בשיתוף אלדן
שוק הרכב הישראלי עבר מהפכה. לפני מספר שנים ספורות, רכב חשמלי היה נחשב למוצר שמתאים למשוגעים לדבר וכלי רכב סינים היו מחזה נדיר, הרי שהיום, כלי רכב מסין מהווים חלק מרכזי בטבלת המכירות וכלי רכב חשמליים הם לעיתים קרובות אופציה מועדפת.
ה-JAC e-JS4 מתחרה בסגמנט המתפתח והנמכר בישראל – קרוסאובר חשמלי. JAC היא יצרן סיני וותיק שפועל עוד משנת 1964. את הפלטפורמה של הקרוסאובר החשמלי החדש שלהם הם פיתחו בשיתוף פעולה עם פולקסווגן.
ה- JAC e-JS4 הוא קרוסאובר מרווח, מודרני ומאובזר שמתמודד ללא חשש מול קרוסאוברים חשמליים גדולים בשוק ובמחיר אטרקטיבי. העיצוב של ה-JAC e-JS4 גורם לנהג הישראלי "להרגיש בבית", אם היינו מעמידים אותו ברחוב עם סמל יפני/קוריאני או סיני אחר, אף אחד כנראה שלא היה מרים גבה, במבט ראשון הוא בעל עיצוב דינמי, משלב פסי תאורה טרנדיים בין הפנסים הקדמיים והאחוריים ועושה הכול נכון בגזרת הנראות.
ה- JAC e-JS4 הוא בעל הנעה קדמית והמימדים שלו יוצרים שילוב מדויק של נוכחות מצד אחד, אבל מצד שני, הצליחו להימנע שם בזכות העיצוב של הרכב מתחושה של "כבדות" שאופיינית לעיתים לקרוסאוברים יותר מבינוניים. כך הוא עם אורך של 4.41 מטרים עם רוחב של 1.8 מטרים ובסיס גלגלים של 2.62 מטרים ומרווח גחון גדול יחסית ומפתיע של 200 מ"מ, עדיין לא מתאים לטיולי שטח קשים, אבל מרגיע בנסיעה בשבילי עפר אם יש בכך צורך.
מרחב הפנים של ה- e-JS4 הוא מעבר לסביר, מדובר כאן בכלי רכב מרווח שנראה כי הוא מיועד לנסיעות נוחות וארוכות. המושב האחורי מספק מרווח המאפשר גם ל-3 מבוגרים לשבת בו בנוחות עם פתח מיזוג אחורי מרווח ובמיוחד כשהנוסעים מאחור זוכים לפתח מיזוג שהפך ממזמן לבנצ'מארק עבור מכוניות המאפשרות נסיעה נוחה לאורך זמן.
תא המטען של ה- e-JS4 גם הוא אינו מאכזב ומספק משטח הטענה של 520 ליטר, תא מטען שאינו מאלץ את הרוכשים לפשרה כלשהי, גם אם צריך לנסוע עמוסים במזוודות לשדה התעופה או עמוסים בציוד קמפינג.
ה- JAC e-JS4 מגיע עם מנוע חשמלי המפיק 190 ו-34.7 קג"מ. ל-100 קמ"ש תגיעו לאחר 9.4 שניות אל עבר מהירות מירבית של 150 קמ"ש. על פי נתוני היצרן, הרכב מגיע למהירות של 50 קמ"ש בתוך 4 שניות בלבד, נתון חשוב יותר לחיים אמיתיים עם רכב חשמלי בסביבה עירונית. הסוללה בקיבולת של 65.7 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 410 ק"מ. טעינה איטית תביא אותנו לסוללה מלאה מ-0 ב-8 שעות כשניתן בנוסף לבצע טעינה של מ-15% עד 80% ב-45 דקות באמצעות טעינת DC מהירה.
תא הנוסעים של ה- e-JS4 הוא תא נוסעים מודרני בעל אבזור עשיר הכולל: ריפודי עור למושבים, גג זכוכית פנורמי חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה תומכת בעברית, מצלמות 360 מעלות, בקרת אקלים דיגיטלית, מערכת מולטימדיה עם מסך 10.4 אינץ' עם חיבור בלוטות', תומכת עברית, אנדרואיד אוטו וקאר פליי. עוד ברשימת האבזור ניתן למצוא גם בקרת שיוט ומפתח key less.
כניסה אל הרכב מפגישה אותנו עם חלל נעים, מרווח ומאוד תכליתי. תוך דקה בערך עם יישור המושב וההגה לתנוחת הנהיגה המתאימה (כולם לוקחים את הכיסא גבוה מידי), מתחילים בנסיעה שקטה עם זמזום המנוע החשמלי. ביום קריר עם כאב בגב התחתון, האופציה לחימום מושבים נכנסה לפעולה והייתה יותר ממבורכת.
המומנט מגיע בעוצמה דומה כמעט בכל מהירות, הדבר מספק גמישות בנהיגה בכביש מהיר, נכנסים לאחד מיערות קק"ל ונהנים קצת מהנוף, המכונית הזו תביא אתכם לאן שרק תרצו אם תתנו לה מספיק חשמל בזמן.
ה-JAC e-JS4 הוא קרוסאובר חשמלי ומפנק שמוכיח לנו שמהפכת הרכב החשמלי הסיני היא כאן בכדי להישאר. במקרה של ה-e-JS4, מרווח הפנים, תא המטען והאבזור מהווים פקטור משמעותי להעדפה שלו על פני כלים חשמליים אחרים.
איך קונים את הJS4 ?
את הרכב ניתן לרכוש גם בסניפי אלדן במחירים הבאים: צבע אחד 159,900 ₪ / דו גווני 164,500 ₪.
בנוסף, חברת אלדן מציעה עסקת ליסינג מימוני הכוללת מקדמה של 25 אלף ₪, 55 תשלומים של 1,717 ₪ בחודש והשלמה של 80 אלף ₪ נוספים בסוף תקופת המימון להשלמת רכישה של הרכב.
בשיתוף אלדן