במהלך יום חמישי של טורניר ווימבלדון החודש, ברוקס ניידר, דוגמנית וכוכבת רוקדים עם כוכבים, פרסמה סרטון בטיקטוק בו היא מסתובבת במכנסון לבן עם חולצה מנוקדת – ואז מציגה טלאי דימום מאחור. כיתוב הסרטון: "מנסה להיות שיקית בווימבלדון, ואז מתחיל 🩸"
הסרטון הפך ויראלי באופן מיידי, עם למעלה ממיליון צפיות ולייקים רבים. התגובות התמקדו בהערכה לאותנטיות ולכנות של המודל, כולל ביטויים כגון "בזכות זה את אמיתית"! "אירוע מכונן בשבילנו כל הבנות", ועוד.
המהלך של ברוקס נחשב כשובר טאבו סביב וסת. ברוקס זכתה לתמיכה ושבחים על כך שלא חששה לשתף אירוע טבעי, גם אם ברגע מביך, ובכך תרמה לנורמליזציה של הווסת בטלוויזיה וברשתות החברתיות. כמו כן, רבות מן העוקבות שלה חשו אחווה נשית – הניסוח והתגובות הראו סולידריות עם נשים אחרות שחוו תקלות דומות, והדגישו שזה חלק משגרה טבעית.
יש מי שהיו מעדיפים לקבור את עצמם ממבוכה, אבל ניידר לא חששה להפוך את הרגע האישי לקמפיין מסחרי חכם במיוחד. אתר TMZ מדווח שהיא משתפת פעולה כעת עם חברת מוצרים ההיגייניים הגיינה לנשים ואף הספיקה להשיק יחד עימה סרטון חדש שישודר בטקס פרסי האמי הקרוב.
בסרטון, ניידר מציינת שהיא מתכוננת לאירוע גדול – ולומדת מהטעויות של העבר: "אני דואגת לא לקחת שום סיכון עם הלבוש הלבן שלי... הפעם אני מצטיידת בקוטקס". הקמפיין לא רק הדגיש את המוצר, אלא גם המשיך בקו של כנות והומור עצמי שכבשו את הרשת.
מתקרית מביכה לקמפיין רווחי. ברוקס ניידר בקמפיין מוצרי הגיינה חדש
התגובות לא איחרו לבוא. עוקבים מכל העולם שיבחו את ברוקס על האומץ לחלוק רגע כה אינטימי ובלתי מתוכנן – תוך כדי שמירה על חיוך והומור. לפי מאמר נוסף שפורסם באתר People' vht קיבלה עשרות אלפי תגובות אוהדות שהביעו הזדהות ושיתוף: "תודה שאת מנרמלת את זה", "כולנו היינו שם".
התגובה החיובית לא מוגבלת לעוקבות בלבד – גם גולשים וגולשות בכל הגילאים פירשו את המהלך כאקט חשוב של העלאת מודעות, שבירת סטיגמות וחיזוק הביטחון העצמי של נשים.
ערוץ E על התקרית של הדוגמנית
https://www.youtube.com/watch?v=WUpfqWYHJ1I&ab_channel=E%21News
העובדה שהסיפור התרחש דווקא בווימבלדון – אירוע הידוע בקוד הלבוש הלבן שלו – הפכה את המקרה למטאפורה חיה לשבירת מוסכמות. בין אם מדובר בגופייה מוכתמת בבית הספר או שמלה בטקס רשמי, כל אחת יכולה להזדהות עם הרגע שבו הגוף בוחר לעצמו זמן ומקום.
ברוקס ניידר לא רק הוכיחה שניתן לצחוק גם במצבים הכי לא נוחים, אלא גם הדגימה כיצד אותנטיות יכולה לייצר השפעה ציבורית חיובית – ואפילו לתרגם אותה להכנסה מסחרית. במקום להתבייש, היא הפכה מודל לניהול מצבי אי־נוחות עם חן, ביטחון והומור.
המסר ברור: במקום להסתתר – אפשר לדבר, ובמקום להסיר כתמים – אפשר להפוך אותם לנקודת פתיחה לשיח חדש.
המאמר נכתב בסיוע כלי AI ונערך על ידי עורכת המדור.

