הנוף שתקבלו כשתקשיבו למי שבאמת היה כאן. גשר עץ באי קו ננגיואן, תאילנד. צילום: Freepik

המלצת נסיעה בהתאמה אישית ממקורות אנושיים – סמל הסטטוס החדש

מה שמבדיל אתכם באמת הוא לא עוד יעד – אלא מי המליץ עליו

[object Object]

במציאות שבה אלגוריתמים מציפים אותנו באינספור הצעות, יישומי נסיעות יוקרתיים כמו Places ו־AmiGo בונים חוויה בלעדית הנשענת על המלצות אישיות בלבד, והופכים את הטעם האישי שלכם לסחורה המבוקשת ביותר.


בעשור האחרון חלה תפנית מרתקת בעולם התיירות: לא עוד רשימות "10 המקומות שחייבים לבקר בהם" גנריות שרצות ברשת, אלא חזרה להמלצות אנושיות, ממוקדות ואמינות. המגמה הזאת מובלת בידי אפליקציות דוגמת Places, שפותחה בידי דניאל גנדלמן – יזם אפליקציית ההיכרויות היוקרתית Raya, ו־AmiGo Travel, שפותחה בידי אלכסיה טמר, כיום נשיאת האפליקציה שהיא עצמה החלה לפתח עוד בזמן לימודיה בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה. שתי האפליקציות פועלות על פי עקרון פשוט אך עוצמתי: המלצה של אדם שאתם סומכים עליו שווה יותר מכל רשימת "הכי טוב" באינטרנט.

LES MONDES BOHÈMES, לא עוד מסעדה – אלא סוד קטן של הרובע ה־20, צילום: אתר רשמי

טעם אישי – המטבע החדש של עולם היוקרה

גנדלמן מתאר את "Places" כ"ספוטיפיי של עולם הנסיעות", שבו תוכלו לשמור רשימות של מקומות בקטגוריות "הייתי כאן" או "רוצה לבקר", לעקוב אחרי אייקוני אופנה, שפים ומובילי דעה, ולהזמין שולחן במסעדות ברגע האחרון. לדבריו, העולם מוצף בתוכן, והיוקרה האמיתית כיום היא בטעם אישי ובאמון שמגיע ממקור אנושי.

אלכסיה טמר מ־AmiGo מציינת בעיה נוספת: כשכולם מכירים את אותם המקומות ומעלים אותם לטיקטוק, הקסם נעלם. לדבריה, הערך האמיתי הוא בגילוי מקומות שלא כולם מכירים – חוויות שנשמרות ל"מחוברים באמת".

יותר מ-800K לייקים בטיקטוק? לא בטוח שנותר שם הקסם


למה מותגי יוקרה נכנסים למשחק

דו"ח של חברת Emarketer (2024) מצביע על כך שצרכנים צעירים, בעיקר בני דור ה־Z ומילניאלים, מחפשים פלטפורמות קטנות ואותנטיות לקבל מהן המלצות. מותגי יוקרה מנצלים זאת לשיתופי פעולה ייחודיים – החל מצילומי קטלוג במיקומים מומלצים על ידי אוצרים ועד אירועי חוויית לקוח בשטח.

Ellidore, חברת קונסיירז' יוקרה, מדגישה כי הגישה הבלעדית היא "המטבע החברתי" החדש, ולקוחות מוכנים לשלם עליה, במיוחד בעידן שבו בינה מלאכותית מייצרת המלצות גנריות.


עידן "יוצרי הטעם"

בעוד בעבר מותגים נשענו על משפיענים עם קהל המוני, כיום הדגש עובר ל"אוצרי טעם" – אנשים עם קהל קטן אך מעורב מאוד, המשלבים פעילות אונליין ואופליין. מדובר בערוץ שיווק שמאפשר למותגים לבנות "יקום מותגי" שלם – ממלונות ועד חנויות, שמחובר ישירות לערכי המותג.

אלכס איגל, אוצרת טעם שמביאה את אותה פילוסופיה של סינון קפדני ואיכותי גם ליעדי נסיעה. היא משתפת רשימות של מלונות בוטיק, מסעדות נסתרות וגלריות אמנות מחוץ למסלול השחוק, עם דגש על חוויות שיש להן “נשמה” — לא מקומות ויראליים אלא כאלה שעומדים במבחן הזמן. באפליקציות כמו AmiGo היא מופיעה כאחת ממובילות הדעה, וממליצה על יעדים שמשלבים אסתטיקה, תרבות מקומית ותחושת "בית רחוק מהבית" — בדיוק הקו שמבדיל בין טיול ממוצע למסע עם חותמת אישית של מביני עניין.


שמירה על בלעדיות תוך כדי צמיחה

האתגר המרכזי של אפליקציות כמו Places ו־AmiGo הוא לשמר את תחושת ה"Insider" תוך כדי הגדלת הקהל. שתיהן בוחנות דרכים להרחיב קהילה דרך אירועים פיזיים, מגמה שהצליחה גם בעולם האופנה לאחר הקורונה, עם חנויות פופ־אפ ואירועי קונספט.


לאן זה הולך

על פי מגזין Vogue Business ("Personalised travel recommendations are the new status symbol", 2025), ההשפעה האמיתית בעולם הנסיעות היוקרתיות תגיע ממקומות אמינים שבהם המלצות ניתנות מתוך מוניטין וניסיון אישי. בשילוב עליית הבינה המלאכותית, הצורך בפרטיות ובקשר אנושי אמיתי ייתפסו כיוקרה בפני עצמם – ואף ככזו ששווה לשלם עליה ביוקר.


מקורות:

  • Amy O’Brien, "Personalised travel recommendations are the new status symbol", Vogue Business, 2025.

  • Ed Farrelly, Luxury Travel Trends Report, Ellidore, 2024.

  • Minda Smiley, Consumer Trust in Niche Platforms, Emarketer, 2024.

המאמר נכתב בסיוע כלי AI ונערך על ידי עורכת המדור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...