X

פיצוח הקוד הגנטי: תכונות שירשתם מאבא, מאמא או משניהם

לנסיך וויליאם יש אותו מבט מלוכסן וחיוך מסתורי מוכר? זו ירושה מאמא דיאנה. יש לדעת, גנטיקה לא קשורה רק לצבע עיניים או מרקם שיער - גנים משפיעים על מגוון מפתיע של תכונות, החל מצבע עיניים ועד חוש כיוון, הנה דברים שעוברים מהורים לילדים, עם ציון מפורט של המוריש - אבא או אמא, שתדעו למי להגיד תודה, או לא

ילדים יורשים גם דברים שלא בהכרח נראים. קים קרדשיאן ובתה נורת'. צילום: יח"צ

במחול החיים הסבוך אנו מוצאים את עצמנו לעתים תוהים מדוע אנו כפי שאנו. מתכונות פיזיות ועד העדפות אישיות, התשובה טמונה לרוב בגנים שלנו. נושאי המידע הזעירים האלה מחזיקים בכוח עצום, ומעצבים אותנו בדרכים שאולי לעולם לא נבין. בסיוע Google Gemini, אנו חושפים פה את העולם המרתק של תורשה גנטית, ואת את הסודות שהועברו אלינו מאבא או אמא, או משניהם:

בן או בת? אבא קובע

בסאגה הנצחית של תורשה גנטית, קביעת המגדר שלנו היא נרטיב פרי עטו של אבא. כרומוזום Y, סימן היכר של גבריות, מחזיק בגן SRY, האדריכל של הזהות המגדרית שלנו. בעודם שוכנים בתוך רחם האם, הגנים של האב הם אלה שחוצבים את המסלול של זכר או נקבה.

טביעות אצבעות: מתנה מאמא

טביעות האצבעות שלנו, הדומות למשיכות מכחול מורכבות על קנווס הזהות שלנו, נוצרות על ידי היד המנחה של האמהות שלנו. מלולאות ועד קשתות, כל דפוס מספר סיפור ייחודי, עדות למורשת הגנטית שאנו יורשים מהשושלת האימהית שלנו.

מתיקות הגומות: תודה אבא!

גומות חביבות, אותן ערוגות קטנטנות של חמידות, מקורן במורשת הגנטית של אבא שלכם. המוטציה שאהובה על רבים, ויש מי שמבקשים אותה לעצמם ממומחי פלסטיקה, הוענקה לכם דרך הגנים האבהיים שלכם.

קומה גבוהה או לא: מידה של אמא

בעוד ששני ההורים ממלאים תפקיד, הגנים האימהיים הם שמכתיבים לעתים קרובות את הצמיחה האנכית של הבנים והבנות כאחד.

רכבת ההרים של מצב הרוח: אמא מכירה טוב

מרגישות מתוסכלות ומתנהגים כמו אמא שלכם? יש סיבה מדעית! מחקרים מראים שלבנות יש סיכוי גבוה יותר לרשת את הגנים המווסתים את מצב הרוח של אימותיהן.

זיכרון: מורשת אמא

גנים מאמך יכולים להשפיע באופן משמעותי על הזיכרון שלך. הכרת ההיסטוריה המשפחתית של מחלות כמו אלצהיימר יכולה לעזור בגילוי מוקדם.

גורל דנטלי: נחרץ על ידי אמא

בריאות השיניים שלכם קשורה לגנים שלכם יותר ממה שאתם חושבים, במיוחד אלה שירשתם מאמכם.

סימפוניית ההתעטשויות: שניהם הלחינו

איך שאתם מתעטשים, הצליל ואפילו התדר מושפעים מגנים האפצ'י של אבא ואמא! הקשיבו היטב בפעם הבאה שהם מתעטשים. אתם עשויים להיות מופתעים מהדמיון!

קווי צחוק: קמטים עדינים עם חותם השושלת האימהית

קווי צחוק עשויים להיות סימן של טבע ורגעי שמחה מרובים, אבל הם יכולים גם להיות מושפעים מגנים שקיבלתם מאמא שלכם. חבקו את קווי הצחוק - הם עדות לחיים מלאים בשמחה, ותזכורת לחיוך של אמא שלכם.

מצא את ההבדלים. ריס ווית'רספון ובתה

קשב וריכוז: מתנה (או לא) מאמא

מתקשים להתרכז? זה יכול להיות בגלל גנים שירשת מאמא שלך. מתשומת לב ועד להסחת דעת, הלחישות האימהיות הן אלה שרוקמות את המרקם העדין של המיקוד שלנו. רמות נמוכות יותר של סרוטונין באמהות יכולות להיות קשורות להפרעות קשב וריכוז בילדים. (אם אתם מוצאים שריכוז הוא עניין מאתגר, דברו עם הרופא שלכם - יש דרכים לנהל קשיי קשב).

פוריות: לא קשור רק לאמא

בעוד שלנשים יש פה תפקיד מכריע, הפוריות מושפעת גם מגנים שהועברו אליכם מאביכם. גברים, התרומה שלכם היא מעבר למה שחשבתם.

אינטליגנציה: החוכמה של אמא

בעוד שחינוך משחק תפקיד, אינטליגנציה היא גם תכונה תורשתית. ונחשו למי אתם יכולים להודות על החכמה שלכם? אמא שלכם! מחקרים מצביעים על כך שלגנים המועברים מאמהות יש השפעה רבה יותר על היכולות הקוגניטיביות של הילדים.

התבגרות מוקדמת: אלו הגנים של אמא

אם תגיעו להתבגרות מוקדם יותר מבני גילכם, ייתכן שיש לך את הגנים של אמך להאשים (או תודה!). לגנטיקה יש תפקיד משמעותי בתזמון ההתבגרות, אם כי גם גורמי בריאות ואורח חיים יכולים לבוא לידי ביטוי.

צורת שפתיים: ירשתם מאבא

שוקלים מילוי שפתיים? אולי תרצה להודות לאבא שלך קודם. מחקרים מראים שהמלאות והצורה של השפתיים שלך נקבעות במידה רבה על ידי גנים שירשו מאביך.

קו שיער: גנים מהצד של אמא

תהיתם פעם למה קו השיער שלכם נראה כמו של זה אמא שלכם? זה לא סתם צירוף מקרים! צורת קו השיער שלכם היא תכונה תורשתית המושפעת מגנים המועברים מהצד האימהי.

עלייה במשקל: כרס של אבא

מתקשים להשיל קילוגרמים? לא תמיד מדובר בכוח רצון. גנים שאתם יורשים מאבא יכולים להשפיע על הקלות שאתם עולים במשקל. אז אם לאבא שלכם יש מבנה גוף רזה, אולי יש לכם מזל!

צורת פנים: דרך קו האם

אמנם יש צורות פנים שונות, אבל סביר להניח שהפנים שלכן נופלות איפשהו בין זו של אמא שלכם לסבתא. מחקרים מראים שגנים המווסתים את מבנה הפנים עוברים דרך קו האם.

אותו חיוך, מה יש לומר. הנסיכה דיאנה ובנה הנסיך וויליאם

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Prince William & Princess Catherine of Wales (@thewaleschronicle)

חוש הומור: הבדיחה של אבא

אם אתם מוצאים את עצמכם מספרים בדיחות כמו אבא שלכם, זה לא רק בגלל שאתם מעריצים אותו. חוש ההומור שלכם מושפע גם מגנטיקה שאתם יורשים מאביכם ובמקרים מסוימים מסבתכם.

חוזק מערכת החיסון: כמו של אמא

החוזק של המערכת החיסונית שלך הוא עוד תכונה תורשתית. אתם יורשים את המערכת החיסונית שלכם מאימכם, למרות שאתם תמיד יכולים להגביר את תפקודה באמצעות בחירות אורח חיים בריא.

צבע עיניים: קופרודוקציה

צבע עיניים הוא תכונה מורכבת שנקבעת על ידי מספר גנים. אם לשני ההורים עיניים כחולות, לילדיהם לא יכול להיות משהו אחר. אם לשניהם עיני לוז, ייתכן מאוד שגם לכם יהיו, אם כי עיניים כחולות או ירוקות עדיין אפשריות. הכל תלוי בשילוב הגנים שירשתם משני ההורים.

משקל לידה: לא רק תזונה הריונית

בניגוד למה שנהוג לחשוב, התזונה של האם אינה הגורם היחיד. גנים שעברו בירושה משני ההורים משחקים תפקיד משמעותי בקביעת משקל הלידה שלך.

סוג דם: תלוי בשניהם

שלא כמו תכונות מסוימות, סוג הדם תלוי לחלוטין בגנטיקה שאתם מקבלים משני הוריכם.

חוש כיוון: בזכות אמא

אי פעם הרגשתם אבודים ללא ווייז או גוגל מפות או אטלס דרכים ישן? תאשימו את הגנים של אמא שלכם! מחקרים מראים שהם משפיעים על יכולתכם לנווט במרחבים פיזיים.

ידיים מזיעות: היו לאבא

מנגבים כל הזמן את כפות הידיים לפני לחיצת יד? הזעת יתר, המצב הגורם להזעת ידיים, יכולה לעבור מאבות.

רגישות לשמש: שניהם

כוויות שמש וקשיי שיזוף יכולים לנבוע מגנים שעברו בתורשה מן השמש והירח כאחד, כלומר, משני ההורים. יחד עם זאת, גם לגורמים סביבתיים השפעה.

גיל המעבר: איך עבר על אמא?

העיתוי והתסמינים של גיל המעבר יכולים להיות מושפעים מהגנים שאתה יורש מאמך.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר