריבית על המשכנתאות עלתה, אבל אתם בטח חושבים לעצמכם שלפסטה יש תחליפים ולביטוח משכנתא לא כי כל החברות שפועלות כיום בשוק מציעות פחות או יותר את אותם תעריפים. עד עכשיו זה היה נכון, אבל כל זה הולך להשתנות עם כניסתה של ליברה לענף ביטוח המשכנתא ואחרי שתראו את הפערים לא תאמינו איך שילמתם כל כך הרבה כסף על מוצר בסיסי כל כך. כולנו כבר הבנו שליברה היא השחקנית הראשית שאחראית על התזוזות בענף הביטוח.

היא כבר עשתה מהפכה גדולה במחירי הביטוח לרכב, ולפי מה שמסתמן היא הולכת לעשות את אותו מהלך גם בביטוחי המשכנתאות. "השיטה של ליברה פשוט מזיזה את הגבינה לכל החברות", אומר סוכן ביטוח ותיק.

לחצו להצעה משתלמת>>

"היא לא רואה מה שהחברות האחרות עושות ומחקה אותן, היא מסתכלת מה הלקוח צריך ותופרת לו חבילה מיוחדת, במחירים שקשה לסרב להם".

מה בעצם עשתה ליברה?

היא חיברה מוצר שמאפשר לכל אחד להרכיב לעצמו את הביטוח שהוא צריך. החברה מאפשרת לרכוש גם ביטוח חיים למשכנתא וגם ביטוח מבנה למשכנתא באותו תהליך, או כל אחד מהם לנפרד.

הכל לבחירת הלקוח, ואם תרצו תוכלו גם להוסיף לחבילה ביטוח תכולה במחיר משתלם – ממש כל מה שהדירה שלכם צריכה.

ביטוח משכנתא נשמע לכם מסובך?

אז זהו שבליברה, זה ממש לא ככה. כמו בכל מוצר, גם כאן ליברה הצליחה לפשט עבורכם את התהליך ואת המונחים המסורבלים, כדי שתוכלו להבין בדיוק מה אתם צריכים ומה אתם רוכשים. מבדיקה שערכנו במחולל ביטוח משכנתא של משרד האוצר עולה כי החיסכון עשוי להגיע לאלפי שקלים.

כך למשל, אישה, מעשנת, בת 35 ,שלקחה הלוואה של מיליון ₪ ל-20 שנה, תשלם לליברה פרמיה מצטברת של 9,569 ₪ לאורך כל התקופה, בעוד שהמחיר הממוצע של שאר החברות בענף עומד על 17,359 ש"ח. זאת לעומת מחיר ממוצע של 12,875 בשאר חברות הענף. גם כשעולים בשנים רואים פערים שקשה להבין אותם פרט למחסור משמעותי שהיה קיים עד כה בתחום. גבר, לא מעשן, בן 30 ,שלקח הלוואה של מיליון ₪ ל-20 שנה, ישלם בליברה פרמיה מצטברת של 6,185 ₪ לאורך כל התקופה, בעוד שהמחיר הממוצע של שאר החברות בענף עומד על 9,577  ש"ח. רוצים לבדוק בעצמכם? כנסו למחשבון ביטוח המשכנתא של משרד האוצר.

להצעה שיכולה לחסוך לכם אלפי שקלים בביטוח המשכנתא, לחצו כאן>>

איך מסבירים את זה בחברות הביטוח?

זהו, שהם לא מסבירים. מומחה בענף אומר כי "החברות האלה התרגלו הרבה שנים שהצרכן הישראלי לא מתמקח על ביטוח ולא בודק את הביטוח, אבל אם המהלך של ליברה יצליח – ואין סיבה שלא – הענף הזה לא יהיה אותו דבר וחברות הביטוח לא יישארו במתכונת שלהן. הן יצטרכו לעשות שינויים מרחיקי לכת או שייעלמו מהמפה".

דבריו של המומחה מסתמכים על השינוי הדרמטי שחוללה ליברה בענף הרכב. גם שם התחרות עוררה ענף שהיה רדום וזמן קצר אחרי שליברה נכנסה היא הפכה לסמן ימני שכל חברות הביטוח מנסות לחקות.

ליברה החדירה מודל תמחור לפי קילומטראז' – נוסעים מעט משלמים פחות. בעקבות התחרות שהתפתחה המחיר הממוצע של ביטוח רכב הוזל ב-1,000 שקל בממוצע בענף כולו.

"הצרכן הישראלי למד לא להיות פראייר", אומר מומחה בענף. "כשהוא רואה שהוא יכול לשלם פחות, ולא סכומים זניחים, הוא לא חוזר לחברות שלקחו ממנו מחיר מופקע". לא רק במחירים ליברה עשתה מהפיכה, אלא גם בסטנדרט השירות בענף. הצרכן הישראלי כבר לא קהל שבוי ולכן חברות הביטוח לא שאננות. וכשליברה העלתה את הרף, עם תשלום מהיר, יחס הוגן, ואתר מתקדם המאפשר פעולות בשירות עצמי, גם החברות האחרות בענף היו צריכות להתעורר ולנסות להדביק את הקצב.

על פי ההערכה גם בענף ביטוח המשכנתא ליברה צפויה לחולל מהפיכה ולשבור את מחירי השוק.

בכמה לשבור את המחירים?

"במקרים מסוימים המחירים ייחתכו בחצי", מעריך גורם בענף. "התחרות הזו עושה רע לחברות הוותיקות, אבל היא עושה טוב מאוד לצרכן". עכשיו נותר רק לראות לאלו תחומים נוספים תיכנס החברה וכמה היא תערער את החברות הוותיקות לטובת הצרכן שרק מרוויח מהתחרות.

"כשהצרכן הישראלי רואה שהוא  יכול לשלם פחות , ולא סכומים זניחים , הוא לא חוזר לחברות שלקחו ממנו מחיר מופקע."

ביטוח משכנתא בליברה במחיר שובר שוק

לחצו ותבדקו בעצמכם>>

בשיתוף חברת ליברה

כדאי להכיר