X

🎧🎤מייגן מרקל מדברת – והביקורות לא שותקות!

לאחר הפרידה המביכה של הארי ומייגן מספוטיפיי ("שני נוכלים, לא היה להם מה להציע") הדוכסית משיקה פודקאסט חדש העוסק ביזמות נשית • זהו עוד עסק שמייגן מנהלת ללא מעורבות של הארי • מה אמרו הביקורות באנגליה? ולאן פניה של מייגן?

מייגן מרקל. צילום: GettyImages

מייגן מרקל, הדוכסית מסאסקס, משיקה מיזם עסקי חדש לאחר סיום ההתקשרות המשותפת לה ולנסיך הארי עם ענקית הסטרימינג ספוטיפיי. הפודקאסט החדש שלה, Confessions of a Female Founder ('וידוייה של יזמית', בתרגום חופשי) הופק במסגרת התקשרות חדשה עם פלטפורמת האודיו והסטרימינג Lemonade Media. יש להניח שהפעם שווי העסקה נמוך יותר משווי עסקת ספוטיפיי,  שעל פי הדיווחים הוערך בכעשרים מיליון דולרים.

כזכור, בני הזוג התקשו תקופה ארוכה בגיבוש רעיונות לפודקאסט שהתחייבו להפיק, אבל בסופו של דבר הצליחו, בסיוע צמוד של צוות מפיקים נרחב מטעם ספוטיפיי, להציג את הפודקאסט 'ארכיטיפים'. הפודקאסט שעסק בסטראוטיפים נשיים, התקבל באופן פושר, איכזב בדירוגי ההאזנה ועם רק 12 פרקים, לא עמד במדד הפרודוקטיביות הנדרש לקבלת תשלום המלא מהעסקה. באופן בלתי נשכח, ביל סימונס, מנהל בכיר בספוטיפיי, התבטא באופן נחרץ בעניין זה: "הלוואי שהייתי מעורב במשא ומתן 'מייגן והארי'. שני פאקינג נוכלים, זה הפודקאסט שהיינו צריכים להשיק איתם. אני צריך להשתכר ערב אחד ולספר את סיפור הזום שהיה לי עם הארי לנסות לעזור לו ברעיון פודקאסט."

מכל מקום, הדוכסית הבלתי נלאית מצאה לעצמה פלטפורמה חדשה. זהו צעד נוסף במסגרת מאמציה לבסס את עצמה כיזמית עצמאית - ללא מעורבות של הנסיך הארי. רק בחודש שעבר עלתה בנטפליקס סדרת הבישול שלה 'באהבה מייגן' שזכתה לנתוני צפייה בינוניים ולביקורות מעורבות, במקרה הטוב. ככל הנראה מייגן, שכידוע מבקשת להיקרא מעתה מייגן סאסקס, פונה לכיוון חדש. השם המאוד מלכותי ובניית מותג לייף סטייל אישי הם כיוון חדש. האם יש פרידה בעתיד הנראה לעין? יש מי שמאמינים שזה יגיע. 

מייגן עם הקומיקאית מינדי קיילינג בתוכנית "באהבה, מייגן", צילום: Netflix via AP

🎙️מה באמת חושבים על הפודקאסט החדש של מייגן? שאלנו את Claude. 

בפרק הראשון של הפודקאסט החדש, מייגן משוחחת עם וויטני וולף הרד, מייסדת אפליקציית ההיכרויות Bumble, על האתגרים בשילוב בין הורות ויזמות. מייגן משתפת כיצד העבודה מהבית מאפשרת לה להיות נוכחת ברגעים חשובים עם ילדיה, במיוחד עם בתה, הנסיכה ליליבת, שמצטרפת לעיתים לפגישות הזום שלה. הן דנות באיזון בין אחריות מקצועית לאימהות, ומייגן מספרת על חוויותיה האישיות בניהול עסק לצד גידול ילדים.

​הביקורות על הפודקאסט החדש של מייגן מרקל מגוונות ומציגות תמונה מורכבת. עיתונים בריטיים מובילים לא חסכו במילים כשבאו לתאר את היוזמה החדשה של הדוכסית לשעבר.

כריס בניון מ'הטלגרף' הגדיר את הפודקאסט כ"זרם חסר משמעות של אמרות ריקות". לדבריו, "אין וידויים או סודות – בנקודה מסתורית אחת מייגן אומרת לאורחת שלה, 'את לא צריכה לחשוף את כל הסודות' – אבל יש שפע של אמרות מוסר על טיפוח עצמי, מסעות של אהבה עצמית ואישור עצמי, דיונים על ביטול המהות שלך, והמון הערצה הדדית."

רייצ'ל ארואסטי מ'הגארדיאן'הייתה חריפה אף יותר וכינתה את הפודקאסט כ"ראיון חנפני שגורם לבחילה". לדעתה, הפודקאסט "רחוק מלהיות תחקיר לוחמני והוא בקושי מדריך עם עצות עסקיות ספציפיות וקונסטרוקטיביות; זו פשוט שיחה נלהבת בין שתי חברות בעלות דעות דומות שיכלה באותה מידה להתקיים מאחורי דלתיים סגורות יוקרתיות."

ה'טיימס' לא נשאר מאחור עם הביקורת של צ'רלי גואנס-אגלינטון: "הקשבתי למשך 8 דקות ו-48 שניות לפני שוויטני (אקרא לה וויטני, מכיוון שאנחנו עושות 'שיחת בנות') מדברת על עסקים במשך – מדדתי את זה – 17 שניות לפני שמייגן מתערבת שוב."

"אפס וידויים...הרבה אהבה עצמית". הטלגרף הבריטי על הפודקאסט החדש של מייגן מרקל

שרה קרסון מ-The I Paper תיארה את הפודקאסט כ-"45 דקות של קלישאות" ו"פודקאסט קל כמו פתיתי קלקר שמתעסק רק באסתטיקה חיצונית – האריזה – ומציע מעט מאוד תוכן משמעותי."

עם זאת, לא כל הביקורות היו שליליות. אינדיה בלוק מ'הלונדון איבנינג סטנדרד' הביעה דעה מאוזנת יותר: "היא מראיינת נדיבה ומיומנת, מדגישה את החרדות שלה ומחמיאה במידה הנכונה כדי לשמור על האורחת שלה רגועה ומדברת." בלוק כינתה את הפודקאסט כ"ברוכים הבאים לגירל-בוס 2.0", רמז לסגנון היזמות הנשי שמייגן מנסה לקדם.

ה'דיילי מייל' הצטרף למקהלת המבקרים וציין כי הפודקאסט נשמע "מלאכותי ומבוים", כאשר השיחות "נראות כאילו הן נכתבו מראש ונועדו להציג את מייגן באור חיובי" יותר מאשר לספק תובנות אמיתיות על יזמות נשית.

מייגן העלתה תמונות ילדות של עצמה באינסטגרם

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Meghan, Duchess of Sussex (@meghan)

מה אומרים המומחים האמריקאים? 🇺🇸

לעומת הביקורת הבריטית החריפה, מומחי מדיה אמריקאים מציגים נקודת מבט שונה. לפי מחקר של פורבס, פודקאסטים ממוקדי-אישיות צפויים להמשיך לצמוח ב-2025, כאשר קהלים מחפשים חיבור אישי והשראה מדמויות מוכרות.

מומחה התקשורת האמריקאי דר' רוברט תומפסון מ-מרכז בלייר לחקר הטלוויזיה באוניברסיטת סירקיוז טוען כי "למרות הביקורות, מייגן מרקל מבינה את כוחה של מדיה אישית בעידן הדיגיטלי. הגישה שלה, המשלבת וידויים אישיים עם שיחות על יזמות, עשויה להדהד היטב עם קהל יעד מסוים, אפילו אם היא מעוררת ביקורת בקרב אחרים."

מעודד מהיציע, פחות מעורב בעסק החדש. הנסיך הארי, צילום: AP

מייגן כאסטרטגית מותג: האם זו תפנית חכמה? 💼

האם הפניה ליזמות עצמאית היא הדרך הנכונה עבור מייגן? הניסית מסאסקס בחרה במפורש לפתח מותג עסקי בו הארי אינו מעורב, וזה נראה כמהלך אסטרטגי לביסוס זהות עצמאית.

כפי שהנישה סת'י מה'אקספרס' ציינה: "ברור גם איך מייגן מרקל רוצה למשוך עניין רחב יותר במותג שלה 'As Ever' למאזינים ולאורחי הפודקאסט שלה. היא לעתים קרובות מכוונת שיחות לעבר החוויות שלה עצמה, ללא קשר לנושא המקורי. בעוד שזה עשוי לנבוע מרצון להתחבר או להזדהות, זה גם יכול להאפיל על תרומות של אחרים."

מייגן בבית הספר. עוד תמונה מאלבומי הילדות שהועלתה לאינסטגרם

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Meghan, Duchess of Sussex (@meghan)

מה הלאה: האם מייגן העצמאית תצליח? 🚀

נראה שמייגן מרקל עושה מאמצים משמעותיים לבסס את עצמה כיזמית עצמאית, מחוץ לצלו של הנסיך הארי ומשפחת המלוכה הבריטית. הפודקאסט החדש עשוי להיות רק השלב הראשון במה שנראה כאסטרטגיה ארוכת טווח לבניית מותג אישי.

על פי בטאון העסקים של הרווארד, "מותגים אישיים חזקים מתבססים על אותנטיות, עקביות וערך אמיתי למעריצים. האתגר הגדול ביותר הוא ליצור תוכן שמשלב חשיפה אישית עם תובנות בעלות ערך."

האם מייגן תצליח לאזן בין החשיפה האישית לבין מתן ערך אמיתי למאזיניה? זו השאלה שתקבע את עתיד המיזם העסקי החדש שלה.

קידום מכירות? מייגן עם ילדיה ארצ'י וליליבת

     

View this post on Instagram

           

A post shared by @aseverofficial

תעוזה או טעות? 🤔

לסיכום, למרות הביקורות המעורבות, אי אפשר להתעלם מהתעוזה של מייגן מרקל בפיתוח קריירה עצמאית. בין אם תצליח ובין אם לאו, היא מציגה דוגמה למי שמוכנה להסתכן ולהגדיר מחדש את עצמה לאחר כישלון.

המעבר ממגה-דיל עם ספוטיפיי למיזם עצמאי הוא שינוי אסטרטגי משמעותי שמצביע על נחישותה של מייגן לשלוט בנרטיב שלה ובעתידה המקצועי - בדרכה שלה, ללא תלות באחרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר