X

נוסעים בפעם ראשונה לבירה המופלאה הזו? מדריך שימושי

מצד אחד, היא מודרנית, עם גורדי שחקים, טכנולוגיה פורצת דרך ותרבות פופולרית תוססת. מנגד, היא שומרת על מורשתה עם מקדשים עתיקים, גנים וגינונים מסורתיים. בין אם אתם חובבי אוכל ותרבות מזרח אסייתית, או מחפשים חוויה עירונית ייחודית, לטוקיו יש הרבה להציע לכם

נערת האראג'וקו, טוקיו. צילום: freepik

היא שוכנת על גדות מפרץ, בעבר נקראה 'אדו', הפכה לבירת ארץ השמש העולה בשנת 1868, כאשר הקיסר עבר מקיוטו. צמחה והתפתחה לאחת הערים הגדולות בעולם. עברה רעידות אדמה רבות ושיקומים לאורך ההיסטוריה. היום טוקיו בירת יפן היא מרכז תרבותי וכלכלי חשוב. להלן טיפים ומידע בסיסי לתיירים מתחילים בעיר הקיסר:

נשים בביגוד מסורתי בטוקיו, יפן, צילום: Kate Nevens / flickr

כמו מקומי: שליטה במבוך התחבורה של טוקיו

המפתח שלכם לתחילת המסע? כרטיס JR Pass האידיאלי לנסיעות נרחבות ברכבת ברחבי יפן, או Pasmo המושלם לניווט בגבולות העיר של טוקיו. כרטיסים נטענים אלה מעניקים גישה לרכבות, רכבות תחתיות ואוטובוסים. עם זאת, היו מוכנים למבוך! תחנות הרכבת של טוקיו יכולות להיות מסיביות ומורכבות. שימו לב לשלטי התחנות ולמספרי הרציפים. מערכת הכתובות של טוקיו מבוססת על בלוקים ולא רחובות והיא יכולה להיות מביכה עבור מתחילים. עשו שימוש באפליקציות ניווט מוכרות לכם לתכנון את המסלולים שלכם מראש.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Tokyo - 東京‎‏ (@‏‎tokyo‎‏)‎‏

שפה: מילות הנימוס שישמחו המקומיים

בעוד שאנגלית הופכת נפוצה יותר ויותר באזורי תיירות, למקומיים רבים עשויה להיות שליטה מוגבלת באנגלית. ביטויים יפניים בסיסיים כמו 'konnichiwa' (קוניצ׳׳יווה - שלום), ׳sumimasen׳ (סמימסן - סליחה), ׳Ohayou gozaimasu׳ (אוהיו גוזיימס - בוקר טוב) ו-'arigatou gozaimasu' (אריגטו גוזאימסו - תודה) מראים כבוד ומאמץ מצידכם, ותמיד מוערכים.

אשראי: לא מתקבל בכל מקום

שימוש בכרטיסי אשראי ביפן נפוץ יותר ויותר, כמו גם תשלומים דיגיטליים, אך הם עדיין לא מקובלים בכל מקום. בטוקיו, רוב המלונות, חנויות הכלבו, מסעדות בינוניות עד יוקרתיות, קניוני אאוטלט וחנויות קמעונאיות גדולות, תחנות רכבת, חנויות נוחות וסופרמרקטים מקבלים כרטיסי אשראי.בעסקים קטנים יותר ייתכן שתתקלו בקשיים עם תשלום באשראי. מסעדות קטנות, דוכני רחוב, מקדשים ולוקרים בדרך כלל מקבלים רק מזומן. מומלץ להחזיק עליכם סכום מסוים במזומן עבור תשלומים אלו, כמו גם עבור תחבורה ציבורית באזורים כפריים.

כללי התנהגות: הכירו ואמצו

התרבות היפנית שמה דגש רב על נימוס, כבוד והרמוניה חברתית. כדי להבטיח חוויה נעימה ביפן, חשוב להכיר ולכבד את כללי ההתנהגות המקומיים. קידה קטנה היא מחווה גדולה. בכניסה למקומות מסוימים יש להוריד נעליים. נהוג לשמור על מרחק אישי והימנעות ממגע פיזי ישיר נחשבת למנומסת. בעת קבלת או מתן חפצים, נהוג להשתמש בשתי ידיים. ותמיד יש להימנע מהתנהגות רועשת או הפרעה במרחבים ציבוריים. ביפן לא נהוג לתת טיפים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Mena Travel Advisors (@menatravel)

לינה: האפשרויות קונבנציונאליות וגם לא 

הלינה בטוקיו נוטה להיות קומפקטית, במיוחד באזורים מרכזיים. התכוננו לחדרים קטנים יותר בהשוואה לסטנדרטים מערביים. האפשרויות נעות בדרך-כלל בין חדרי הוסטלים בתקציב של 20-30 דולר, דרך מלונות תקציב בעלות של 50-70 דולר וכ-200 דולר למלון יוקרתי יותר. ריוקאנים, בתי הארחה בסגנון מסורתי, מציעים חוויה ייחודית, אך בימינו נפוצים פחות בערים הגדולות, אם כי ניתן למצוא כמה בטוקיו.

מראה ממגדל טוקיו בלילה, צילום: Takashi Hososhima

גן עדן קולינרי: חוויה טעימה מחכה

טוקיו היא גן עדן לאנינים. מסושי חלומי ועד קערות מהבילות של ראמן אותנטי, אל תפספסו את ההזדמנות להתענג על הטעמים הייחודיים. בקרו באיזאקאיות, מסעדות המשלבות בין בר לאוכל ומגישות מגוון רחב של מנות קטנות וטעימות העשויות לכלול ירקות מטוגנים, שיפודי בשר או דגים, מאכלי ים, טופו, אדממה ועוד. בנוסף, באיזאקאיות ניתן למצוא מגוון רחב של משקאות אלכוהוליים, כמו סאקה, בירה, וויסקי וקוקטיילים. התפנקו עם אוכל רחוב טעים כמו טאקויאקי (כדורי תמנון) ואוקונומיאקי (פנקייקים מלוחים). אל תנשפו על האוכל - נחשב לחסר נימוס לנשוף על האוכל, במיוחד מרק. נהוג להשאיר מעט אוכל בצלחת כאות תודה על הארוחה.

קערת ראמן ומקלות אכילה, צילום: freepik

הישארו מחוברים: קו החיים הדיגיטלי שלכם בטוקיו

בטוקיו פריסה סלולרית מצוינת עם כיסוי רחב של רשתות 4G ו-5G. הספקים הסלולריים העיקריים הם: NTT Docomo, KDDI au, ו- SoftBank. שכל הספקים הללו מציעים מגוון רחב של תוכניות ותעריפים, לכן חשוב לבחור את התוכנית המתאימה לכם ביותר. שכירת WiFi נייד בטוקיו יכולה להיות רעיון מצוין אם אתם מתכננים לטייל מחוץ לעיר או אם אתם מתכננים להשתמש בכמה מכשירים.

מבט אווירי של נוף עירוני של טוקיו עם הר פוג'' יפן, צילום: tawatchai07 / freepik

בטיחות תחילה: הרחובות המאובטחים של טוקיו

טוקיו נחשבת לאחת הערים הגדולות הבטוחות בעולם. שיעור הפשיעה בעיר נמוך מאוד, והתושבים ידועים באדיבותם ובנימוסיהם. עם זאת, תמיד רצוי להיזהר עם החפצים שלכם באזורים צפופים ולשמור על ערנות בעת חציית רחובות. ישנם נוכלים שפועלים בטוקיו, בעיקר באזורים תיירותיים פופולריים. היזהרו מאנשים שמציעים לכם עסקאות "טובות מדי להיות אמיתיות". מספרי טלפון שכדאי להכיר - משטרה: 110, אמבלונס ומכבי אש: 119.

מקדש סנסו-ג'י באזור אסקוסה, טוקיו, צילום: topntp26 / freepik

ציוני דרך אייקוניים

לחוויית תרבות עשירה בקרו בציוני דרך איקוניים כמו: מקדש סנסו-ג'י באסקוסה, מקדש בודהיסטי עתיק הידוע בשער הכניסה האדום הענק שלו, שער קמינרימון, ובפנס הנייר העצום שלו. המקדש מוקף בגנים ובחנויות המציעות מזכרות, מזון ומוצרים מסורתיים אחרים. מקדש מייג'י בשיבויה, מקדש שינטו המוקדש לקיסר מייג'י ולאשתו, הקיסרית שוקן, שנחשבו למודרניזטורים של יפן. הוא מוקף ביער ירוק ובו מספר מבנים מסורתיים. הכניסה לשני המקדשים חינם. גם הארמון הקיסרי (או ׳קוקיו׳, כפי שהוא ידוע), מעונו הרשמי של קיסר יפן ומשפחתו הממוקם בלב טוקיו, בתוך גנים רחבים ויפים, הוא אופציה, אם כי הוא אינו פתוח לציבור באופן כללי, אך ניתן לבקר בחלק מהגנים בימי שלישי ושבת. תיאטרון הקבוקי באזור היוקרתי גינזה הוא מקום פופולרי לצפות בהופעות קבוקי מסורתיות.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Tokyo - 東京‎‏ (@‏‎tokyo‎‏)‎‏

קניות וחיי לילה

לחובבי שופינג טוקיו היא גן עדן. ממותגי יוקרה וברים אופנתיים באזור היוקרה גינזה, ועד לממצאי אופנה ואמנות מוזרים באזור הרג'וקו הסמוך לתחנת הרכבת, יש משהו לכולם. כשהשמש שוקעת, אל תוותרו על טעימה מחיי הלילה התוססים במרכז העסקים והבידור שינג'וקו, המרובה בגורדי שחקים רבים ומספר אטרקציות תיירותיות פופולריות, כולל גן גיואן הלאומי, רובע קבוקי-צ'ו, ואיזור רובע החלונות האדומים של קאבוקי-צ'ו. בנוסף, בקרו גם בשכונת רופונגי, שם מחכים ברים ומועדונים מחשמלים, כמו גם מספר אטרקציות (אם אתם מגיעים לפני הסגירה), כמו כולל מוזיאון מורי לאמנות מודרנית, מגדל מורי גורד שחקים בן 54 קומות המציע תצפיות פנורמיות על טוקיו, וגן רופונגי הציבורי עם בריכת דגים ושבילי הליכה. האזור הוא גם מרכז פיננסי חשוב, ובו ממוקמים משרדים של מספר חברות רב לאומיות.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Harajuku Fashion Walk in Tokyo‎‏ (@‏‎harajukufashionwalk‎‏)‎‏

2 עונות מועדפות על תיירים

פריחת הדובדבן (׳סאקורה׳) ועלווה צבעונית הפכו את האביב והסתיו, בהתאם, לזמנים פופולריים לביקור בטוקיו. האביב מתחיל בדרך כלל בסוף מרץ או בתחילת אפריל ונמשכת עד מאי. הזמן המדויק של הפריחה משתנה משנה לשנה, תלוי במזג האוויר. הדרך הטובה ביותר לחוות את פריחת הדובדבן בעיר היא לבקר בפארקים ובגני העיר. הסתו (ספטמבר-נובמבר) היא עונה פופולרית נוספת לבקר בטוקיו כיוון שהטמפרטורות נוחות, העלים משנים צבע והנוף מרהיב. זהו גם זמן טוב לבקר במקדשים ובגנים הרבים של העיר, שם ניתן לראות את עלי השלכת היפים. אם אתם מחפשים לחסוך כסף, עונות החורף (דצמבר-פברואר) והקיץ (יוני-אוגוסט) הן זמנים פחות עמוסים לבקר בטוקיו ויכולים להיות זולים יותר. עם זאת, חשוב לציין שהחורף בטוקיו יכול להיות קר וגשום, והקיץ יכול להיות חם ולח.

פריחת הדובדבן לאורך נהר מגורו, טוקיו, יפן, צילום: tawatchai07 / freepik
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר