רוצים לדחות למחר? חבל, זה יכול להיות גם כיף. צילום: rawpixel.com / freepik

לנצח את השעמום (או ההימנעות): איך למצוא כיף במטלות יומיומיות

כשאנו ממוקדים במשימה ומשקיעים בה תשומת לב מוגזמת, אפילו אבסורדית, אנו מגלים פרטים חדשים שנעלמו מעינינו בעבר

התפתיתם לצפות בעוד סרטון בטיקטוק או להתכתב שעה בטלפון כדי להימנע ממשימה משעממת ומייגעת? רבים מאיתנו נמשכים להסחות הדעת הקלות האלה כדי לברוח מאי נוחות, חרדה או שעמום. אך במקום להתחמק, קיים פתרון יצירתי יותר - למצוא את הכיף הטמון במטלות היומיומיות עצמן.

חוקרים טוענים שדווקא ההתמקדות במשימה עצמה, יכולה להפוך אותה לחוויה כיפית ומעניינת. במקום להתייחס למשימה כאל עול כבד, אפשר להתבונן בה כאל "גן שעשועים דמיוני" עם אתגרים חדשים וגבולות שצריך לפרוץ.

כשאנו ממוקדים במשימה ומשקיעים בה תשומת לב מוגזמת, אפילו אבסורדית, אנו מגלים פרטים חדשים שנעלמו מעינינו בעבר. פתאום מתגלים היבטים שונים של המשימה ודרכים שונות לבצע אותה.

כך למשל, אפשר להתייחס אחרת לקנייה השבועית בסופר. במקום לראות בה מטלה שבלונית ומעייפת, נוכל לראות בה הרפתקה. סוג של הרפתקה. אפשר לחשוב: איך נוכל לארגן את רשימת הקניות בצורה היעילה ביותר כדי לחסוך בזמן? איזה מסלול בין המדפים יאפשר לנו למצוא הכל במהירות?

נוכל לקחת רגע להביט כיצד אנשים מתרוצצים לכל עבר, כשכל אחד מחפש משהו אחר. נגלה סודות על התנהגות אנושית וצרכנית ועל מיקומם של פריטים חביבים או נדירים בין המדפים. בנוסף, נוכל גם להתגייס לאתגר של חיסכון כספי - איך נוכל למקסם את תקציב הקניות שלנו? איזה פריטים כדאי לקנות היום לפי המבצעים? איזה חלופות זולות יותר ניתן למצוא?

כשמבינים את היתרונות והחולשות במצב נתון, אפשר להפוך כל מטלה למגנט של יצירתיות. החיפוש המתמיד אחר גילוי ואתגר חדשים, הופך את תחושת אי הנוחות שרצינו להימנע ממנה לחוויה שנוכל גם להפיק ממנה הנאה.

גם בפעילויות שנחשבות מעייפות או מונוטוניות במיוחד, תמיד אפשר למצוא אלמנטים של שעשוע. חשבו על גננים חובבים שמשקיעים שעות ארוכות בעבודה בגינה, או אפילו על אלה שכל כך אוהבים את המכונית שלהם, שהם מטפחים ומנקים אותה במסירות אין קץ. עבורם, הפעילויות האלה הן כמעט פולחן דתי.

אז למה שלא ננסה לאמץ את אותה ראייה גם במטלות היומיומיות שלנו? נוכל להתלהב מחיפוש אחר הדרך המושלמת לסדר את הבית, להתמקד בשבירת שיאים אישיים בעבודה, או פשוט למצוא עניין בפרטים הקטנים.

ההמצאות והגילויים המרגשים לאורך ההיסטוריה הגיעו מאנשים שהיו ממוקדים כל כך בעשייה שלהם, עד שמצאו כיף והנאה בתהליך. אז למה שלא ננצל את אותה תכונה לטובתנו, ונהפוך את המשמים לחדשני ומרגש? הפתרון טמון בסקרנות. כל שנותר הוא למצוא שוב ושוב את האור באפור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו