X

מתנחלים – זה מה שאתם חייבים לעשות לקראת המעבר לשעון קיץ

מאות אלפי ישראלים עלולים לגלות בסוף השבוע שהטלפונים שלהם מציגים את השעה הלא נכונה לאחר המעבר לשעון קיץ. למה זה קורה ומה אפשר לעשות כדי למנוע את הבלבול?

שעון קיץ בישראל, שעון חורף ברשות הפלשתינית. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

בסוף השבוע הנוכחי נזיז את השעון שעה קדימה ונעבור לשעון הקיץ. רוב המכשירים החכמים צפויים לבצע את המעבר באופן אוטומטי, בזכות המעבר של השנים האחרונות ללו"ז קבוע שאיפשר לחברות לתכנת את מועדי החלפת השעונים אצלנו באופן מסודר – אבל חלק מתושבי המדינה יגלו שאצלם המכשירים החכמים "מתבלבלים" ומציגים עדיין את השעה לפי שעון החורף, לפחות חלק מהזמן ובחלק מהאפליקציות.

האנשים הללו הם תושבי יהודה ושומרון, שכונות ירושלים הסמוכות לקו הירוק כגון גילה ואנשים שעובדים באותם אזורים. הסיבה היא שבמדינות מוסלמיות החליטו בשנה שעברה לדחות את המעבר לשעון קיץ כדי ששעת סיום צום הרמדאן תהיה מוקדמת יותר, והשנה החליטה הרשות הפלשתינית לדחות את המעבר בשבוע, כדי ליהנות מהשקיעה המוקדמת גם לאורך שלושת ימי עיד אל-פיטר.

לרוב, הטלפון עצמו מכוון לאזור הזמן הנכון לפי ספקית הסלולר, וניתן לראות זאת בפינה העליונה של המסך. אך חלק מאפליקציות השעון והתחזית בסמארטפונים, המציגות את השעה במיקום מרכזי יותר על המסך, מסתמכות על מיקומים קרובים. הדבר יגרום לכך שברוב היישובים והשכונות הנמצאים סמוך לקו הירוק או מעבר לו, תוצג במרכז המסך השעה לפי שעון החורף, עד להחלפה ברשות הפלשתינית, שנקבעה ל-20 באפריל.

כדי למנוע את הבלבול יש לשנות את מיקום השעה/תחזית בווידג’ט שעל מסך הבית במכשירים כמו של סמסונג ושיאומי באופן ידני. לחצו לחיצה ארוכה על הווידג’ט המציג את השעה סמוך למרכז המסך, בחרו ב"הגדרות" או בכפתור המציג גלגל שיניים, ושנו את המיקום האוטומטי למיקום ידני של היישוב הישראלי הקרוב ביותר. לאחר ה-20 באפריל, בצעו את אותו תהליך לכיוון ההפוך כדי שבזמן נסיעות תוצג לכם התחזית לעיר שבה אתם נמצאים בכל רגע נתון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר