"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X
שיתוף כתבה
קינוח מתוק זה בריא: המחקר שמשנה את מה שחשבנו על סוכר
מדענים שחקרו סוגים שונים של צריכת סוכר נדהמו לגלות שבעוד משקאות מתוקים מזיקים לבריאות, אכילת קינוח מתוק אחרי ארוחה נראית לכאורה כדווקא משפרת את הבריאות
בחורה חטובה אוכלת גלידה בסוף ארוחה. צילום: מערכת feedy באמצעות FLUX1.1

קינוח מתוק זה בריא: המחקר שמשנה את מה שחשבנו על סוכר

מדענים שחקרו סוגים שונים של צריכת סוכר נדהמו לגלות שבעוד משקאות מתוקים מזיקים לבריאות, אכילת קינוח מתוק אחרי ארוחה נראית לכאורה כדווקא משפרת את הבריאות

,עודכן
0השמעה
[object Object]

בשורות טובות לחובבי המתוקים: נתח העוגה שאתם מתפנקים בו מדי פעם עשוי דווקא להועיל לכם. חוקרים מאוניברסיטת לוּנד בשבדיה חושפים שלא כל הסוכרים נוצרו שווים, והגישה שלנו לממתקים צריכה להיות מורכבת יותר מאשר לשאוף להיגמל מהם לחלוטין.

מחקר חדש שפורסם בגיליון החדש של Frontiers in Public Health גילה ממצא מפתיע: בעוד שמשקאות ממותקים מהווים סיכון לבריאות הלב, קינוחים מזדמנים עשויים דווקא להעניק יתרונות קרדיווסקולריים מסוימים. המחקר, שעקב אחרי כמעט 70,000 משתתפים שבדים במשך למעלה משני עשורים, מצא שההקשר של צריכת הסוכר חשוב לא פחות מהכמות.

"הממצא המפתיע ביותר במחקר שלנו הוא הקשר המנוגד בין מקורות שונים של סוכר מוסף לבין הסיכון למחלות לב וכלי דם", אומרת סוזן ינזי, החוקרת הראשית של המחקר.

המחקר מצא שמשקאות ממותקים מהווים את האיום המשמעותי ביותר לבריאות הלב; שתיית יותר משמונה מנות של משקאות ממותקים בשבוע נקשרה לסיכון גבוה ב-19% לשבץ איסכמי, סיכון גבוה ב-18% לאי ספיקת לב, וסיכון גבוה ב-31% למפרצת באבי העורקים הבטני.

לעומת זאת, באופן מפתיע, בקרב אנשים שצרכו קינוחים, אלה שצרכו רק מעט מהם (שתי מנות או פחות בשבוע) הראו סיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם בהשוואה לאלה שצרכו יותר.

המסקנה החשובה ביותר היא שמידתיות היא המפתח, ושמקור הסוכר משמעותי מאוד. משתתפי המחקר שצרכו בין 5% ל-7.5% מהקלוריות היומיות שלהם מסוכר מוסף הראו דווקא סיכון נמוך יותר למספר מחלות לב וכלי דם בהשוואה לאלה שצרכו כמויות גבוהות יותר.

החוקרים ממליצים על הפחתת צריכת משקאות ממותקים, ומגדירים אותה כאסטרטגיה היעילה ביותר לשמירה על בריאות הלב; עם זאת, הם מציעים לא לוותר לחלוטין על קינוחים – צריכה מתונה של ממתקים, עוגות או גלידה לאחר ארוחות עשויה להיות חלק מתזונה בריאה. בכל מקרה, הם מדגישים, יש לשמור על איזון, ולשמור על צריכת סוכר מוסף בטווח של 5-7.5% מסך הקלוריות היומיות.

המחקר מדגיש שגישת ה"שחור-לבן" כלפי סוכר עשויה להיות מיושנת. במקום להימנע לחלוטין ממתוקים, אולי כדאי להתמקד בהפחתת צריכת משקאות ממותקים ולאמץ גישה מאוזנת לצריכת סוכר ממקורות אחרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו